سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

از خریدکردن احساسی برای عید اجتناب کنید!



خریدکردن ,خریدکردن احساسی,مرکز خرید

خرید کردن همیشه لذت بخش است ، اما باید اعتراف کنیم که گاهی اوقات  فقط برای اینکه حالمان بهتر شود این کار را می کنیم ، خوب این اشکالی ندارد البته تا زمانی که به این کاراعتیاد نداشته باشید!!!

 

قبل یا پس از تعطیلات، وقتی به مرکز خرید میروید ،یادتان بماند که قبل از خرید حتما فکر کنید. خرید کردن می تواند احساس پرقدرتی ،مثل کسانی که تجربه بقیه رفتار های اعتیاد آور مثل قمار ،استفاده از دارو ها،خوردن الکل- حتی اعتیاد به کار یا ورزش دارند را در شما بوجود بیاورد!!! گرچه این رفتار ها خیلی با هم فرق دارد اما اساس و محرکشان می تواند بسیار شبیه به هم باشد.

اگر سطحی به این موضوع نگاه کنیم نتیجه می گیریم که هرنوع رفتاری که اعتیادآورباشد باعث حواس پرتی شما از احساسات ناخوشایند ودردناک می شود.
این کار به شما به جای احساسات رنج آور مثل ناراحتی،وحشت،آزار یا احساس گناه ، حس خوشایندی می دهد.

وقتی حسی که خرید کردن در شما ایجاد می کند وسیله ای برای حواس پرتی شما از احساسات بدتان می شود، دیگر چیزی که خریده اید چندان اهمیت ندارد و بیشترناشی از حسی است که خرید کردن در شما بوجود می آورد و این حس به شما اجازه می دهد تا ازآن احساسات بد دوری کنید.

مشکل این جا است که وقتی شما شروع کردید دیگر برای رسیدن به سطح بالاتری از رضایت ممکن است بیشتر وبیشتر به خرید کردن نیاز پیدا کنید.اثرات منحرف کننده شما از درد کمتر موثر واقع می شوند و شما را وادار می کنند تا برای رسیدن به همان تاثیر بیشتر وبیشتر این رفتار را ادامه دهید.
این گونه خرید کردن می تواند فقط گه گاهی وقتی کسی خصوصا غمگین ،آسیب پذیر یا مضطرب است اتفاق بیافتد ، یا می تواند مکررا تکرار شود ونتایج منفی ویران کننده ای بوجود آورد.

برای جلوگیری از این رفتار اول باید بدانیم که مشکلی وجود دارد.اگر شما به توده ای از لباس های انباشته شده در کمد خود نگاه می کنید که هنوز برچسبشان رویشان است ،این به شما دلیل کافی می دهد تا بیشتر دقت کنید.همچنین سوال کردن در مورد عادت خریدتان از کسانی که شما را دوست دارند هم می تواند کمک کننده باشد.

اگر پیامد های منفی (همانند بدهی مالی به دلیل خرید کردن) مشخص و جدی باشد،بهتر است که دنبال کمک حرفه ای مثلا یک مشاور بگردید.اگرمشکل کم بود ولی پیامد های منفی واضحی برای شما یا نزدیکانتان آشکار نبود،این را می توانید خودتان حل کنید.

در این جا برخی از راهنمایی های موثر برای جلوگیری از خرید احساسی را می بینید:

برنامه ریزی داشته باشید
حداقل از چند روز قبل برای خرید برنامه ریزی کنید و به آن پایبند باشید.
هیچ وقت درگیر جو لحظه ی خرید نشوید، به اینکه حراج چقدر وسوسه کننده یا خوب باشد اهمیت ندهید.

با دوستتان خرید کنید
برای جلوگیری از خرید هیجانی هدف خود را با دوستتان درمیان بگذارید و با هم به خرید بروید.

از گشت وگذار فقط برای خرید خودداری کنید
در طول زمانی که برای خریدتان برنامه ریزی کرده اید به کافی شاپ،رستوران، گالری هنری یا دیگر جاهایی که درآن جا خرید نمی کنید نروید. وقتی ساعت های طولانی در خرید باشید راحت تر در احساس منحرف کننده ای که توسط خرید هیجانی در شما ایجاد می شود گیرمی کنید.

اشتباه هایتان را برطرف کنید
اگر کنترل خود را از دست دادید وبه اشتباه چند خرید احساسی کردید،آن وسایل را برگردانید.گزارشی از روزها و چیز هایی که خریده اید و قانون منطقی با توجه به اینکه یک لباس جدید چقدر در کمد شما بدون پوشیده شدن وجود دارد درست کنید وچندین بار در ماه آن ها را ارزیابی کنید.اگر خط قرمز خودتان را رد کردید،لباس را برگردانید.این کار شما را به اهدافتان نزدیک می کند واحساسات منفی مثل گناه و ندامت که احتمال افزایش اینکه دوباره درگیر خرید احساسی شوید را کاهش می دهد .
منبع:آی بانو

 


ویدیو مرتبط :
عید سال نو در ترکان-عید ارگنه قون 4649 و عید اوغوز(نوروز)1392 زنده باد ایران اسلامی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عید مشترک همه ادیان



جهان امروزی، جهان اختلاف و نزاع و درگیری بین انسان هاست. از همین رو باید با پیدا کردن اشتراکات جهانی و تمرکز بر روی آن، قدری از التهابات کاست.

 

 

یکی از اشتراکات مهم بین بسیاری از انسان ها، دین دار بود آن هاست. امروزه بسیاری از انسان‌ها را پیروان ادیان الهی تشکیل می‌دهند. در میان ادیان آسمانی، اسلام، مسیحیت و یهودیت، ادیانی ابراهیمی هستند و انعکاس مقام والای توحیدی حضرت ابراهیم (علیه السلام) را می‌توان به وفور در قرآن و حتی تورات و انجیل هم مشاهده کرد. لذا ما می‌توانیم حضرت ابراهیم (علیه السلام)را پدر مشترک و مرکز تجلیگاه دین الهی و وسیله ی نزدیکی و اتحاد با یکدیگر قرار دهیم.

 

 

به عنوان نمونه، خداوند در قرآن کریم درباره ی ایشان می‌فرماید:

 

"(به یاد آورید) زمانی که پروردگار ابراهیم، او را با کلماتی آزمایش فرمود و او از عهده ی همه ی آن‌ها بر آمد، خداوند فرمود من تو را برای مردم امام قرار دادم ..."(البقرة/124)

 

 

 

 

 

 

همچنین در تورات آمده:

 

"...و خداوند به ابراهیم چنین گفت: پیمان من با تو این است که پدر جمهور امت ها(2) بوده باشی ..."

 

 

و همچنین در انجیل حضرت عیسی (علیه السلام)خطاب به قوم خود می‌فرماید: "... پدر شما ابراهیم با دیدن دوران من خوشحال شد ..."

 

 

لذا اگر ما پیروان ادیان آسمانی بتوانیم در شخصیت و دین فطری و الهی که به وسیله ی حضرت ابراهیم (علیه السلام)مطرح شده است، تفاهم به وجود آوریم، قطعا می‌توانیم با یکدیگر همزیستی مسالمت آمیزی داشته باشیم.

 

 

به طور مثالی عملی برای بهره گیری از این اشتراک و همزیستی مسالمت آمیز، قرآن کریم درباره ی آن حضرت می‌فرماید: "او انسانی کاملا راستگو و راست کردار بود."(مریم/41)

 

 

از این توصیف، ما می‌توانیم این قضیه را به عنوان قانون و اصل مشترک دینی خودمان بپذیریم که همگی باید راستگو و راست کردار باشیم.

 

 

اما مگر ابراهیم خلیل پروردگار، چه کرده بود که چنین جایگاهی در تاریخ بشریت پیدا کرد؟! باز هم در این زمینه با مراجعه به کتب آسمانی و تاریخ متوجه می‌شویم ایشان در طول حیات خویش بارها مورد آزمایش‌های گوناگون الهی قرار گرفت و از همگی آن‌ها سربلند بیرون آمد.

 

 

یکی از آن آزمایش‌های عظیم الهی که ابراهیم خلیل الرحمان از عهده ی آن هم برآمد و به مقام امامت نایل گشت، ذبح جگرگوشه ی خویش، یعنی اسماعیل (علیه السلام)بود. اعطای اسماعیل (علیه السلام)به ابراهیم (علیه السلام)از طرف خدا خود آزمایش دیگری بود که در سن پیری به آن حضرت عطا شده بود.

 

 

اما با وجود این و علیرغم علاقه ی شدید ابراهیم (علیه السلام)به اسماعیل (علیه السلام)، او لحظه‌ای در اجرای فرمان پروردگار خویش درنگ نکرد. ولی تقدیر خداوند، غیر از این بود و چاقوی اطاعت الهی گلوی اسماعیل را ندرید.

 

 

باری از آن هنگام، این روز از طرف خدا برای همگان عید اعلام شد. عید قربان، عید اطاعت محض بنده در برابر مولای خویش است. بنابراین فقط مختص ما مسلمانان نیست. زیرا همه بنده ی اوییم و او مولای همه ی ما و ابراهیم (علیه السلام)هم از جانب او محل اشتراک و پدر ماست. پس همه ی عالمیان باید جشن قربان بر پا کنند ...