سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

از آسان‌ ترین راه به شغل مناسب برسید



 

 

 

شغل مناسب,تعیین شغل

 

در خط مشی تعیین شغل، انتخاب حوزه کاری متناسب با شما مهم‌ترین مساله است. در این صورت ، از کارتان رضایت خواهید داشت و در آن به تکامل خواهید رسید.

 

در خط مشی تعیین شغل، انتخاب حوزه کاری متناسب با شما مهم‌ترین مساله است. در این صورت، از کارتان رضایت خواهید داشت و در آن به تکامل خواهید رسید.

 

برای اینکه شغل مناسبتان را پیدا کنید، سرراست‌ترین راه این است که بی‌هیچ واسطه‌ای، تنها بر توانایی‌های خود تکیه کنید. تحقیقات زیادی نشان می‌دهند وقتی افراد در حوزه‌هایی کار می‌کنند که در آن به طور خاص پرقدرت عمل می‌کنند، در کارشان سنگ تمام می‌گذارند و از آن لذت می‌برند.

 

اگر بر توانایی‌های خود متکی باشید، فرصت‌های خوبی پیدا می‌کنید، چرا که کارفرمایان و سرمایه‌گذاران وقتی مطمئن می‌شوند که شما می‌توانید از پس چالش ها برآیید و واقعا می‌توانید به آنها کمک کنید که به اهدافشان برسند، روی شما حساب می‌کنند.


برای پیشبرد شغلتان بر اساس توانایی‌هایی که دارید، می‌توان از سه راهکار استفاده کرد:

 

1) توانایی‌های اصلی خود را بشناسید: اولین مرحله برای اینکه بدانید چه شغلی با توانایی‌های شما همخوانی دارد این است که بفهمید به چه چیزی باید تکیه کنید. با خودارزیابی شروع کنید. به دنبال استعدادهای متمایز، مهارت‌ها و دانشی باشید که در کارهای مشخص، شما را در رقابت با دیگران قرار می‌دهد.

 

به عنوان مثال، اگر بخواهیم این مطلب را در مورد مدیر فروش یک شرکت خدمات کامپیوتری به کار ببریم، در لیست توانایی‌های او مواردی مثل شناخت مشتری، روبه‌رو شدن با نیازهای اطلاعاتی برای پاسخ به مشکلات کامپیوتری، تعلیم مسوولان فروش تازه کار و ارتباط عمومی شفاهی بسیار خوب، می‌تواند قرار بگیرد. این ویژگی ها اگرچه برای این حوزه کاری مهم هستند، اما بسیار کلی‌اند و با مشخصاتی که دیگر مدیران فروش ممکن است در مورد تخصص‌های خود نام ببرند، مشابهت دارد.

 

ارائه لیستی جزئی تر می‌تواند راهنمای قوی‌تری برای انتخاب شغل شما باشد. در این نمونه خاص، به منظور روبه‌رو شدن با نیازهای اطلاعاتی مشتریان برای حل مشکلات کامپیوتری آنان، پا را فراتر بگذارید و به دانش خود در مورد چگونگی انجام این کار در یک صنعت خاص، مثل خرده فروشی یا تجربه خود با یک تکنولوژی خدمات کامپیوتری خاص مثل تلفیق کارکردهای iPhone با وب سایت یک شرکت اشاره کنید. یا اینکه در لیست خود فقط به شناخت مشتری اشاره نکنید، بلکه استعداد خود را برای حدس زدن مشکلات و نیازهای مشتری، حتی قبل از اینکه خود مشتری آنها را بداند توصیف کنید.

 

2) در طول زمان، توانایی‌های هدفمند ایجاد کنید: به محض اینکه استعدادها و قابلیت‌هایی را که دارید شناختید، به این فکر باشید که برای رشد حرفه خود به چه چیزی نیاز دارید. هدف شما می‌تواند کسب مهارت در یک حوزه فنی (مانند مثالی که در بالا در مورد مدیریت فروش کامپیوتر گفته شد) یا در یک عملکرد خاص (مثل تحلیل مالی یا مدیریت منابع انسانی) باشد.

 

برای اینکه توانایی مورد نظری را که قصد دارید به آن دست یابید، تعیین کنید، برخی اقدامات کاملا روشن و واضح هستند. مثلا ممکن است یک برنامه تحصیلی را پیش بگیرید یا مدرک مهارت فنی در یک حوزه مشخص دریافت کنید. حتی ممکن است تلاش کنید زمینه کاری خود را به سمت هدفی که تعیین کرده اید پیش ببرید.


اما اقداماتی هم وجود دارند که پیچیده‌ترند و شرایط را سخت می‌کنند. اگر جابه‌جایی خوبی در محل کار یا ارتقای شغلی یا پیشنهاد کاری جدیدی برای شما پیش آمده که با توانایی‌هایی که هدف قرار داده‌اید همخوانی ندارد، در پذیرفتن آن هوشیار باشید. وقتی به دنبال یک موقعیت کاری جدید هستید، باید جست‌وجوی خود را بر نقش‌هایی متمرکز کنید که می‌توانید در آن مهارت‌های هدف خود را رشد دهید، نه احتمالاتی که آسان تر به نظر می‌رسند.

 

3) برای تغییر مسیر کاری، توانایی‌های جدیدی در خود ایجاد کنید: اگر به این نتیجه رسیده اید که مهارت‌های شما و مسیری که طی می‌کنید، ایده آلتان نیست، حوزه کاری خود را عوض کنید. در این شرایط، به پیشنهاد ارزشی شخصی متفاوتی نیاز دارید که مستلزم کسب مهارت‌ها و دانش جدید است.

 

افراد وقتی چنین تغییری در کار خود ایجاد می‌کنند، معمولا زمینه توانایی‌های موجودشان را نادیده می‌گیرند. این انتخاب اغلب باعث می‌شود تنزل کنید و نتیجه نهایی آن هم قطعی نیست. راه آسان‌تر این است که آنچه به آن مسلط هستند را تقویت کنید تا به نتایج جدیدی برسید، مگر اینکه از جایگاهی که در آن قرار دارید، کاملا ناراضی باشید. خود را جای یک کارفرما یا سرمایه گذار در یک حوزه یا عملکرد جدید بگذارید و تصور کنید باید چه چیزی به خودتان اضافه کنید تا آنها بتوانند روی شما حساب کنند. افراد ممکن است دقیقا بدانند باید چه مسیر جدیدی را دنبال کنند و چه امکاناتی به آنها کمک می‌کند به هدف خود برسند.

 

اما به طور خاص‌تر، هدف آنها دقیقا مشخص نیست و در راه تحقق آن برخی راه‌ها را امتحان می‌کنند. مثال بارز این مطلب پزشکی بوده که طبابت دیگر او را راضی نمی‌کرده و به دنبال یک نقش مدیریتی بوده است. وی برای این کار استراتژی مشخصی در ذهن نداشت، اما به فراگیری بهداشت عمومی و کسب‌ مدرک در این زمینه اقدام کرد و زمینه‌ای را به وجود آورد که وی را به سوی یک حرفه مدیریتی سوق داد.

 

توسعه شغلی از طریق رشد توانایی‌ها، مستقیم ترین راه برای رسیدن به شغلی است که دقیقا مناسب شما است. باید بدانید مسیر شغلی شما تا چه حد براساس دانش و مهارت‌های شما شکل گرفته است.

منبع:برترین ها


ویدیو مرتبط :
شغل مناسب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شغل‌هایی آسان با درآمدی مناسب(+تصاویر)



 اخبار,اخبار اقتصادی,شغل پردرآمد

اخبار اقتصادی - شغل‌هایی آسان با درآمدی مناسب

همه ما آدم ها به دنبال کسب درآمد با راحت ترین روش ها هستیم اما چنین چیزی تقریبا ممکن نیست و بیشتر ما نیاز داریم تا برای کسب درآمد تلاش بسیاری کنیم.

 هیچ شغلی در جهان نیست که حداقل درجه‌ای از استرس در آن موجود نباشد. با این وجود شغل‌هایی هستند که نسبت به سایر مشاغل درجه کمتری از استرس در آنها دیده می‌شود.


صبر کنید! این تمام ماجرا نیست.
برخی از این شغل‌ها نه تنها از نظر استرس در پایین‌ترین سطح خود هستند بلکه برای فرد انجام‌دهنده آن سرشار از لذت نیز خواهند بود.اینها همه در حالی است که دستمزد این شغل‌ها نیز در نوع خود مقرون به صرفه تلقی می‌شود.در این گزارش نگاهی داریم به 10 شغل با سختی نسبتا کم که با این حال درآمدی مناسب فراهم می‌آورند.
در نظر داشته باشید که بسیاری از شغل‌های زیر در فرهنگ‌ها و جوامع مختلف درجات مختلفی از سختی را تجربه خواهند کرد.


بینایی سنجی
درآمد سالانه 124 هزار دلار
افراد مسئول بینایی سنجی، وضعیت چشم مراجعه کنندگان را بررسی کرده و در صورت نیاز به آن ها استفاده از عینک یا لنز را پیشنهاد می کنند. وارد شدن به این شغل به هیچ وجه آسان نیست اما اگر بتوانید تحصیلات مورد نیاز را بگذرانید، می توانید سالانه درآمدی عالی به دست آورید.

 

اخبار,اخبار اقتصادی,شغل پردرآمد

 

نویسندگی آزاد
سالانه 105 هزار دلار
نویسندگان افرادی هستند که می توانند در منزل خود به راحتی در هر ساعت از شبانه روز به نویسندگی بپردازند. هرچند که خلق یک اثر عالی ممکن است مدت های زیادی زمان ببرد و با دشواری های بسیاری همراه باشد اما مطمئنا اثر نهایی می تواند ارزش تمام خستگی ها را داشته باشد.

 

اخبار,اخبار اقتصادی,شغل پردرآمد

 

هنرمندان
درآمد سالانه 100 هزار دلار
هنرمندان می توانند در آغاز شغل خود با مشکلات بسیاری مواجه شوند اما اگر بتوانند نام خود را در میان هنرمندان مشهور قرار دهند می توانند درآمدی عالی برای هر اثر هنری خود کسب کنند.

 

اخبار,اخبار اقتصادی,شغل پردرآمد

 

مهندس نرم‌افزار کامپیوتر
درآمد سالانه 80.519 دلار
این شغل تنها زمانی در این فهرست قرار می گیرد که شما علاقه زیادی به کامپیوتر و برنامه نویسی داشته باشید. برای افرادی که همیشه به جدیدترین تکنولوژی های کامپیوتری و برنامه نویسی علاقه شدیدی داشته اند ورود به این شغل می تواند همانند به حقیقت پیوستن یک رویا باشد.

 

اخبار,اخبار اقتصادی,شغل پردرآمد

 

مسئول مرکز کنترل نیروگاه های برق
درآمد سالانه 73.000 هزار دلار
اگر بتوانید تسلط خود در ریاضیات و حساب را به شدت تقویت کنید و مدرک لازمه برای این شغل را کسب کنید، پس از آن می توانید تا مدتی طولانی به کسب درآمدی خوب با شغلی راحت بپردازید. کافی است هر روز به محل کار خود رفته و حواستان را نسبت به عملکرد وسایل کنترل الکتریسیته چند میلیون شهروند جمع کنید.

 

اخبار,اخبار اقتصادی,شغل پردرآمد

 

ماساژور حرفه‌ای
درآمد سالانه 51.400 دلار
ماساژورها یکی از آرام ترین محیط های کاری را در میان شغل های مختلف دارند، این افراد که به صورت حرفه ای آموزش دیده اند تا استرس و ناراحتی مشتریان خود را از بین ببرند، می‌توانند سالانه بیش از 50 هزار دلار درآمد داشته باشند.

 

 اخبار,اخبار اقتصادی,شغل پردرآمد

 

راهنمای تور
درآمد سالانه 52.000 هزار دلار
شما به همراه چند توریست به مکان های دیدنی و تاریخی سفر می کنید و در مورد تاریخچه آن مکان توضیحی مختصر می دهید. اگر بتوانید پاسخ گویی به سوالات تکراری را تحمل کنیدمی توانید سالانه 52 هزار دلار درآمد کسب کنید.

 

اخبار,اخبار اقتصادی,شغل پردرآمد

 

آهنگ ساز
درآمد سالانه 43.000 دلار
برای افرادی که در زمینه موسیقی حرفه ای هستند ورود به این زمینه شغلی می تواند درآمد خوبی را نسیب این افراد کند. آهنگ سازانی که بتوانند یک بار در طول عمر خود آهنگی حرفه ای و درجه یک تولید کنند می توانند تا آخر عمر با استفاده از درآمد حاصله به راحتی به زندگی بپردازند.

 

اخبار,اخبار اقتصادی,شغل پردرآمد

 

عکاس
درآمد سالانه 26.080 دلار
با ورود دوربین های دیجیتال به بازار  سختی های شغل عکاسی به شدت کاهش پیدا کرده است. بیشتر افرادی که وارد این زمینه می شوند به عکاسی علاقه بسیار زیادی دارند و در صورتی که بتوانند به صورت حرفه ای به این کار بپردازند می توانند علاوه بر انجام شغل مورد علاقه خود درآمدی عالی نیز کسب کنند.

 

اخبار,اخبار اقتصادی,شغل پردرآمد

 
مربی شخصی
درآمد سالانه 25.470 دلار
اگر تا به حال به باشگاهی رفته باشید متوجه شده اید که در این سالن ها مربیانی هستند که برای افراد مختلف  برنامه تمرینی آماده می کنند و پس از آن فقط بر کار آن ها نظارت می کنند.

 

اخبار,اخبار اقتصادی,شغل پردرآمد

 

اخبار اقتصادی - بازار خبر