سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

ازدواج یا جنگ قدرت ها؟



 

 

ازدواج یا جنگ قدرت ها

 

زوج ها از نظر اعمال قدرت و نفوذ و به نوبه ای الگوهای رهبری به شکل های متفاوتی تقسیم می شوند. بسیار از زوج ها در مورد اعمال نظر و یا قدرت به توافق می رسند. بسیاری از آنها بر سر این موضوع مشکلات بسیاری دارند. دعوا و مشاجره می کنند و اگر نظر یکی به کرسی نشست، دیگری منتظر تلافی کردن است، این زمانی است که ازدواج تبدیل به جنگ قدرت ها می شود.

 

● الگوی صمیمیت و فعالیت

 

همسرانی که در زندگی نقش فعالی دارند، صمیمی هستند و به یکدیگر احترام می گذارند، در تعیین قوانین و مرزهای زندگی نیز فعال هستند. اگرچه ممکن است این زوج ها اشتباهاتی بکنند اما در اثر تجربه یاد می کیرند که چگونه بایستی زندگی کرد. این زوج ها احساس مسئولیت را به یکدیگر انتقال می دهند.

 

● الگوی قدرت و سازگاری

 

بسیاری از زوج ها از الگوی قدرت و سازگاری تبیعیت می کنند. در این الگو یک نفر نظر می دهد، تصمیم می گیرد و عمل کند و در مقابل همسرش تبعیت می کند. وقتی همسری با این الگو سازش می کند، در واقع رفتار طرف مقابل را تایید می کند.

 

● وقتی از این الگو تبعیت می کنیم چه اتفاقی می افتد؟

 

▪ همسر فعال بر زوج منفعل خود تسلط پیدا می کند

▪ همسر منفعل نسبت به همسر خود احساس درماندگی می کند

▪ همسر منفعل به ابتکار عمل همسر فعال خود بسیار وابسته می شود

▪ همسر منفعل به همسر فعال خود احساس خشم می کند

 

● اما چگونه این الگو ایجاد می شود؟

 

بسیاری از همسران به خاطر ترس از دادن عشق همسرشان و یا ناتوانی در مهارت های زندگی و یا الگوهای خاص فرهنگی مانند مرد سالاری و یا عدم اعتماد به نفس شخصی از این الگو تبعیت می کنند.

 

وقتی هر دو زوج برای زندگی اهدافی تعیین می کنند، حرفشان را می زنند، با مشکلات روبرو می شوند، در برابر حقوق خود پافشاری می کنند، در مورد مرزهای بین فردی نظر می دهند، رشد می کنند. این چنین است که با حمایت هم و احساس مسئولیت خود و احساس بزرگ و ارزشمند آزادی باعث عشق و شکوفایی هم می شوند. در جایی که آزادی هست، مسئولیت و فعالیت است و آنجایی که این سه باشند عشق متبلور می شود.

منبع:شبکه خبری برنا


ویدیو مرتبط :
جنگ قدرت در اپوزیسیون

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنگ قدرت برای انتخاب ولی عهد جدید عربستان بالاگرفت



 

جنگ قدرت برای انتخاب ولی عهد جدید عربستان بالاگرفت

 

 

مجله آمریكایی "فارین پالسی " فاش كرد كه جنگ قدرت در خاندان سعودی برای انتخاب ولی عهد جدید با توجه به دچار بودن شاهزاده "سلطان " ولیعهد كنونی به بیماری آلزایمر و وخامت حال "عبدالله بن عبدالعزیز " شاه سعودی بالاگرفته است.

 

به گزارش فارس، مجله فارین پالیسی در تحلیلی به قلم "سیمون هندرسون " درباره روند تحولات داخلی عربستان نوشت: عبدالله بن عبدالعزیز مراحل پایانی زندگی خود را سپری می كند و این شاه بیمار و مسن روز ۲۳ فوریه گذشته بعد از غیابی سه ماهه به عربستان سعودی بازگشت. شاه عربستان در این مدت در شهر نیویورك آمریكا تحت دو عمل جراحی درناحیه پشت قرار گرفت و سپس دوره نقاهت را در كاخ خود در كشور مغرب گذراند.

*ملك عبدالله در واپسین لحظات زندگی خود بسر می برد

این نویسنده افزود: اما بازگشت شاه عربستان اصلا پیروزمندانه نبود زیرا وقتی در فرودگاه مغرب برای گذراندن دوره نقاهت خود از هواپیما پیاده شد، روی ویلچر بود و هنگام بازگشت به كاخ خود در شهر ریاض نیز از وسیله مشابهی استفاده كرد.

وی گفت: عبدالله بن عبدالعزیز در مراحل پایانی زندگی خود به سرمی برد و او با استفاده از فرصت بازگشت خود هدیه مالی گسترده ای را به مردم سعودی با مبلغ خیره كننده ۳۶ میلیارد دلار داد كه به نوشته روزنامه " فایننشال تایمز "، شامل افزایش حقوق كارمندان بخش دولتی، بخشودگی مالی غیرنظامیان محكوم و كمك هزینه های تحصیلی برای دانشجویان و كمك هزینه برای بیكاران می شود و این مبلغ علاوه بر مبلغ ۴۰۰ میلیارد دلاری است كه در بودجه عربستان سعودی تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی برای بهبود شرایط آموزشی و ساختار زیربنایی و بهداشت اختصاص یافته است.

* عربستان از موج اعتراضات جهان عرب جان بدر نمی برد

هندرسون تاكید كرد: به نظر می رسد كه سخاوتمندی عبدالله بن عبدالعزیز نشان می دهد كه او راهكار درمانی پیشگیرانه را درپیش گرفته است تا تضمین كند كه نسیم انقلاب ها در جهان عرب از تونس گرفته تا لیبی و مصر به عربستان نرسد اما تحلیلگران امور عربستان می گویند كه سیاست در عربستان سعودی می تواند به طور دراماتیك همانند كشورهای شمال آفریقا متحول و دگرگون شود.

وی افزود: به رغم وضعیت كنونی عربستان سعودی، اما به نظر می رسد كه حتی این كشور نیز از موج اعتراضات و ناآرامی های جهان عرب جان سالم بدر نبرد و چه بسا این خود خاندان سعودی بودند كه از طریق سوء مدیریت ساختار زیربنایی عربستان این وضعیت را برای خود ایجاد كردند.

*فساد شاهزادگان سعودی

این نویسنده فارین پالیسی در این زمینه به یكی از سوء مدیریت های شاهزادگان سعودی و فساد آنها اشاره كرد و گفت: زمستان امسال بیشترین باران در عربستان آمد به گونه ای كه باعث سیل ویرانگری در شهر ساحلی "جده " شد و درجریان آن دستكم ۱۰ نفر كشته شدند و همچنان شمار زیادی مفقود الاثر هستند و یكی از این سیل ها در ماه ژانویه گذشته هنگام ورود زین العابدین بن علی به جده روی داد.

بسیاری از مردم عربستان فساد مالی گسترده در عربستان بویژه از فساد شاهزادگان سعودی را در جریان پروژه های زیربنایی شهر جده عامل كشته شدن مردم براثر سیل های آمده در چندسال اخیر می دانند.

همزمان نهادهای حقوق بشری عربستان بارها از وضعیت وخیم حقوق بشر در این كشور و بازداشت گسترده معترضان سیاسی سخن گفته و درباره ادامه این وضعیت هشدار داده اند.../فارس