سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

ازدواج با فرزندان طلاق، آری یا نه؟



 

 

ازدواج با فرزندان طلاق، آری یا نه

 

 

با رشد طلاق در جامعه پدیده «بچه های طلاق» هم روز به روز بیشتر می شود. بچه هایی که معمولا به دلیل جدایی پدر و مادرشان همیشه از یک برچسب نامنصفانه رنج می کشند. برچسبی از ترحم، بی اعتمادی و نگاه از بالا که آنها را بیش از هر چیز رنج می دهد.

 

فرزندان طلاق به دلیل زندگی در یک فضای مشوش همیشه آسیب پذیری بیشتری دارند و از سوی دیگر، نداشتن یک الگوی سالم و منطقی از خانواده و روابط زن و مرد، خیلی وقت ها آنها را در زندگی آینده شان دچار تشویش می کند و زندگی مشترک را برایشان دشوار می سازد.

 

با این حال فرزندان طلاق هم می توانند ازدواج های موفقی داشته باشند. تصور رایجی که درباره آنها وجود دارد و آنها را آسیب دیده، رشد نیافته و آسیب رسان می داند، در بیشتر موارد درست نیست.


خیلی ها تصور می کنند که قبح طلاق برای فرزندان طلاق ریخته و ممکن است در زندگی شخصی شان هم با کوچکترین اختلافی به دنبال جدایی باشند. به همین دلیل اگر خانواده ای متوجه شود که فرد مقابل فرزند طلاق است از ازدواج فرزندشان با وی جلوگیری می کنند.

 

اما واقعیت این است که اگرچه گاهی این مساله در بچه های طلاق وجود دارد اما درباره همه آنها صدق نمی کند. بسیاری از بچه های طلاق هستند که بر پایه جوهر وجودی خود به بهترین و برترین جایگاه های علمی، اخلاقی، فرهنگی و... رسیده اند و نمی توان آنها را نادیده گرفت.

 

بنابراین توصیه می کنیم اگر موردی برای ازدواج داشتید که طرف مقابل فرزند طلاق بود، به صرف این موضوع از ازدواج با وی انصراف ندهید.

 

توجه به برخی امور و آزمودن فرد مقابل در آنها تا حد بسیار بالایی زندگی را از خطرات ایمن و مطمئن می گرداند.

 

1.خلاء عاطفی

 

معمولاً فرزندان طلاق به دلیل فقدان پدر یا مادر و یا هر دو از خلاء عاطفی بسیاری رنج می برند. باید توجه داشت که فرزندان برای اینکه به رشد عاطفی کامل برسند به محبت و توجه پدر و مادر نیاز دارند. اما اگر این محبت و توجه نصف شود و یا از سوی افراد دیگری چون پدر بزرگ و مادر بزرگ تامین شود خلاء های عاطفی بسیاری در فرد ایجاد می کند. خلاهای عاطفی و نرسیدن به رشد عاطفی یکی از مهمترین علل کمبودهای عاطفی زن و مرد در زندگی زناشویی است که می تواند گاهی مشکل ساز شود. اما به یاد داشته باشید که پذیرفتن همسرتان در خانواده شما، سیراب کردن او از محبت و حمایت های عاطفی خانواده شما از او می تواند این مشکلات را به حداقل برساند.

 

2.آسیب های روحی و روانی

 

این افراد به دلیل اینکه سال ها شاهد دعواها، درگیری ها و حتی کتک کاری های والدین خود بوده اند، آسیب های روحی و روانی بسیاری دیده اند. ترمیم این آسیب ها و فراموش کردن آنها قبل از ورود به زندگی مشترک یک اصل مهم تلقی می شود. بنابراین مطمئن شوید که همسر آینده شما توانسته این مسائل را برای خود حل و فصل کند و به سبک و سیاق خود ساخته ای در زندگی فردی اش برسد.

 

3. عدم مهارت آموزی

 

البته آنچه در این راستا بسیار مهم تلقی می شود، این است که مشکلات اشاره شده در بالا تنها و تنها مختص فرزندان طلاق نیست. چه بسیار افرادی که در ضمن جدایی پدر و مادرشان از یکدیگر هیچ یک از مشکلات بالا را ندارند و چه بسیار افرادی که در خانواده و ذیل سایه پدر و مادر زندگی کرده اند و مشکلات بالا را دارند. پس توجه همه افراد به مشکلات قید شده و آزمون آنها مهم است باید رعایت و توجه به آنها در ازدواج با فرزندان طلاق ضروری تر و مهم تر است.

منبع: تبیان


ویدیو مرتبط :
ازدواج به شرط طلاق در مقابل ازدواج موقت!!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طلاق زوج سالمند پس از ازدواج فرزندان


زوج پیر پس از ازدواج فرزندانشان راهی دادگاه خانواده شدند و برای همیشه از هم جدا شدند.

خبرگزاری تسنیم: زوج پیر پس از ازدواج فرزندانشان راهی دادگاه خانواده شدند و برای همیشه از هم جدا شدند.

پیرمرد در خصوص علت آن به قاضی گفت: آقای قاضی من و همسرم سال‌هاست که با هم اختلاف داریم اما به خاطر فرزندانمان تحمل می‌کردیم. همیشه سعی کردیم این اختلافات را در دلمان نگه داریم تا فرزندانمان ناراحت نشوند.

وی ادامه داد: اما حالا که همه فرزندانمان ازدواج کرده‌اند و سر زندگی خودشان هستند، تصمیم گرفتیم به این زندگی پر از سردی پایان دهیم و برای همیشه این اختلافات را تمام کنیم.

زن نیز به قاضی گفت: آقای قاضی شوهرم راست می‌گوید ما نمی‌توانیم در کنار هم آسایش داشته باشیم و همیشه همدیگر را تحمل می‌کردیم. حالا که فرزندانمان سر و سامان گرفته‌اند بهتر است ما هم به این زندگی پایان دهیم. به اندازه کافی همدیگر را تحمل کردیم و چشممان را روی تمام اختلافاتمان بستیم. دیگر نمی‌توانیم این اختلافات و فاصله‌ها را تحمل کنیم.

وی ادامه داد: من و شوهرم اصلاً با هم تفاهم نداریم و سر همه موضوعات با هم اختلاف نظر داریم. برای همین هیچ کدام نمی‌توانیم این زندگی را تحمل کنیم.

قاضی پس از شنیدن اظهارات طرفین، سعی کرد آنان را از تصمیمشان منصرف کند اما تلاش او به جایی نرسید.