سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

ازدواجهایی که ریسک بالاتری دارند



 

 

مرحله آشنایی, آشنایی و ازدواج

 

زناشویی - مشاوره ها نشان می دهد ازدواجهایی که با شکست روبرو بوده یا در مرحله آشنایی بهم خورده اند وجوه مشترکی زیادی با یکدیگر داشته اند که بر اساس دسته بندی به 8 دسته طبقه بندی می شوند، لذا شایسته است افرادی که جهت آشنایی و ازدواج جزء این دسته بندی ها هستند محتاط تر عمل کنند.

 

دسته اول: ازدواج هایی که قبل از 25 سالگی آقایان و قبل از 23 سالگی خانم ها صورت پذیرفته

 

با توجه به عدم ثبات معیار های انتخاب همسر، عدم شناخت فردی و شرایط پیرامون، عدم استقلال فکری، مالی و ضعف تصمیم گیری، انتخابهای احساسی و عدم شناخت کافی از جنس مخالف، این دسته از ازدواج ها یکی از پر ریسک ترین نوع ازدواج ها به شمار میرود و افرادی که در این رده سنی تصمیم به ازدواج و طی مراحل آشنایی دارند لازم است آموزشهای لازم را جهت ارتباط و شناخت صحیح کسب نمایند وبا مشاور و راهنمایی خانواده ها نسبت به آن اقدام نمایند.

 

دسته دوم: ازدواج به علت نیاز جنسی

 

اگر چه بخش اعظم دلیل ازدواج مردان میتواند به منظور تامین غریزه جنسی آنها باشد و این حق عرفی و شرعی آنهاست، اما نیاز جنسی نباید تنها دلیل ازدواج باشد چرا که پس ازتامین شدن آن فشارحاصل از شرایط پیرامون زندگی و مسئولیت پذیری و عدم برنامه ریزی میتوانند باعث شکست در ازدواج شود.

 

دسته سوم: ازدواج تحمیلی

 

ازدواجهایی که به طرفین از سوی خانواده یا بر اساس رسم و رسومات تحمیل می شود و بعضا ازدواجهای فامیلی میباشند که علاوه بر اینکه درصد شکست در ایندسته از ازدواجها زیاد است، میتواند باعث گسترش خیانت های جنسی و عاطفی زوجین نسبت به یکدیگر شود همچنین باعث سرخوردگی و ضعف در استقلال فکری و تصمیم گیری افراد شود.

اگر چه انسان مجذوب زیبائی ها می شود و نمیتواند به ظواهر بی اهمیت باشد اما از آنجایی که ظاهر در ابعاد مختلف در گذر زمان عادی می شودلذا با توجه به تجارب مشاورین توصیه می شود زیبایی ظاهری در کنار سایر خصوصیات فردی و شخصیتی افراد ملاک انتخاب همسر باشد نه تنها دلیل انتخاب

 

دسته چهارم: ازدواج هایی که بواسطه ظاهر و موقعیت اجتماعی طرفین صورت میپذیرد

 

اگر چه انسان مجذوب زیبائی ها می شود و نمیتواند به ظواهر بی اهمیت باشد اما از آنجایی که ظاهر در ابعاد مختلف در گذر زمان عادی می شود و پس از سایر خصوصیات که اکثرا باطنی هستند نمود میکند لذا با توجه به تجارب مشاورین توصیه می شود زیبایی ظاهری در کنار سایر خصوصیات فردی و شخصیتی افراد ملاک انتخاب همسر باشد نه تنها دلیل انتخاب.

 

دسته پنجم: ازدواجهایی که در آن زن نسبت به مرد برتری دارد

 

مسئله این نیست که خانم ظرفیت برتری نسبت به آقایان ندارند بلکه یکی از دلایل درونی خانم ها جهت ازدواج نیاز به یک تکیه گاه قوی است پس در ازدواج شایسته است مرد در چند عامل برتری داشته باشد.

 

1- سن ( بیشتر بودن سن مرد نسبت به زن )

 

2- وضعیت اقتصادی و وجه اجتماعی ( بالا بودن جایگاه شغلی مرد و درامد وی )

 

3- قد ( شایسته است مرد از زن بلندتر باشد همچنین در احادیث پیامبر(ص) در مورد ازدواج در این مورد نیز توصیه شده است )

 

دسته ششم: ازدواج های راه دور

 

شناخت صحیح یکی از ارکان اصلی جهت انتخاب شایسته همسر است و در شناختهایی که دو طرف نسبت به یکدیگر در فاصله مکانی دوری قرار گرفته اند بخش اعظم ارتباط بوسیله اینترنت، تلفن و یا پیامک صورت میگیرد که این سطح از شناخت نمی تواند قابل اکتفا جهت اتخاذ مهمترین تصمیم زندگی افراد باشد، همانطور که در مشاوره های صورت گرفته این مسئله نمود کرده است لذا حتی المقدور حتی با توجه به شرایط سختی دوری راه در صورتی که دوطرف میل به شناخت و ازدواج دارند لازم است این ارتباط حتما با اطلاع خانواده ها همرا ه باشد و شرایط به گونه ای باشد که دو طرف بعد از هر 10 دفعه مکالمه تلفنی یک دیدار حضوری داشته باشند.

 

دسته هفتم: ازدواج هایی که دو خانواده دارای دو فرهنگ مختلف هستند

 

خانواده مهترین نقش در تربیت فرد بازی می کند، اختلافات خانوادگی زمانی بیشتر می شود که دو خانواده آداب و رسوم و فرهنگ مختلفی داشته باشند معمولا این اختلافات شامل: اختلاف ب سر مهریه – اختلاف بر سر مراسم – اختلاف در زمینه دخالت های خانوادگی – اختلاف سلیقه لذا فشار روحی و استرس زیادتری بر طرفین وارد می شود، حتی المقدور شایسته است وصال با خانواده ای هم فرهنگ صورت پذیرد.

 

دسته هشتم: ازدواجهای اینترنتی

 

ازدواجهای اینترنتی پدیده ای که روبه افزایش است ومتاسفانه باعث افزایش آمار طلاق شده است، شناخت اینترنتی نمیتواند به هیچ وجه شناختی صحیح باشد و بواسطه تایپ و درج کلمات به سطح مناسبی از شناخت نسبت به فرد مقابل دست یافت از اینرودرصد ریسک در ازدواج های اینترنتی بسیار بسیار بالا میباشد.

 

همچنین واحد مشاوره پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده، توصیه میکند در هر فرایند و سطح آشنایی اطلاع خانواده ها میتواند در انتخابی منطقی و امن تر تاثیر گذار باشد لذا افراد از ارتباط های پنهانی به منظور شناخت اجتناب کنند.

برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده


ویدیو مرتبط :
تفاوت افراد ریسک پذیر و ریسک گریز- الف ب بورس- قسمت10

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علی دایی؛ مردی که ریسک کردن را دوست دارد



 

علی دایی؛ مردی که ریسک کردن را دوست دارد

 

بهزاد غلامپور و یحیی گل محمدی پس از مذاکره با محمدحسن انصاری فرد مدیرعامل باشگاه راه آهن برای حضور در کادر فنی این تیم به توافق رسیدند و در همین راستا قرار داد داخلی در باشگاه امضا کردند تا امروز قرار داد را در هیات فوتبال استان تهران ثبت کنند.

میاچ نیز یکی دیگر از گزینه های مورد نظر علی دایی برای حضور در کادر فنی است که قرار است نماینده وی در تهران با مسؤولان باشگاه راه آهن درباره همکاری وی در فصل آینده با این تیم مذاکره کند.


1 - سرانجام انتظارها به پایان رسید و علی دایی تیم جدید خودش را برای حضور در لیگ یازدهم انتخاب کرد.

در شرایطی که از مدت ها قبل گمانه زنی هایی پیرامون پیوستن احتمالی دایی به باشگاه هایی مثل سپاهان، نفت و سایپا مطرح شده بود، سرمربی فصل قبل سرخپوشان بالاخره تصمیمش را گرفت و با تغییر مالکیت راه آهن و واگذاری آن به بخش خصوصی، پذیرفت که روی نیمکت این تیم بنشیند.

بی گمان حضور علی دایی در باشگاه متحول شده راه آهن، اتفاق مهمی است که معادلات آتی فوتبال ایران را برای فصل بعد تحت تاثیر قرار خواهد داد.

دایی به خودی خود یک چهره پراهمیت و کم نظیر در فوتبال کشورمان است و توجه به همین واقعیت، در کنار حواشی ریز و درشتی که طی این سال ها در اطراف او به وجود آمده، حضور شهریار در لیگ یازدهم را آبستن جذابیت های فراوانی قرار خواهد داد.

از همین حالا می توانیم منتظر به اوج رسیدن هیجان، هنگام مواجهه او با تیم هایی مثل تراکتورسازی قلعه نویی یا استقلال مظلومی و البته از همه مهم تر، پرسپولیس استیلی و کاشانی باشیم؛ دوئل های وجدآوری که هرکدام می توانند به سهم خودشان بر جاذبه های فوتبال ایران بیفزایند و تنور آن را داغ تر کنند.

قطعی شدن حضور دایی در راه آهن، حتی از همین امروز هم می تواند با متاثر کردن فضای بازار نقل و انتقال ها، اهمیت خودش را نشان بدهد؛ جایی که بدون شک راه آهن نیز به صف مدعیان جذب ستاره های باقی مانده اضافه می شود و رقابت در این عرصه را وارد فاز تازه تری می کند.

به نظر می رسد این آخرین «گل» علی دایی هم مثلهمه توپ هایی که او در جوانی اش از خط دروازه رقبا عبور می داد، قرار است هیجان و شعف خاص خودش را به دنبال بیاورد.

2 - آنچه از همین حالا و به شکلی کاملا قاطعانه می توان اعلام کرد این است که دایی با پذیرش هدایت راه آهن، ریسک بسیار بزرگی انجام داده است. تیم جدید شهریار در کنار باشگاه بلاتکلیف نفت، 2 تیمی بوده اند که تعطیلات تابستانی بسیار تلخی را گذرانده اند. وجود ابهام های مهم ملکی و مدیریتی در مورد این باشگاه ها باعث شد تا آنها نه تنها از قافله حیاتی نقل وانتقال ها عقب بمانند، بلکه در زمینه برنامه های تمرینی و آماده سازی و حتی بحث اردوهای داخلی و خارجی هم سرنوشت مجهولی داشته باشند.

به همین دلایل هم هست که بسیاری از کارشناسان از هم اکنون این دوتیم را گزینه های اصلی سقوط به لیگ یک قلمداد می کنند. در این شرایط آیا واقعا علی دایی با قبول رهبری راه آهن به ویژه در شرایطی که بسیاری از مخالفانش انتظار شکستش را می کشند، کار عاقلانه ای کرده است؟

بهترین پاسخ به این پرسش را «گذشت زمان» خواهد داد، اما هرچه هست، علی دایی یک بار دیگر نشان داد در قامت یک مربی، مردی کاملا باجسارت و خطرپذیر است. از یاد نبریم این چندمین ریسک او از آغاز حرفه جدیدش تا به امروز است؛ روزی که لورانت رفت، دایی جسورانه سایپای لیگ برتری را از میانه های راه به عنوان اولین تجربه اش پذیرفت. او خیلی زود و به رغم همه مقاومت های منطقی منتقدان، هدایت تیم ملی را در اوج جوانی پذیرفت و بعد از آن، حتی حضورش در پرسپولیس پس از ماه ها سکوت و بی خبری نیز در نوع خودش یک قمار بزرگ به حساب می آمد.

چنانچه همه تصمیمات او در عرصه مربیگری نشان می دهد، دایی اهل خطر کردن است. او گاهی در تصمیمات مخاطره آمیزش موفق می شود و گاهی نیز مثل دوران حضورش در تیم ملی شکست می خورد. با این اوصاف ریسک راه آهن برای او چه سرنوشتی خواهد داشت؟ آیا کسی می داند؟

3 - فارغ از اینکه علی دایی روی نیمکت راه آهن چه عملکردی خواهد داشت، تیم گرفتن او برای فصل بعد باعث شد تا تقریبا تمام مربیان لیگی یک نفس راحت بکشند. اگر سرمربی فصل گذشته پرسپولیس، لیگ یازدهم را بدون تیم آغاز می کرد، بی شک تبدیل به بزرگترین آلترناتیو نیمکت های دسته برتر می شد و سایه اش حسابی روی سر صاحبان این صندلی ها سنگینی می کرد، اما در حال حاضر بسیاری از آنها می توانند خاطرجمع باشند که دست کم وسوسه بزرگی به نام «علی دایی» مدیران آنها را برای اعمال تغییرات زودرس اغوا نمی کند.

در این میان، برنده بزرگ قطعا حمید استیلی است، چرا که خطر «دایی بدون تیم» هیچ کس را به اندازه او تهدید نمی کرد. با فضایی که در پایان فصل گذشته ایجاد شد، بروز هر مشکلی مثل یک آغاز ضعیف برای پرسپولیس یا وقوع تغییرات مدیریتی در این باشگاه می توانست علی دایی را که به آن شکل از این تیم جدا شده بود جانشین حمید استیلی کند، اما حالا سرمربی جوان سرخپوشان نیز اندکی بیشتر در حاشیه امنیت خواهد بود.

4 - آخرین حاشیه جالب تیم گرفتن دایی برای فصل بعد را اما، باید در اتاق های کنفرانس خبری ورزشگاه ها جستجو کرد. سرمربی سابق پرسپولیس، یکی از صریح اللهجه ترین مردان فوتبال ایران است که لیگ برتر بدون کنفرانس های مطبوعاتی داغ او بعد از هر بازی، قطعا بخش مهمی از جذابیت های خودش را از دست می داد.

در شرایط جدید، دایی کماکان این فرصت را خواهد داشت که هر هفته، مواضع خودش را در قبال هر موضوعی- اعم از داوری، تیم ملی، فدراسیون و البته پرسپولیس- با انبوه مخاطبانش در میان بگذارد و این، شاید خبر چندان خوشایندی برای حبیب کاشانی نباشد.

به نظر می رسد هر چقدر سرمربی سرخپوشان به خاطر تامین بیشتر امنیت شغلی اش باید بابت تیم دار شدن شهریار خشنود باشد، سرپرست موقت این تیم از این رهگذر دلمشغولی های تازه تری پیدا می کند. به هر حال دایی دل خوشی از مدیریت پرسپولیس ندارد و درهمین راستا، نطق های آتشین وی در نشست های خبری می تواند او را تا حدودی سبک کند؛ کنفرانس هایی که از همین هفته و با جلسه معارفه عملا آغاز میشوند!