سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

ارتباط سرطان تخمدان با قد بانوان


مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد زنان قدبلند با احتمال بیشتری در خطر ابتلا به سرطان تخمدان قرار دارند.





صبح بخیر:  مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد زنان قدبلند با احتمال بیشتری در خطر ابتلا به سرطان تخمدان قرار دارند.

به گفته دانشمندان دانشگاه آكسفورد به ازای هر 5 سانتی‌متر كه قد یك زن بلندتر از حد متوسط باشد، احتمال ابتلای او به این بیماری تا 7 درصد افزایش پیدا می‌كند. توجه به این نكته اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا متوسط قد زنان جهان در هر 10 سال به اندازه یك سانتی‌متر افزایش پیدا می‌كند. این موضوع نشان می‌دهد در آینده باید شاهد تعداد بیشتر مبتلایان به سرطان تخمدان باشیم البته این موضوع فقط محدود به قد نیست بلكه بیشتر بودن وزن بدن هم می‌تواند در ابتلا به سرطان تخمدان موثر باشد. تحقیقات نشان می‌دهد یك زن با قد 152سانتی‌متر با احتمال 23 درصد كمتر از یك زن با قد 167 سانتی‌متر قد ممكن است دچار سرطان تخمدان شود. ترشح بعضی از هورمون‌هایی كه بدن را مستعد رشد تومورهای سرطانی می‌كنند در زنان قد بلند بیشتر است و به همین دلیل این افراد باید توجه بیشتری به وضعیت سلامت خود داشته باشند. علاوه بر سرطان تخمدان احتمال ابتلا به سرطان‌های سینه، روده، كلیه، رحم و خون نیز در زنان قدبلند بیشتر است.


ویدیو مرتبط :
در مورد سرطان تخمدان بیشتر بدانیم...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا قند خون با سرطان ارتباط دارد؟



 

 

قندخون

 

در جدیدترین تحقیقی که در سوئد بر بیش از نیم میلیون نفر در اروپا انجام گردیده است نتایج جالبی حاصل گردید...

 



در این مطالعه مشخص شد: میزان ریسک ابتلاء به سرطان به ازای هر میلی مول در لیتر در مردان 5% و در زنان 11% افرایش یافته است.
و ارتباط قوی افزایش قند با سرطانهای کبد، کیسه صفرا و مثانه مشاهده گردید.البته جالب توجه است که افزایش قند خون با افرایش میران سرطان پروستات ارتباطی ندارد .این مطالعه بر روی 550000 نفر از کشورهای سوئد، نروژ، اتریش که توسط 79000 نفر معاینه شدند و در طی 10 سال مطالعه و پی گیری موارد، 30000 نفر دچار سرطان شده بودند.
گرچه به نظر میرسد موارد دیگری هم می تواند در ایجاد سرطان موثر باشد و نیاز به تحقیقات بعدی می باشد.