سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

احتمال سوءرفتار پزشکان مرد بیشتر است


یک بررسی در استرالیا نشان می‌دهد که پزشکان مرد 4 برابر با احتمال بیشتر نسبت به همکاران زن‌شان ممکن است به خاطر سوءرفتار تحت اقدامات انضباطی قرار گیرند. به گزارش خبرگزاری فرانسه پژوهشگران در دانشگاه ملبورن به تجزیه و تحلیل 485 مورد در استرالیا و نیوزیلند در فاصله سال‌های 2000 تا 2005 پرداختند که در آنها پزشکان به خاطر سوءرفتار مقصر شمرده شده بودند و مورد تنبیه قرار گرفته بودند.

یک بررسی در استرالیا نشان می‌دهد که پزشکان مرد 4 برابر با احتمال بیشتر نسبت به همکاران زن‌شان ممکن است به خاطر سوءرفتار تحت اقدامات انضباطی قرار گیرند. به گزارش خبرگزاری فرانسه پژوهشگران در دانشگاه ملبورن به تجزیه و تحلیل  485 مورد در استرالیا و نیوزیلند در فاصله سال‌های 2000 تا 2005 پرداختند که در آنها پزشکان به خاطر سوءرفتار مقصر شمرده شده بودند و مورد تنبیه قرار گرفته بودند.

این پژوهشگران دریافتند در مجموع از هر 10 هزار دکتر شش نفر در هر سال استرالیا و نیوزیلند بوسیله هیات‌های داوری که توانایی لغو پروانه طبابت آنها را داشتند، تنبیه شده بودند، و پزشکان مرد اکثریت غالب موارد را تشکیل می‌دادند. هنگامی این ارقام با توجه به تعداد کمتر پزشکان زن، و ساعات کمتری کاری آنها به طور میانگین، تعدیل شدند، نشان داده شد که پزشکان مرد با احتمال 4 برابر بیشتر نسبت به همکاران زن‌شان مورد تنبیه انضباطی قرار می‌گیرند.



بر اساس این بررسی که در جورنال پزشکی استرالیا منتشر شده است، متخصصان زنان و زایمان وروانپزشکان مورد بیشترین میزان تنبیهات انضباطی قرار گرفته بودند، و در رده بعدی پزشکان عمومی قرار داشتند. پزشکان بیشتر از همه به خاطر سوء رفتار جنسی (24 درصد)، و در رده بعدی به خاطر تجویز غیراخلاقی یا غیرقانونی دارو (21 درصد) احضار شده بودند. هشت درصد موارد نیز مربوط به مرگ بیمار می‌شد.



سرپرست این پژوهش، کاتی الکین از دانشکده حقوق و دانشکده بهداشت جمعیتی ملبورن گفت که وجود این تفاوت جنسیتی او را غافلگیر کرده است. او گفت در اکثریت موارد بیماران دچار یک آسیب جسمی یا روانی تشخیص‌داده شده بودند. الکین گفت: "این یافته‌ها بیانگر آن است که هیات‌های داوری و کمیته‌‌های انضباطی نقش خود را برای حفاظت از عموم، نسبت به صورتی منصفانه تفسیر ‌می‌کنند."



"این هیات‌ها در اغلب موارد آماده بودند که سوءرفتار پزشکان را بدون توجه به اینکه باعث آسیب بیماران شده باشد یا نه، مجازات کنند. این وضعیت بیانگر آن است که مسئولان انتظامی در این موارد چشم‌پوشی نمی‌کنند- و سعی می‌کنند با موارد سوءرفتار حرفه‌ای که خطراتی برای اجتماع ایجاد می‌کنند، فعالانه برخورد می‌کنند."

منبع : همشهری آنلاین


ویدیو مرتبط :
سریال ساختمان پزشکان قسمت 4 (دکتر نیما و مرد خشن)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خبرناراحت کننده از آخرین وضعیت سلیمی / احتمال خداحافظی قوی‌ترین مرد جهان/سلیمی باید جراحی کند



احتمال خداحافظی قوی‌ترین مرد جهان/سلیمی باید جراحی کند

قوی‌ترین مرد جهان مجبور است برای بهبود وضعیت آسیب دیدگی خود کتفش را جراحی کند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش فارس، بهداد سلیمی، قهرمان فوق سنگین وزنه برداری جهان و المپیک 2012 لندن مدت‌هاست از ناحیه‌های مختلف بدنش مصدوم بوده و احساس درد می‌کند.

وی تا قبل از المپیک لندن به شدت از ناحیه زانو احساس درد می‌کرد که این آسیب دیدگی تا قبل از المپیک با فیزیوتراپی و درمان‌های مقطعی رفع شد، هرچند که این مصدومیت روی کار بهداد در المپیک نیز تأثیرگذار بود و این وزنه بردار فوق سنگین تنها به کسب طلای المپیک بسنده کرد و از شکستن رکورد و سایر موارد صرف‌نظر کرد.

سلیمی با این حال پس از المپیک درمان زانو را در دستور کار قرار داد و با فیزیوتراپی و اقدامات درمانی دیگر، آرام آرام درد زانو را به فراموشی سپرد.

قوی‌ترین مرد جهان با برطرف شدن مصدومیتش از ناحیه زانو این روزها از ناحیه دیگری به شدت احساس درد می‌کند؛ درد و مصدومیتی که به احتمال زیاد کار این وزنه‌بردار را به عمل جراحی خواهد کشاند.

به تازگی مصدومیت کتف راست بهداد تشدید شده و تصمیم نهایی کمیسیونی که فدراسیون پزشکی ورزشی برای رفع مصدومیت این وزنه بردار در نظر گرفته است، خروجی‌اش چیزی نیست جز عمل جراحی.

سلیمی باید کتفش را جراحی کند، هرچند که به قول دکتر پورکاظمی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی جراحی، خیلی روند وزنه زدن سلیمی را مختل نمی‌کند، اما جراحی کتف عواقب خاص خودش را دارد و برخی از وزنه برداران سنگین وزن از جمله اصغر ابراهیمی پس از جراحی کتف دیگر هیچگاه نتوانستند به دوران موفقیت و قهرمانی گذشته‌شان بازگردند.

دکتر پورکاظمی در این خصوص به خبرنگار ورزشی فارس گفت: سلیمی در طول دو هفته گذشته توسط چند دکتر از جمله دکتر رازی، دکتر اصلانی، فوق تخصص شانه، دکتر کیهانی و همچنین دکتر روشنک مرادی مورد معاینات تخصصی و فوق تخصصی قرار گرفته است، ضمن این دکتر رازی در المپیک لندن نیز یک بار سلیمی را مورد معاینه قرار داده بود.

وی ادامه داد: پرونده‌ای برای سلیمی تشکیل شده و کمیسیون 5 نفره‌ای از بهترین متخصصان در حال بررسی مصدومیت کتف سلیمی هستند.

پورکاظمی تأکید کرد: رباط عضله کتف راست سلیمی پارگی تقریبا نسبی دارد و باید مورد عمل جراحی قرار بگیرد، البته وی می‌تواند پس از عمل جراحی به دوران قهرمانی بازگشته و برای مسابقات قهرمانی جهان خود را آماده کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا سلیمی پس از جراحی، قدرتش را از دست نخواهد داد، گفت: شدت آسیب دیدگی سلیمی کمتر از سایرین است که قبلاً جراحی کرده‌اند و به نظر مشکل خاصی پیش نخواهد آمد، ضمن اینکه زانوی بهداد دیگر مشکلی ندارد.

به گزارش فارس، باید منتظر ماند تا در نهایت عاقبت عمل جراحی روی پای بهداد سلیمی، وزنه بردار فوق سنگین کشورمان مشخص شود. در صورتی که این عمل موفقیت‌آمیز باشد که از حالا طلای فوق سنگین جهانی 2013 لهستان را می‌توان در کارنامه وزنه برداری ایران پیش بینی کرد، اما این عمل می‌تواند عواقب بدتری هم داشته باشد تا جایی که برای همیشه موجب خداحافظی قوی‌ترین مرد جهان از دنیای قهرمانی شود./فارس