سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

اثر غذا بر خواب خوش



علت بیخوابی,بدخوابی,تاثیر غذا بر خواب

اثر غذا بر خواب خوش
بی‌خوابی برای همه پیش می‌آید، فقط چند ثانیه بعد از این که به خواب رفتید ساعت زنگ می‌زند، آنقدر خسته هستید که نمی‌توانید از تخت خواب بلند شوید و بدتر از همه وقتی از جا بلند می‌شوید قیافته‌تان دیدنی است.
الیزابت سومر، نویسنده کتاب «غذا و روحیه» می‌گوید: در انتخاب مواد غذایی که هنگام شب می‌خورید دقت بیشتری به خرج دهید. هر کدام از موارد زیر چه کم چه زیاد بدن شما را به مدت چند ساعت در حالت ناآرام و ناخوشایندی قرار خواهند داد.
۱ - طمع‌دهنده‌های غذا: سیر، انواع فلفل و هر نوع ادویه دیگر صددرصد، غذا را خوشمزه‌تر می‌کند اما باعث افزایش ضربان قلب و مشکلاتی در هضم غذا می‌شوند.
۲ - خوردن غذای زیاد در وعده شب: اگر بیش از اندازه غذا بخورید معده زمان بیشتری برای هضم لازم خواهد داشت. خواب شب بسیار مهم است پس وعده غذایی پرحجم را به ناهار اختصاص دهید و برای شام غذایی سبک در حدود ۵۰۰ کالری بخورید.
۳ - سبزیجات: گنجاندن سبزیجات در وعده غذایی شب هیچ ایرادی ندارد اما سعی کنید سبزیجات نفاخ مانند جوانه گندم، گل کلم، کلم بروکلی ... را در وعده ناهار خود مصرف کنید. معده پر از باد هر کسی را بیدار نگه می‌دارد.
۴ - سرعت غذا خوردن: آرام غذا بخورید و از آن لذت ببرید. هنگامی که سریع غذا می‌خورید همراه با هر لقمه مقدار زیادی هوا به داخل معده می‌فرستید و همین باعث ناراحتی معده می‌شود.
۵ - مواد کافئین‌دار: اثر کافئین حدود ۱۲ ساعت در بدن باقی می‌ماند. اگر شب‌ها راحت نمی‌خوابید مطمئن شوید حداقل در ۱۲ ساعت گذشته هیچ ماده کافئین‌داری (مانند چای، شکلات، کوکا و ...) مصرف نکرده‌اید.
۶ تا ۸ ساعت خواب شبانه نه فقط چشم‌ها را درخشان، پوست را شاداب و حافظه را تقویت می‌کند بلکه حداقل ۳ سال شما را جوان‌تر نشان می‌دهد.

منبع:aftabir.com


ویدیو مرتبط :
بمب خنده - رخت خواب کاملا فنری خوش خواب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خوردن آب سرد بعد از غذا یعنی خوش آمدگفتن به سرطان!



 

 

خوردن آب سرد بعد از غذا یعنی خوش آمدگفتن به سرطان!

 

پارسینه نوشت: شاید نوشیدن یک لیوان آب سرد بعد از غذا، بسیار لذت بخش است اما آب سرد موادروغنی که در آن لحظه مصرف کرده اید را سفت و روند هضم غذا را کند میکند.

 

زمانی که این رسوبها با اسید واکنش نشان میدهند و شکسته میشوند و سریعتر از غذاهای جامد، توسط روده جذب میشوند بسیار سریع این امر موجب چاقی و سپس سرطان میشود.

 

بهتر این است که بعد از غذا، سوپ گرم و یا آب ولرم مصرف کنید./عصرایران