سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

آیا نوشابه‌های DIET چاق می‌كنند؟


خیلی از مردم تصور می‌كنند، با مصرف نوشابه‌های رژیمی می‌توانند خود را از اضافه وزن در امان نگاه دارند اما تحقیقات نشان می‌دهد، این نوشابه‌ها بیشتر از نوشیدنی‌های معمولی باعث چاق شدن مصرف‌كنندگانش می‌شود.





محققان با انجام مطالعاتی كه بیش از 10 سال به طول انجامیده است متوجه شدند، دور شكم افرادی كه هر روز 2 یا بیشتر از این تعداد از این نوشیدنی‌ها مصرف می‌كنند با سرعت 5 برابر بیشتر از افرادی كه اصلا از این نوشابه‌ها استفاده نكرده‌اند افزایش پیدا می‌كند.نتایج این مطالعات به قدری نگران‌كننده بود كه محققان به مردم توصیه كردند، به جای استفاده از این نوشیدنی‌ها، با آب تشنگی خود را برطرف كنند. اگر فردی نمی‌تواند مصرف نوشابه‌های شیرین را كنار بگذارد، بهتر است از همان نوشیدنی‌های معمولی استفاده كند، زیرا خطرات آن‌ها كمتر از نوشابه‌های رژیمی است.دانشمندان معتقدند، نوشابه‌های رژیمی باعث بر هم خوردن اشتهای انسان می‌شود و حتی به سلول‌های مهم مغز آسیب وارد می‌كنند. به این ترتیب، فرد علاقه بیشتری به مصرف مواد شیرین پیدا می‌كند و بیشتر از حالت معمولی كالری وارد بدن خود خواهد كرد. با مصرف این نوشابه‌ها عملكرد بعضی از سلول‌های بدن كه وظیفه احساس سیری را به‌عهده دارند دچار اختلال می‌شود و به این ترتیب شما دیرتر از حالت طبیعی احساس سیری می‌كنید.همچنین این نوشیدنی‌ها می‌تواند باعث آسیب رسیدن به لوزالمعده انسان شود كه در نهایت خطر ابتلا به دیابت را افزایش خواهد داد.


ویدیو مرتبط :
My Diet Expert experience High protein diet for weight

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا نوشابه شما را چاق می‌کند؟



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

آیا نوشابه شما را چاق می‌کند؟

دلیل این احتمال که آیا نوشابه چاق کننده است را ممکن است ژن‌ها توضیح دهند.

مطالعات جدید نشان می‌دهد برخی از عوامل ژنتیکی ممکن است توضیح دهند که چرا برخی از افرادی که نوشابه یا سایر نوشیدنی‌های شیرین را مصرف می‌کنند چاق‌تر از دیگران هستند.

محققان اظهار کردند: در افراد با استعداد ژنتیکی به چاقی نسبت به دیگران اثرات مضر قند و نوشیدنی‌های شیرین بیشتر است.

نوشیدنی‌های شیرین به احتمال زیاد به چاقی کمک می‌کنند زیرا کالری آنها بالاست.

آنها افزودند: برای پیشگیری از چاقی باید از مصرف نوشابه‌ها ونوشیدنی‌های قندی جلوگیری کرد./ایسنا