سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

آیا عصاره اسفناج برای لاغری موثر است؟


بسیاری از مردم می خواهند وزن از دست بدهند. آنها اغلب به امید یک راه حل آسان به مکمل روی می آورند. یکی از مکمل های کاهش وزن که به تازگی وارد بازار شده است عصاره اسفناج نامیده می شود.

وب سایت رژیم سلامتی: بسیاری از مردم می خواهند وزن از دست بدهند. آنها اغلب به امید یک راه حل آسان به مکمل روی می آورند .با این حال، اثرات واقعی بیشتر قرص ها و مکمل های کاهش وزن معمولاً ناامید کننده است. یکی از مکمل های کاهش وزن که به تازگی وارد بازار شده است عصاره اسفناج نامیده می شود. ادعا می شود که این مکمل با کاهش اشتها و هوس سبب از دست دادن وزن می شود. این مقاله بررسی دقیقی بر روی عصاره اسفناج و اثرات آن بر کاهش وزن دارد.

عصاره اسفناج چیست؟

عصاره اسفناج یک مکمل کاهش وزن ساخته شده از برگ اسفناج است. این نیز توسط یک علامت تجاری Appethyl مشخص می شود و توسط شرکت سوئدی Greenleaf Medical AB شناخته شده است.

آیا عصاره اسفناج یک مکمل کاهش وزن موثر است؟

عصاره اسفناج پودر سبز است که می توان با آب یا اسموتی مخلوط کرد و آن به اشکال دیگر نیز مانند کپسول و غذاهای سرپایی به فروش می رسد. پودر شامل برگ اسفناج تغلیظ شده تیلاکوئید ها که ساختار میکروسکوپی در داخل کلروپلاست در همه سلولهای گیاهی سبز می باشد.

نقش تیلاکوئید ها برداشت نور خورشید است که انرژی مورد نیاز گیاهان برای تولید کربوهیدرات را فراهم می کند این فرایند به عنوان فتوسنتز شناخته شده است. تیلاکوئید ها 70٪ از پروتئین ها، آنتی اکسیدان ها و کلروفیل تشکیل شده است در حالی که 30٪ دیگر عمدتاً متشکل از چربی است.

تیلاکوئید ها منحصر به برگ اسفناج نیستند در واقع، آنها در برگ تمام گیاهان سبز یافت می شوند و مکمل های مشابه دیگر نیز از این گیاهان ساخته شده اند. توجه داشته باشید که مکمل های دیگر نیز ممکن است عصاره اسفناج  نامیده شوند با این حال، این مقاله  تنها به نوع کنسانتره تیلاکوئید یافت شده در Appethyl اشاره دارد.

عصاره اسفناج چگونه کار می کند؟


تیلاکوئید ها موجود در عصاره اسفناج، فعالیت لیپاز، آنزیم هضم کننده چربی را سرکوب می کند. این به تاخیر هضم چربی کمک می کند و باعث افزایش سطح هورمون کاهش اشتها مانند GLP-1) glucagon-like peptide-1) می شود.

همچنین سطح گرلین، هورمون گرسنگی را کاهش می دهد. بر خلاف داروهای کاهش وزن مانند ارلیستات،  تیلاکوئید ها سبب تأخیر موقت در هضم چربی می شوند اما به طور کامل جلوگیری نمی کنند.

در نتیجه، عصاره اسفناج عوارض جانبی ناخوشایند سایر داروهای مهار کننده لیپاز، مانند مدفوع چرب و گرفتگی معده را ندارد. این کاملا روشن نیست که چه بخشی از تیلاکوئید مسئول این اثرات است اما ممکن است توسط چربی یا پروتئین های خاصی به نام گلاکتولیپیدها ایجاد شود.

آیا عصاره اسفناج شما می تواند به از دست دادن وزن شما کمک کند؟

مطالعات حیوانی نشان داده اند که مصرف عصاره اسفناج غنی از تیلاکوئید است و ممکن است چربی و وزن بدن را کاهش دهد. مطالعات انسانی در بزرگسالان دارای اضافه وزن نشان داده است که اضافه کردن 3.7 - 5 گرم عصاره اسفناج به یک وعده غذایی اشتها را برای چند ساعت کاهش می دهد.

عصاره اسفناج اگر به طور منظم بیش از چند ماه خورده شود ممکن است با سرکوب اشتها، منجر به کاهش وزن شود. در یک مطالعه در زنان مبتلا به اضافه وزن، پیدا شده است که خوردن 5 گرم عصاره اسفناج هر روز، در طول یک برنامه کاهش وزن 3 ماهه، منجر به کاهش وزن 43٪ بیشتر، در مقایسه با دارونما می شود.

همچنین شاخص توده بدن (BMI)، توده چربی و توده بدون چربی در طول مطالعه کاهش یافته است اما تفاوت معناداری در سراسر گروه وجود نداشت. بنابراین، یافته ها نیاز به یک گروه تحقیقاتی مستقل برای تایید دارد.

آیا عصاره اسفناج یک مکمل کاهش وزن موثر است؟

عصاره اسفناج می تواند با هوس غذایی مبارزه کند

عصاره اسفناج می تواند سیستم پاداش غذایی مغز را سرکوب کند و میل به غذا را کاهش دهد. هنگامی که زنان دارای اضافه وزن 5 گرم عصاره اسفناج در روز مصرف کنند نیاز شدید به شیرینی در آنها 95 درصد کاهش یافته است به طور مشابه، میل به شکلات 87٪ کاهش یافته است.

مطالعه دیگری نشان می دهد که در زنان مصرف5  گرم عصاره اسفناج، میل به مواد غذایی میان وعده، از جمله غذاهای شور، شیرین و چرب را کاهش می دهد. کاهش در هوس غذایی ممکن است به این دلیل باشد که عصاره اسفناج سبب افزایش سطح هورمون کاهش اشتهاء (glucagon-like  peptide-1 ) می شود که در سیستم پاداش مواد غذایی عمل می کند.

ایمنی و عوارض جانبی عصاره اسفناج

عصاره اسفناج در ظاهرهیچگونه عوارض جانبی جدی ندارد. در افراد سالم، به طور موقت ممکن است سبب کاهش سطح انسولین و افزایش قند خون شود. با این حال، به نظر نمی رسد که اثرات طولانی مدت بر کنترل قند خون داشته باشد.

با این حال، مطالعات بیشتری برای ارزیابی ایمنی عصاره اسفناج برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 مورد نیاز است.

مقدار مصرف و نحوه استفاده عصاره اسفناج

دوز موثر عصاره اسفناج Appethyl زمانی که با غذا مصرف شود حدود 4 - 5 گرم است با این حال، ممکن است برای دیدن اثرات کاهش وزن نیاز به مصرف آن برای چند ماه داشته باشید از آنجا که عصاره اسفناج هضم چربی و کاهش اشتها را برای چند ساعت به تاخیر می اندازد هنگامی که قبل از غذا چرب مصرف شود اثرات آن قوی تر ظاهر می شود.

برای داشتن حداکثر منافع، شما همچنین باید آن را در اوایل روز از جمله در صبح و یا ظهرمصرف نمایید. همچنین، شما نباید انتظار دیدن مزایای قابل توجهی از هر مکمل به تنهایی داشته باشید همانطور که با تمام مکمل های کاهش وزن، شما همچنین نیاز به ایجاد برخی تغییرات در شیوه زندگی ( رژیم غذایی و فعالیت بدنی ) دارید.


ویدیو مرتبط :
آیا برای کاهش وزن فقط رژیم لاغری موثر هست؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گیاهی برای درمان کم خونی و موثر در لاغری



 

 

گیاهی برای درمان کم خونی و موثر در لاغری

 

اسفناج منبع غنی ویتامین‌هایC،B، A و آهن و پتاسیم است.طبیعت آن خنك و برای پایین آوردن تب مفید است.بیمارانی كه به بیماری ورم روده كوچك مبتلا هستند،می‌توانند برای درمان از برگ‌های سبز اسفناج استفاده كنند.

 

اسفناج ملین و ضد یبوست است و كسانی هم كه از چاقی رنج می‌برند،می‌توانند برای لاغر شدن و كم كردن وزن از آن استفاده كنند.طب سنتی برای رفع سرفه‌های خشك،برگ اسفناج پخته شده را به همراه جو پوست كنده و روغن بادام توصیه می‌كند؛همچنین آش اسفناج با گشنیز برای سر دردهای ناشی از سوءهاضمه و اختلال دستگاه گوارشی مفید است.

 

خوردن اسفناج از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌كند و به ویژه در پیشگیری از سرطان‌های روده بزرگ، معده،پروستات،حنجره و رحم موثر است.این گیاه خوش طعم كه با آن می‌توان انواع غذاها را پخت،بهترین دارو برای كسانی است كه به كم‌خونی مبتلا هستند.اسفناج مانند جارو روده بزرگ را تمیز می‌كند و ترشحات لوزالمعده را افزایش می‌دهد.این گیاه در تقویت اعصاب، رفع بیماری آسم و گرفتگی صدا معجزه می‌كند.


زیان‌ها


اسفناج به علت داشتن اگزالات برای بیماران مبتلا به ورم مفاصل و سنگ‌های كلیه و مثانه مناسب نیست. در ضمن كسانی كه سرد مزاج هستند باید اسفناج را با ادویه گرم مانند زنجبیل و هل میل كنند .