سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

آن چه پدران بايد در مورد شيردهي مادر بدانند



 

آنچه پدراندر مورد شیردهی  باید بدانند

 

 

پدران بايد از نقش موثر خود در حمايت همسرانشان آگاه شوند.

 

آن ها مي توانند:


در نگهداري كودك (بغل كردن، آرام كردن، بازي كردن و حمام كردن) و مراقبت از ساير فرزاندان و بردن آن ها به مدرسه، خريد كردن و كمك دركارهاي منزل به همسر خود ياري رسانند تا آن ها بتوانند به بهترين وجهي كودك خود را با شير مادر تغذيه نمايند.



با توجه به اين كه مادران در طي دوران حاملگي و شيردهي نياز به غذاي اضافي دارند، پدران بايد سعي كنند انواع مواد غذايي در دسترس را (انواع گوشت ها، لبنيات، نان، غلات و سبزي و ميوه) براي مصرف آنان فراهم نمايند.



با كمك و كاستن از مسئوليت هاي همسرانشان امكان استراحت بيشتر را براي آنان فراهم كنند.



همواره همسرخود را به دادن شير مادر به نوزاد و ادامه آن تشويق كنند و با اعتقادات نادرست اطرافيان كه موجب ترديد مادر در شيردهي مي شود مقابله كند.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
خونه مادر بزرگه.همایش پدران و مادران قصه گو مهر 1393

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پدران آینده بدانند



پدران آینده,دوران بارداری

همه ما به خوبی می‌دانیم که الگوی زندگی مادر در دوران بارداری و پیش از آن، تضمین‌کننده سلامت جنین است و وزن و نوع رژیم‌غذایی مادر تاثیر مهم بر رشد جنین دارد. اما پزشکان دانشگاه مک‌گیل در مونترال تاکید کردند: این تصور که فقط عادات تغذیه‌ای مادران بر سلامت جنین تاثیر دارد اشتباه است چرا که طبق مطالعات اخیر حتی نوع رژیم‌غذایی پدران نیز می‌تواند در سلامت فرزندانشان نقش حیاتی داشته باشد.

«سارا کیمینز»، محقق ارشد این مطالعه گفت: پدران در انتقال نیمی از فاکتورهای وراثتی به فرزندان مشارکت دارند و به همین خاطر تاثیر قابل توجهی بر رشد جنین می‌گذارند با این حال تاکنون تمرکز تمامی مطالعات انجام شده بر سلامت و وضعیت تغذیه مادران بوده است.

در این مطالعه کیمینز و گروهی از همکارانش بر اهمیت نقش ویتامین B9 که با نام اسید فولیک شناخته می‌شود و در برخی سبزیجات، میوه‌ها، گوشت‌ها و غلات وجود دارد تاکید کردند. در مطالعات پیشین بر این نکته تاکید شده بود که مادران به منظور پیشگیری از سقط جنین و بروز نارسایی‌های مادرزادی باید مقدار کافی اسید فولیک در رژیم غذایی‌شان بگنجانند. با این حال پزشکان در یک بررسی آزمایشگاهی دریافتند که خطر ابتلا به نارسایی‌های مادرزادی در بچه‌موش‌های متولد شده از موش‌های والد نری که رژیم‌غذایی‌شان فاقد اسید فولیک است، 30 درصد افزایش پیدا می‌کند.

این یافته تایید می‌کند که حتی نوع تغذیه و الگوی زندگی سالم در پدران نیز روی تولد فرزندان سالم تاثیرگذار است.
منبع : ایسنا