سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

آغوش گرمت را برای من نگه دار



خیانت به همسر

خیانت به هر صورتی که باشد منفور و ناپسند است

 

خیانت تلخ است چه از طرف خانم خانه باشد و چه از طرف آقای خانه .خانه ای که هر کدام از طرفین دلشان جای دیگری مشغول شود، نمی تواند جای گرمی برای تربیت فرزند و رسیدن به آرامش محسوب گردد .

در گذشته آمار خیانت زنان نسبت به همسرانشان بسیار ناچیز بود و دلیل آن را می توان پایبندی بیشتر زنان به اصول مذهبی و حضور کمتر آنها در اجتماع و پایین بودن سطح ارتباطات زن و مرد در جامعه دانست، ولی در دهه های اخیر با پیشرفت هایی که زنان در زمینه شغلی و تحصیلی داشته اند و افزایش ارتباطات بیرون از چارچوب خانواده ، به وجود آمدن فضاهای مجازی و دسترسی آسان به اینترنت ، همچنین اشاعه و گسترش فساد و فحشا و شکستن قبح خیانت در رسانه های خارجی (ماهواره ) همه و همه زمینه را جهت خیانت در روابط زناشویی آماده ساخته است. در منابع علمی موجود می توان خیانت را بر روی یک طیف در نظر گرفت طیفی  که یک سر آن بی وفایی های عاطفی قرار دارد و در سر دیگر آن خیانت های جنسی.

خیانت و بی وفایی را می توان به 3 دسته تقسیم کرد که عبارتند از :
1) خیانت های عاطفی: در این نوع از بی وفایی های عاطفی یکی از زوجین به دلایلی مسائل عاطفی خود را با فردی که خارج از خانواده است در میان میگذارد و فرد غریبه ای تکیه گاه عاطفی همسر پیمان شکن می شود ، بی وفایی عاطفی اشکال فرعی دارد مانند ارتباط از طریق فضای مجازی، ارتباط در محیط کار یا ارتباطات تلفنی.

2) خیانت های جنسی : خیانت جنسی به معنای روابط جنسی مرد یا زنی دارای همسر با جنس مخالف است .این خیانت در همه فرهنگها  ودر تمام اعصار امری ناپسند تلقی شده است.

3) خیانت های مرکب: در این نوع از خیانت فرد در آغاز درگیر مسائل عاطفی شده و در نهایت به مسائل جنسی کشیده می شود.(1)

دلایل خیانت به همسر

در میان زوج های مذهبی علی الخصوص زنان مذهبی خیانت به ندرت اتفاق می افتد

 

دلایل بسیاری در سوق دادن زنان به سمت خیانت به همسرانشان وجود دارد که اگر این مسائل به وجود نمی آمد شاید خیانتی هم اتفاق نمی افتاد،

 

این دلایل عبارتند از :
1) عدم پایبندی به اصول دینی و اخلاقی: هیچ دین و مذهبی خیانت به همسر را نمی پذیرد . اصول اخلاقی نیز وفاداری به همسر را مورد اهتمام قرار داده است به همبن دلیل دیده می شود در میان زوج های مذهبی علی الخصوص زنان مذهبی خیانت به ندرت اتفاق می افتد.

2) برآورده نشدن نیازهای جنسی: بسیاری از مردان توجه لازم را جهت تامین نیازهای جنسی همسرانشان ندارند و به راحتی از این مسئله می گذرند در حالیکه همین بی توجهی می تواند مشکلات بسیاری را از لحاظ روحی و جسمی برای زنان ایجاد نماید و زمینه ساز بروز خیانت در آنها گردد.

3) مقابله به مثل : زنان که از جانب همسرانشان مورد خیانت قرار گرفته اند ممکن است در صدد انتقام گرفتن برآیند و با شوهرانشان مقابله به مثل نمایند.

4) سرد شدن روابط عاطفی: در صورتیکه روابط عاطفی زن و شوهر به سردی گراییده باشد و هیچ مهر و محبتی در میان آنها نباشد زمینه برای بروز خیانت آماده می شود ، زنان نیاز دارند که از همسرانشان محبت ببینند و اگر این مورد در خانه به دست نیاید ممکن است به جستجوی آن به بیرون ازچارچوب خانواده  بروند.

5) عادی سازی روابط خارج از خانواده : متاسفانه با افزایش استفاده از ماهواره و پخش فیلم ها و سریالهایی که در آنها برقراری رابطه با شخص دیگری به جز همسر کاملاً عادی و طبیعی است ، به مروردر ذهن افرادی که مخاطبان این رسانه ها هستند این مسئله عادی شده و قبح آن از بین می رود و زمینه ایجاد انحراف آماده می گردد.

6) ازدواج های اجباری: زنی که بر خلاف میلش و به دلیل اصرار های خانواده تن به ازدواج می دهد احتمال بیشتری دارد که نسبت به همسرش خیانت کند.

7) مشکلات اقتصادی : برخی از زنان ممکن است به دلیل وضعیت نامناسب همسرشان از لحاظ مالی و اینکه او نمی تواند نیازهای اولیه همسرش را تامین نماید به سوی افرادی کشیده  شوند که از لحاظ مالی دارای تمکن هستند.

8) آزار و اذیت های جسمی: زنانی که مورد خشونت های فیزیکی همسرانشان قرار میگیرند به دلیل ایجاد تنفر از همسرشان به دنبال پناهگاهی میگردندو به آغوش دیگری پناه می برند.
البته ممکن است بسیاری از این خیانت ها به مرحله خیانت جنسی نرسند و این زنان که مورد غفلت همسرانشان قرار گرفته اند با توجه بیشتر همسرانشان از سقوط در ورطه خیانت نجات یابند. ولی در نهایت می توان گفت خیانت به هر صورتی که باشد منفور و ناپسند است و هیچ زنی به هیچ دلیلی نباید این اجازه را به خود بدهد که دامان پاکش را جولانگاه حضور دیگران سازد.
منبع:تبیان

 


ویدیو مرتبط :
بطری نگه دار جادوئی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقبال از کاروان مصر/"ابوالفضل علمدار، مشایی را نگه دار"، " ما اهل ایران نیستیم، محمود تنها بماند"



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

استقبال از کاروان مصر

"ابوالفضل علمدار، مشایی را نگه دار"، " ما اهل ایران نیستیم، محمود تنها بماند"/ احمدی نژاد با همه استقبال کنندگان "خودجوش" دست داد/ مشایی: من کسی نیستم که به عشق من آمدید

انتخاب : در بازگشت محمود احمدی نژاد و همراهانش از سفر چهار روزه به مصر که با هدف شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری های اسلامی انجام شد، طبق اعلام قبلی پایگاه اینترنتی روزنامه دولتی ایران مراسم استقبال از وی از سوی حدود 100 نفر از حامیان وی در فرودگاه مهر آباد انجام شد.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب، رئیس جمهور  نیز که از داخل اتومبیل نسبت به ابراز احساسات آنان پاسخ می داد، تقریبا با تمام جمعیت دست داد.

حضور احمدی نژاد در میان این افراد حدود 10 دقیقه به طول انجامید و شعاردهندگان بی وقفه به شعارهای خاص و عموماً خلاقانه! خود ادامه می دادند.

شعارهای این افراد از این قرار بود "احمدی زنده باد، مشایی پاینده باد"، "احمدی دلاور، پیرو خط رهبر"، "دکتر دوست داریم"، "احمدی بت شکن، بت کوچک را بکشن"، "صلی علی محمد یاور رهبر آمد"، "خامنه ای زنده باد، احمدی پاینده باد"، "توپ تانک، اهانت دیگر اثر ندارد"، " چپ ، راست، کارگزار، علیه خدمتگزار"، " ابوالفضل علمدار، مشایی را نگه دار"، " ما اهل ایران نیستیم، محمود تنها بماند"

احمدی نژاد برای دقایقی با حضور در میان حامیان خود برای آنها سخنرانی و از حضورشان در فرودگاه قدردانی کرد. رییس جمهور خطاب به جمعیت گفت:  از حضور برادران و خواهران مومن، انقلابی و عاشق ارزش‌های انقلابی برای این حضور تشکر می‌کنم. حضور شما سبب شد که ما محکم‌تر شویم و ان‌شاءالله راه انقلاب و آرمان‌های ما پیروز است.

وی ادامه داد: ما در مسیر پیروزی هستیم و دشمنان در مسیر سراشیبی سقوط هستند.

همچنین رییس جمهور 2 انگشت خود را به نشانه پیروزی بلند کرد و به حاضران گفت ما در مصر همین علامت را نشان دادیم.

این سخنان رییس جمهور با تکبیر مردم مواجه شد و پس از آن خودروی رییس جمهور محل را ترک کرد.

مشایی: پایدار تر از رئیس جمهور نسبت به ولایت فقیه کسی نیست

یکی از استقبال کنندگان خطاب به مشایی با صدای بلند گفت رئیس جمهور 35 میلیونی ایران! مشایی در برابر این ابراز احساسات تجمع کنندگان از اتومبیل خود پیاده شد و با آنها گفتگو کرد.

وی خطاب به حاضران که تاکید داشتند برای دیدن وی از صبح آمده اند، گفت: برای چه آمده اید من که کسی نیستم که به عشق من آمده باشید. مشایی ادامه داد: من از اینجا رد می شدم و با تاخیر آمدم که شما رفته باشید اما وقتی شما را دیدم خجالت کشیدم که بروم. از اینکه تشریف آوردید تشکر می کنم. وی طی سخنانی در جمع هواداران خود گفت: بیش از هر زمان دیگری به وحدت نیاز داریم و پیگیر خط ولایت هستیم پای آرمان های خود ایستاده ایم. انقلاب به راست و چپ تعلق ندارد بلکه صاحب اصلی آن مردم هستند.

امروز آرمان های امام را باید عمیق تر دنبال کنیم و این پیگیری باید به دور از گرایشات برخی احزاب و شخصیت ها باشد. مردم در خط ولایت و رهبری هستند و پایدار تر از رئیس جمهور نسبت به ولایت فقیه کسی نیست. حاضر است حتی جانش را هم بدهد. 

در این لحظه حاضران با شعار "الله اکبر، خامنه ای رهبر"، " مرگ بر ضد ولایت فقیه" سخنان وی را تایید کردند. حامیان مشایی همچنین شعار های "دورود بر مشایی"، "چپ، راست، کارگزار، علیه اسفندیار"، "مشایی دوست داریم" سر می دادند.  مشایی در ادامه با اشاره به حضور احمدی نژاد در مصر گفت: به شما مژده می دهم حضور رئیس جمهور در مصر به معنی تشییع جنازه اسرائیل بود. 

وی همچنین خطاب به حاضران تاکید کرد: این حضور من در میان شما انتخاباتی نیست و تلقی انتخاباتی از آن نشود. امروز مهمترین تکلیف دولت کار، تلاش و خدمت است. یک نفر از میان جمعیت در اقدامی که برنامه ریزی شده نشان می داد ، خطاب به مشایی از وی پرسید، بهار از نظر شما یعنی چه، که مشایی پاسخ داد: من وقتی کلمه بهار را می شنوم یاد بهار هستی و آفرینش می افتم زیرا هر بهاری در هر سرزمینی و در دل و جان هر انسانی ریشه اش امام زمان که بهار آفرینش است./انتخاب