سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

آشپزخانه را در 6 حركت برق بیندازید


هیچ‌چیز به اندازه تماشای یك آشپزخانه به‌هم ریخته و كثیف و ظرف‌های نشسته شام، صبح شما را خراب نخواهد كرد. به جای این‌كه صبح با یك آشپزخانه كثیف مواجه شوید، می‌توانید با كمی حوصله و داشتن یك برنامه مناسب با صرف كمترین وقت، آشپزخانه را در شب مرتب كنید





هیچ‌چیز به اندازه تماشای یك آشپزخانه به‌هم ریخته و كثیف و ظرف‌های نشسته شام، صبح شما را خراب نخواهد كرد. به جای این‌كه صبح با یك آشپزخانه كثیف مواجه شوید، می‌توانید با كمی حوصله و داشتن یك برنامه مناسب با صرف كمترین وقت، آشپزخانه را در شب مرتب كنید تا روز بعد را بهتر شروع كنید و برای كارهای همان روز وقت كم نیاورید.

1- برای شروع تمام ظرف‌های كثیف را در سینك بگذارید و روی آن‌ها آب داغ بریزید. با این روش هیچ ماده غذایی روی ظروف خشك نمی‌شود و شما می‌توانید خیلی راحت‌تر آن‌ها را بشویید.

2- برای پختن شام كلی وسیله روی كابینت‌ها یا اوپن آشپزخانه گذاشته‌اید. تخته برش، غذاساز، كاسه، رنده یا خیلی چیزهای دیگر. آن‌ها را به جای خودشان منتقل كنید و با این روش روی كابینت‌ها را مرتب كنید. در انتها روی كابینت‌ها را دستمال بكشید.

3- غذایی كه از شام باقی مانده را در همان دیس یا قابلمه‌ای كه آن را سرو كرده‌اید در یخچال نگذارید. آن را در ظرف‌های كوچك‌تر بریزید و در یخچال نگه‌دارید تا غذاهای نیم‌خورده منظره یخچال شما را به هم نریزند.

4- اگر گاز زیاد كثیف نشده یك دستمال مرطوب بردارید و با آن گاز را پاك كنید. گاز هنوز داغ است، چربی روی آن خشك نشده و با یك دستمال به راحتی پاك می‌شود.

5- ظرف‌ها را بشویید یا آن‌ها را در ماشین ظرفشویی بگذارید و ماشین را روشن كنید. بعد از آن سینك را با یك اسكاچ بشویید تا برق آن شما را مطمئن كند كه دیگر كاری باقی نمانده است.

6- یك دور در اتاق ناهار‌خوری بزنید تا اگر چیزی روی میز مانده به آشپزخانه منتقل كنید. بعد از آن میز را دستمال بكشید.


ویدیو مرتبط :
کار مردم را راه بیندازید وقت طلاست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چطور خانه را بدون شوینده شیمیایی برق بیندازید ؟



شستشوی خانه , شوینده های شیمیایی

 

مواد طبیعی زیادی وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توانید خانه‌ای کاملا تمیز و آراسته داشته باشید و از بودن در چنین محیطی لذت ببرید.

 

وسایل مورد نیاز:

 

جوش شیرین

 

سرکه

 

گردو

 

کوکاکولا

 

الکل سفید

 

چند نکته آموزنده در مورد شوینده ها  

 

1- برای جلوگیری از خراب شدن سطوح چوبی در صورت هرگونه لک، آن‌ها را بلافاصله تمیز کنید.

 

2- با استفاده از گردو می‌توانید خراشیدگی روی سطوح چوبی را برطرف کنید. گردو را روی قسمت‌های خش شده بمالید و با استفاده از یک تکه پارچه تمیز روی سطح را برق بیندازید.

 

3- بیش‌تر لک‌ها را می‌توانید با پاک‌کننده‌های سطوح مختلف (چند کاره) مثلا نوع مخصوص شیشه و فلز تمیز کنید.

 

4- تا جای ممکن سعی کنید از محصولات غیرشیمیایی و مواد موجود در خانه استفاده نمایید.

 

5- بیش‌تر چیزها را می‌توانید با جوش‌شیرین تمیز کنید. برای از بین بردن لک‌ ظروف چینی، لیوان چای، فنجان قهوه، ظروف استیل، گاز، غذاهای سوخته چسبیده به ظروف، سرویس‌های بهداشتی و بوی نامطبوع کفش، فرش و ... به‌راحتی از این ماده ارزان استفاده نمایید.

 

6- برای تمیز و ضدعفونی کردن شیشه‌ها، پنجره‌ها و دیوارها مقداری الکل سفید داخل سطل آب و پودر شوینده بریزید.

 

7- در صورت نداشتن هیچ ماده پاک‌کننده آماده، نگران نشوید با استفاده از سرکه، جوش‌شیرین و حتی نوشابه سرویس‌های بهداشتی را تمیز کنید.

 

8- بعضی لک‌ها لازم است ابتدا با نفت سفید تمیز شوند، در مورد سایر حلال‌ها قبلا اطلاعات لازم را کسب کنید.

 

گردآوری : گروه جوان پارسی