سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

آشنایی با منابع طبیعی ویتامین ث




ویتامین ث به حفظ سلامتی بافت های بدن، شکل گیری سیستم ایمنی قوی بدن انسان و همچنین به جذب آهن کمک می کند. به واسطه تقویت سستم ایمنی بدن، ویتامین ث برای پیشگیری و مقابله با سرماخوردگی گزینه ای مناسب محسوب می شود. میزان مصرف توصیه شده ویتامین ث برای بانوان بزرگسال 75 میلی گرم در روز و برای مردان بزرگسال 90 میلی گرم است. برای تامین ویتامین ث مورد نیاز خود می توانید مواد غذایی زیر را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

 

ویتامین ث, رژیم غذایی

 

گواوا
نصف فنجان گواوا حاوی 188 میلی گرم ویتامین ث و 56 کالری است.

 

ویتامین ث, رژیم غذایی

 

فلفل قرمز
فلفل قرمز شیرین می تواند دوز قابل توجهی از ویتامین ث را تامین کند. نصف فنجان فلفل قرمز حاوی 142 میلی گرم ویتامین ث و 20 کالری است. نصف فنجان فلفل قرمز پخته 116 گرم ویتامین ث دارد.

 

ویتامین ث, رژیم غذایی

 

کیوی
یک کیوی با اندازه متوسط حاوی 70 میلی گرم ویتامین ث و 46 کالری است.

 

ویتامین ث, رژیم غذایی

 

پرتقال
یک پرتغال با اندازه متوسط حاوی 70 میلی گرم ویتامین ث و 62 کالری است. اگر آب پرتقال را ترجیح می دهید، سه چهارم فنجان آب پرتقال حاوی 61 تا 93 میلی گرم ویتامین ث و 79 تا 84 کالری است.

 

ویتامین ث, رژیم غذایی

 

فلفل سبز
نصف فنجان از فلفل سبز حاوی 60 میلی گرم ویتامین ث و 15 کالری است. هنگامی که این سبزی پخته می شود میزان ویتامین ث آن به 51 میلی گرم می رسد.

 

ویتامین ث, رژیم غذایی

 

آب گریپ فروت
یک نصف از گریپ فروت حاوی 39 میلی گرم ویتامین ث و 52 کالری است. سه چهارم فنجان از آب گریپ فروت نیز حاوی 50 تا 70 میلی گرم ویتامین ث و 71 تا 86 کالری است.

 

ویتامین ث, رژیم غذایی

 

آب سبزیجات
نوشیدن آب سبزیجات مواد مغذی بسیاری از جمله ویتامین ث را برای بدن انسان تامین می کند (اگر آب سبزیجات بر پایه گوجه فرنگی باشد دوز مناسب از لیکوپن، ماده مغذی گیاهی موثر در مبارزه با بیماری، را تامین می کند). سه چهارم فنجان از آب سبزیجات حاوی 50 میلی گرم ویتامین ث و 34 کالری است.

 

ویتامین ث, رژیم غذایی

 

توت فرنگی
توت فرنگی سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان هایی از جمله ویتامین ث است. نصف فنجان توت فرنگی حاوی 49 میلی گرم ویتامین ث و 27 کالری است.

 

ویتامین ث, رژیم غذایی

 

کلم بروکسل
کلم بروکسل ممکن است برای کودکان سبزی دوست داشتنی نباشد اما همواره انتخابی سلامت است که حاوی 48 میلی گرم ویتامین ث، 300 میکرو گرم ویتامین کا و 28 کالری است.

 

ویتامین ث, رژیم غذایی

 

طالبی
یک چهارم از یک طالبی با اندازه متوسط حاوی 47 میلی گرم ویتامین ث و 51 کالری است.

منبع:zistnews.com


ویدیو مرتبط :
منابع انسانی و منابع طبیعی- سوره واقعه- استاد انصاری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واگذاری اراضی منابع طبیعی با...



 

 

 

منابع طبیعی

 

 

یك كارشناس آبخیزداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری كشور گفت: از این به بعد زمین های منابع طبیعی در قالب طرح های طولانی مدت ۵۰ و ۹۹ ساله به صورت اجاره و بدون صدور سند واگذار می شود.

سید ابوالفضل میرقاسمی  اظهار داشت: زمزمه های «وزارت آب، كشاورزی و محیط زیست» زمانی كلید خورد كه سازمان محیط زیست، طی نامه ای به رئیس جمهور اعلام كرده بود، منابع طبیعی به وظایف حاكمیتی خودش به خوبی عمل نكرده است.

این كارشناس آبخیزداری افزود: موضع وزیر جهاد كشاورزی در واكنش به آن مطرح كردن موضوع وظیفه واگذاری زمین به سازمان امور اراضی بود.

وی گفت: ظاهرا این سیاست برای جلوگیری از تفویض اختیارات زمین های منابع طبیعی به سازمان محیط زیست از سوی وزیر اتخاذ شده است.

میرقاسمی گفت: سازمان منابع طبیعی سالانه ۱۲۰ هزار هكتار تخصیص زمین دارد و سازمان امور اراضی ۴۰ هزار هكتار را در قالب ماده های ۳۱ و ۳۲ واگذار می كند.

وی افزود: ۱۳۵ میلیون هكتار اراضی ملی در كشور وجود دارد و صرفا به دلیل اینكه سالانه ۴۰ هزار هكتار زمین واگذار می شود تمام اختیارات اراضی ملی را نباید به سازمان امور اراضی تفویض كرد.

میرقاسمی گفت: سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری كشور وظیفه صیانت از اراضی ملی در قالب طرح های مرتع داری، جنگلداری و بیابانزدایی را دارد و همچنین باید از متعرضان به این اراضی هم جلوگیری كند و لازمه این كار این است كه اختیارات این زمینها دست سازمان باشد.

میرقاسمی گفت: اگرچه طرح تفویض اختیارات واگذاری زمین به سازمان امور اراضی در حد رسانه ای است اما اگر این طرح عملی شود همه كارهای سازمان جنگل ها و منابع طبیعی قفل می شود زیرا این سازمان وظیفه صیانت از این زمین ها را دارد، اما هیچ اختیار و مالكیتی نخواهد داشت.

وی گفت: سازمان جنگل ها باید با آفات و بیماریها مقابله كند، طرح های سوخت رسانی، سوخت فسیلی، حفاظت های بیولوژیكی را انجام دهد.

میرقاسمی در مورد سیاست جدید واگذاری زمین گفت: از این به بعد زمین های واگذاری به صورت زمان دار، ۵۰ ساله و ۹۹ ساله بوده و سند صادر نخواهد شد.

وی گفت: این طرح باعث می شود كه بهر ه بردار نتواند دخل و تصرف كند، زمین ها را خرد كند یا انگیزه رانت خواری داشته باشد.

وی گفت: همچنین قرار است طرح های جنگل كاری، نهال كاری در راستای اصل ۴۴ به بخش خصوصی واگذار شود.

میرقاسمی گفت: هم اكنون برای ۶۰ هزار هكتار جنگل، یك محافظ داریم كه معلوم است چگونه محافظت خواهد شد اما اگر به بخش خصوصی واگذار شود نظارت و اجرا بهتر خواهد شد.

این كارشناس با اشاره به اجرای ناموفق طرح طوبی در گذشته گفت: اگر زمین ها به آدمهای صاحب نفوذ یا به اصطلاح سامسونت به دست انجام شود باز به آینده طرح طوبی دچار خواهد شد.

میرقاسمی گفت: در حال حاضر ۸۶ میلیون هكتار مرتع داریم كه بخشی از آن كم بازده و فقیر بوده و قابلیت احیاء هم ندارند بنابراین برای حفظ آب و خاك و كمك به اقتصاد كشور مناسب است در قالب طرحهای علوفه كاری، درختكاری، كشاورزی واگذار شود اما نحوه واگذاری و اینكه به چه كسانی باید واگذار شود مهم تر از واگذاری است...../تحلیل:فارس