سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

آسکورفیت بخورید! سرما نخورید!


روزانه mg 500 ویتامین C جهت پیشگیری از آنفولانزا اغلب توصیه می شود. این مقدار معادل حدود 10 پرتقال است و ضمن آنکه هزینه های هنگفتی خواهد داشت با وارد کردن انرژی زیادتر از نیاز موجب چاقی و عوارض دیگر می شود.

تغییر دما از جمله استرس های طبیعی است که بالاخص در تغییر فصـل و شرایط آب و هوا (پائیز و بهار) بوجود می آید. بدن بطور طبیعی در این شرایط برای مقابله با شرایط استرس، شروع به ترشح هورمونهای استرس می کند. یکی از شاخص ترین این هورمونها کورتیزول می باشد که کمک می کند بدن شرایط استرس را بخوبی تحمل کند.



در کنار مزایای متعدد این هورمون، یکی از عوارض آن سرکوب نسبی سیستم ایمنی است که باعث می شود بدن در مقابل برخی آسیبها، از جمله بیماری های مسری، آسیب پذیر شود.

از سوی دیگر بستن درب و پنجره ها برای تامین شرایط آب و هوای مناسب و متفاوت با هوای بیرون و عدم تهویه محیط های زندگی و تردد باعث می شود عوامل بیماری زا از جمله ویروسها بسیار بیشتر از قبل انسانها را تحت تاثیر قرار دهند.

در این شرایط امکان ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزاهای ویروسی بالاخص به علت سرایت سریع آنها بسیار شایع می شود.



آمار جوامع صنعتی نشان می دهد آنفولانزا به عنوان یکی از علل اصلی غیبت از محیط کار از نظر اقتصادی  یکی از آسیب رسان ترین بیماریها است. به همین دلیل و دلایل متعدد دیگر ضرورت دارد به نحو مناسب از بروز این بیماری پیشگیری به عمل آید.

یکی از بهترین روشها که از قدیم الایام درکشور ما جایگاه مهمی داشته استفاده روزانه از مرکبات است.



روزانه mg 500 ویتامین C جهت پیشگیری از آنفولانزا اغلب توصیه می شود. این مقدار معادل حدود 10 پرتقال است و ضمن آنکه هزینه های هنگفتی خواهد داشت با وارد کردن انرژی زیادتر از نیاز موجب چاقی وعوارض دیگر می شود.

به همین دلیل ضرورت دارد از ترکیبات خالص مثل مکملهای ویتامین C استفاده نمود. در این میان فراورده های طبیعی نقش برجسته ای ایفا می کنند. به عنوان مثال قرص های آسکورفیت با طعم پرتقال و رایحه دلپذیر ضمن آنکه تجربه منحصر به فردی برای استفاده کننده بوجود می آورند، به ازای هر قرص معادل 2 عدد پرتقال ویتامین C طبیعی موردنیاز برای پیشگیری را تامین می کند و با قیمتی ناچیز باعث پیشگیری از سرماخوردگی و... می شود.




تلفن:   82406 (021)

www.irandarouk.com



ویدیو مرتبط :
اذغدی _ بخورید اما تنها تنها نخورید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شوره سر دارید؟ سرما خورده‌اید؟ شلغم بخورید



شلغم, تغذیه سالم, پیشگیری از سرطان

شلغم دارای مواد معدنی است که برای پیشگیری از انواع سرطان مفید می‌باشد و همچنین در تصیفه خون و تقویت سیستم ایمنی در برابر بسیاری از بیماری‌های عفونی نقش دارد.

 

یک کارشناس تغذیه گفت: شلغم را بدون پوست گرفتن و قطعه قطعه کردن و به صورت پخار پز پخت کنید.
شلغم سبزی است که از نظر طب قدیم ایران گرم و تر به شمار می‌رفته و به علاوه برای درمان اکثر دردها استفاده می شده است.

 

وی معتقد است شلغم مواد معدنی فراوانی دارد که کلسیم و منیزیم از مهمترین این مواد است و برای رشد و نمو استخوان خصوصاً در نوجوانان، زنان باردار و زنان شیرده توصیه می شود.

به گفته این کارشناس تغذیه مقداری پتاسیم نیز در شلغم وجود دارد که در تنظیم فشارخون نقش دارد و همچنین فسفر و آرسنیک موجود در این گیاه برای تقویت گلبول‌های سفید و سیستم ایمنی مفید است و از همین رو شلغم برای پیشگیری از سرماخوردگی در فصل‌های سرد سال کاربرد بیشتری دارد.

 

شلغم, تغذیه سالم, پیشگیری از سرطان

 

شلغم سرشار از ویتامین‌های گروهB است که برای درمان و پیشگیری از شوره سر مفید می‌باشد و همچنین اسید فولیک موجود در آن در درمان کم خونی کارآیی دارد.

وی افزود: شلغم دارای مواد معدنی است که برای پیشگیری از انواع سرطان مفید می‌باشد و همچنین در تصیفه خون و تقویت سیستم ایمنی در برابر بسیاری از بیماری‌های عفونی نقش دارد.

 

گوگرد، ویتامین C و فیبر از دیگر مواد موجود در شلغم است که این کارشناس تغذیه از آنها نام برد و یادآوری کرد: فیبر موجود در این گیاه در کاهش اسید اوریک، تری گلیسرید و کلسترول مفید است و از سرطان روده پیشگیری می کند.

 

ترکیباتی در شلغم وجود دارد که برای کاهش قند خون در افراد دیابتی مفید است و همچنین مدر بودن شلغم می تواند در دفع سنگ مثانه تاثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه شلغم منبع خوبی از ویتامین A است، تصریح کرد: این ویتامین برای درمان شب کوری و تقویت حافظه مفید است.

 

شلغم, تغذیه سالم, پیشگیری از سرطان


این کارشناس تغذیه معتقد است موادی که در شلغم وجود دارد برای تسکین سرفه های سرماخورگی و تقویت سیستم تنفسی مفید می باشد.

 

به گفته شیرمستی شلغم سبزی کم کالری است و در رژیم‌های لاغری جز سبزیجات آزاد محسوب می شود.
وی گفت: همچنین در گذشته شلغم را به صورت پخته و له شده به صورت پمادی برای رفع ترک پا به کار می برده اند.

 

این کارشناس تغذیه در خصوص نحوه صحیح پخت شلغم هم اظهارداشت: شلغم را با پوست و بدون اینکه قطعه قطعه شود باید پخت، زیرا قطعه قطعه کردن موجب می‌شود بخش زیادی از مواد مغذی آن وارد آب شود و هدر برود.

 

شیرمستی خاطرنشان کرد: همچنین بهتر است موقع پخت شلغم از تماس مستقیم آن با آب جلوگیری کرد و شلغم را بر روی توری قرار داد تا با بخار آب قابلمه بخارپز شود.
منبع:asriran.com