سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

آب پنیر بخورید تا بدنتان عضلانی شود



آب پنیر, عضلانی شدن بدن, پودر پروتئین آب پنیر

آب پنیر، یکی از محصولات پنیر سازی است. برخی از افراد از آب پنیر به عنوان منبع پروتئین و مکمل استفاده می کنند.

 

پودر پروتئین آب پنیر، در میان ورزشکاران رشته های قدرتی طرفداران بی شماری دارد. این پروتئین سرشار از مواد مغذی و اسیدهای آمینه است. اما برخی از افراد به دلیل این که دستگاه گوارش شان لاکتوز را تحمل نمی کند، نمی توانند تخم مرغ، سویا و پروتئین آب پنیر بخورند.

 

بررسی های پزشکان و متخصصان تغذیه نشان داده، مصرف پروتئین آب پنیر، قدرت، اندازه و توده عضلانی بدن را افزایش می دهد.

 

میزان مصرف پروتئین آب پنیر
دوز استانداری برای مصرف پروتئین آب پنیر تعیین نشده است. برای تعیین دوز مناسب مصرف باید با پزشک مشورت کرد.

 

مواد غذایی حاوی پروتئین آب پنیر
شیر و پنیر حاوی پروتئین آب پنیر هستند.

 

عوارض جانبی
مصرف دوز بالای پروتین آب پنیر سبب بروز حالت تهوع، افزایش حرکات روده، سردرد، تشنگی و نفخ می شود.

 

خطرات
بیماران کلیوی و افرادی که به شیر حساسیت دارند، باید از مصرف پروتئین آب پنیر اجتناب کنند.

 

واکنش ها
مصرف هم زمان پروتئین آب پنیر و آنتی بیوتیک ها، داروهای درمان پارکینسون و پوکی استخوان خطرناک است.
منبع:salamatnews.com


ویدیو مرتبط :
‫آب را بجوشانید و بخورید/ املاح موجود در آب موجب سکته می شود‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شیر بخورید تا عضلانی شوید



 

شیر بخورید تاعضلانی شوید

 

قسمتی از مطالعات انجام شده در رابطه با خوردن شیر پس از تمرینات سنگین با وزنه نشان می دهد که شیر باعث می شود تمرین کنندگان چربی بیشتری از دست بدهند (بسوزانند).

 

محققان ، 55 جوان بین 18 تا 30 سال را در 3 گروه قرار دادند و آنها را به مدت 12 هفته و در هر هفته 5 روز تحت تمرینات سخت با وزنه قرار دادند و تمریناتشان را مطابق برنامه دنبال کردند. در حین تمرین شرکت کنندگان گروه اول از 2 فنجان شیر رقیق شده و بسیار کم چربی ، گروه دوم از جوشانده سبوس با همان مقدار پروتئین و انرژی و گروه سوم از نوشیدنی های کربوهیدراتی با همان مقدار پروتئین استفاده می کردند که تقریبا معادل 600 تا 700 میلی لیتر از نوشابه های نمونه مشابه ورزشی است.

 

به محض پایان یافتن مطالعات ، محققان دریافتند گروهی که در حین تمرین شیر می خورند 2 برابر بیشتر چربی از دست داده اند (حدود 2پوند). این در حالی بود که گروه مصرف کننده نوشیدنی های کربوهیدراتی یک پوند از چربی شان کم شده و گروه مصرف کننده جوشانده سبوس هیچ چربی از دست نداده بودند.همچنین گروه مصرف کننده شیر نسبت به 2 گروه دیگر در همان مدت بیشتر عضلانی شده بودند.پروفسور فیلیپس می گوید: از دست دادن چربی بیش از چیزی بود که ما فکر می کردیم.

 

من فکر می کنم مفاهیم سودمند این تحقیق کاملا روشن و آشکار است.اگر می خواهید بدنی عضلانی داشته باشید و چربی هایتان را از بین ببرید، هنگام ورزش و تمرین شیر کم چربی بنوشید.نکته دیگری که در این تحقیق روشن شد این بود که براساس حجم عضله ، مصرف کنندگان شیر در صدر این فهرست قرار داشتند و حجم عضلاتشان حدود 40 درصد (2.5 پوند) نسبت به مصرف کنندگان نوشیدنی های کربوهیدراتی و 63 درصد (3.3 پوند) نسبت به گروه مصرف کنندگان جوشانده سبوس بیشتر بود.شاید شیر به خاطر کلسیم و نقشی که در حمایت از سلامت استخوان ها ایفا می کند، شناخته شود، اما محققان قویا قدرت شیر را برای کمک به رشد عضلات و افزایش میزان دفع چربی از بدن یادآوری می کنند.به طور کلی شیر یک نوشیدنی مطلوب و ایده آل برای کسانی است که تمرینات ورزشی منظمی را دنبال می کنند.

منبع:khanevadeyema.com