سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

آب و دوران بارداری



 

 

آب و دوران بارداری

 

نوشیدن آب، توصیه اکید متخصصان برای تضمین سلامتی در تمام دوران زندگی است. دوران بارداری یکی از مهمترین دورانی است که نوشیدن آب در آن باید مورد توجه قرار گیرد.

 

در تحقیقی که روی ۱۵۰۰ زن باردار انجام شد روشن شده است زنانی که در دوران بارداری هنگام صبح، یک لیوان آب می نوشیدند عوارض ناشی از بارداری مانند حالت تهوع، استفراغ، سردرد و افسردگی در آنان به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

 

همچنین در این زنان میزان ابتلا به یبوست در این دوران به مقدار زیادی کم می شود.باید توجه داشت میزان آب مصرفی در این دوران باید کافی باشد زیرا نوشیدن آب زیاد در این دوران خطرناک است و باعث ایجاد اختلال در خون و کاهش غلظت سدیم در خون می شود که این مسئله احتمال ورم مغز را افزایش می دهد. متخصصان توصیه می کنند زنان در این دوران پنج تا شش لیوان آب در روز بنوشند.بطور کلی مصرف مایعات در دوران بارداری از دی هیدراته شدن و بروز مشکلاتی مانند سردرد، بی حوصلگی و خستگی پیشگیری می کند.


منبع:روزنامه ایران


ویدیو مرتبط :
‫درمان تهوع دوران بارداری با گلپر، آب سیرابی و مکش کردن محل حجامت‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وان آب ‌گرم در دوران بارداری، ایمن یا پرخطر؟



 

وان آب‌گرم در دوران بارداری، ایمن یا پرخطر؟

 

بودن در وان آب گرم به مدت 10 دقیقه یا بیشتر می‌تواند دمای بدن را تا 9/38 درجه سانتی‌گراد بالا ببرد و این سبب حالتیبه نام هیپرترمی می شود.

 

برخی مطالعات نشان می‌دهد که افزایش دما به خطر سقط و نقایص لوله عصبی مخصوصا ناهنجاری جدی مغزی یا طناب نخاعی در کودکان زنانی منجر می‌شود که در اولین 4 تا 6 هفته بارداری دمای بالا را تجربه کردند.مواجهه با وان آب‌داغ در هر زمان از دوران بارداری می‌تواند سبب شود شما احساس گرمای بیش از حد کرده و فشارخون‌تان کاهش یابد چرا که این می‌تواند به اکسیژن‌رسانی کودکتان آسیب برساند.

 

اگر در دوران بارداری وان آب‌گرم را انتخاب می‌کنید برای کاهش خطرات به این نکات توجه کنید:· زمان ماندن در آب را به کمتر از 10 دقیقه کاهش دهید.· از نشستن نزدیک مدخل ورودی آب داغ اجتناب کنید.· اگر احساس ناراحتی و گرما و تعریق کردید فورا از وان خارج شوید.· اگر حال عمومی‌تان خوب نیست یا به دنبال تب و ورزش یا وان‌گرم قبلی دمای بدنتان افزایش یافت دیگر از وان آب‌گرم استفاده نکنید.

 

منبع:salamatiran