سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

آب مقوی‌تر كشف شد


سال‌ها مردم در پی مایه حیاتی بودند كه به آن‌ها طول عمر بدهد، گویا این تلاش‌ها به نتیجه رسیده است. گروهی از متخصصان در یك آزمایش جدید دریافته‌اند عنصر لیتیوم كه به‌طور معمول در سبزیجات و آب آشامیدنی یافت می‌شود، می‌تواند موجب افزایش طول عمر در انسان‌ها شود.



سال‌ها مردم در پی مایه حیاتی بودند كه به آن‌ها طول عمر بدهد، گویا این تلاش‌ها به نتیجه رسیده است. گروهی از متخصصان در یك آزمایش جدید دریافته‌اند عنصر لیتیوم كه به‌طور معمول در سبزیجات و آب آشامیدنی یافت می‌شود، می‌تواند موجب افزایش طول عمر در انسان‌ها شود. پروفسور مایكل ریستو و تیم تحقیقاتی وی متشكل از كارشناسان و متخصصان ژاپنی در دانشگاه‌های اویتا و هیروشیما در آزمایش‌های خود تاثیر مقدار غلظت لیتیوم در آب معمولی لوله‌كشی را مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند در شهرهایی كه غلظت لیتیوم در آب لوله كشی شهری بیشتر است، نرخ مرگ و میر مردم به میزان قابل ملاحظه‌ای كاهش پیدا می‌كند. این متخصصان با آزمایش روی نوعی كرم ساده متوجه شدند كه وجود لیتیوم در بدن این جانور میانگین طول عمر آن را اضافه می‌كند.
این پژوهشگران حتی معتقدندگنجاندن دوز پایین این ماده معدنی در مكمل‌های رژیم غذایی در آینده می‌تواند نتایج سودمندی برای انسان داشته باشد.

منبع : مجله سیب سبز


ویدیو مرتبط :
كشف تاثیرپذیری بلور آب از رفتار ما !!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كشف ستاره ای با قابلیت پرتاب گلوله های آب!



 

 

كشف ستاره ای با قابلیت پرتاب گلوله های آب!

 

ستاره ای شبه خورشیدی با فوران هایی در ۷۵۰ سال نوری از زمین یافت شده است كه گلوله هایی از آب را به فضای میان ستاره ای پرتاب می كند.

 

یافته جدید نشان می دهد این امكان وجود دارد كه پروتو ستاره ها، جهان را آب پاشی كنند. اگر این فواره ها را همانند شیلنگ های بزرگ و قطرات آب را مانند گلوله تجسم كنیم، میزان گلوله های آبی كه پرتاب می شود صد میلیون برابر جریان آبی است كه هر ثانیه در رود آمازون جریان دارد.


كریستنسن، محقق اصلی طرح می گوید: در اینجا از سرعتی صحبت می شود كه به ۲۰۰ هزار كیلومتر در ساعت می رسد و حدود ۸۰ بار سریع تر از گلوله اسلحه پرتاب می شود.

 

با استفاده از ابزارهای مادون قرمز رصدخانه فضایی هرسچل، محققان قادر هستند كه در میان ابرها جست وجو و نشانه هایی را از اتم های اكسیژن و هیدروژن شناسایی كنند كه دور ستاره حركت می كنند.

 

این تیم تحقیقاتی بعد از شناسایی این اتم ها نتیجه گرفت كه آب در قسمتی از ستاره شكل می گیرد كه دمای كمتر از هزار درجه سلسیوس دارد.

 

زمانی كه گازهای داغ به بیشتر مواد سرد پیرامون ضربه زدند از سرعت شان كم می شود و شوكی به وجود می آورد. این شوك باعث می شود گازها سریعا سرد و غلیظ شوند و به شكل آب درآیند.

 

كریستنسن گفت: ما در آغاز راه هستیم تا متوجه شویم كه ستاره های شبه خورشید زمانی كه جوان هستند همگی دستخوش مرحله پرجنب و جوشی می شوند در این مرحله از طول حیاتشان است كه موادی را به سرعت بالا از خود فوران می كنند؛ اكنون می دانیم قسمتی از این مواد، آب است.

 

این مطالعه نشان می دهد از آنجایی كه عناصر اكسیژن و هیدروژن از عناصر كلیدی صفحات غبارآلودی هستند كه ستاره را شكل می دهند، چنین آب پاش های پروتوستاره به رشد ستاره های بیشتر كمك می كنند.