سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

یک کار زیبا برای افراد در آستانه مرگ +عکس


باید بپذیریم که سال‌های پایان زندگی و روزهای بیماری هم جزئی از زندگی هستند، پس چرا کسانی را که در ایام هستند، تهی از شوق دیدن زیبایی و چشیدن زیبایی‌هایش کنیم و حس و حال یک محکوم به مرگ تنها را در یک چهاردیواری به آنها القا کنیم؟

یک پزشک: باید بپذیریم که سال‌های پایان زندگی و روزهای بیماری هم جزئی از زندگی هستند، پس چرا کسانی را که در ایام هستند، تهی از شوق دیدن زیبایی و چشیدن زیبایی‌هایش کنیم و حس و حال یک محکوم به مرگ تنها را در یک چهاردیواری به آنها القا کنیم؟

درست به همین علت بود که روز دوشنبه این هفته، یک سازمان خدمات داوطلبانه خیر هلندی که ترجمه نامش بنیاد آرزوی سیار هلند می‌شود، سه بیمار لاعلاج در آستانه مرگ را به بازدید نمایشگاهی از آثار رامبراند برد.

در این نمایشگاه ۱۰۰ تابلو، طراحی رامبراند در معرض دید قرار داده شده بودند، آثاری که در سال‌های پایانی زندگی رامبراند کشیده شده بودند.

بیماران توانستند به این ترتیب در این نمایشگاه شرکت کنند و هنر این نقاش بزرگ هلندی را برای آخرین بار ببینند.

سازمانی که در مورد آن گفتم، در سال ۲۰۰۷ ایجاد شد و در آن ۲۰۰ داوطلب آموزش‌دیده در زمینه امور پزشکی کار می‌کنند، هدف این سازمان این است که آخرین آرزوهای بیماران را برآورده کند و آنها را مأیوس نکند.

یک کار زیبا: بیماران در آستانه مرگ به بازدید نمایشگاه تابلوهای رامبراند برده شدند

یک کار زیبا: بیماران در آستانه مرگ به بازدید نمایشگاه تابلوهای رامبراند برده شدند

یک کار زیبا: بیماران در آستانه مرگ به بازدید نمایشگاه تابلوهای رامبراند برده شدند


ویدیو مرتبط :
هنر بسیار عجیب و زیبا و دیدنی عکس سایه ای افراد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازگشت معجزه‎آسای کودکی از آستانه مرگ (+عکس)





خانواده ویلیامز اهل کلَکتون، ایسِکسِ انگلستان، جشن کریسمس خود را با حضور دختر کوچکشان که از آستانه مرگ بازگشته بود، برگزار کردند.


حدود 5 ماه پیش فرانسیسکای 41 ساله و همسرش لی مور ویلیامزِ 44 ساله شاهد آخرین نفس های دختر 14 ماهه شان بودند. پیش از آنکه بخش مراقبت های ویژه ی بیمارستان دستگاه تنفس مصنوعی متصل به فرزندشان را قطع کند، آن ها با نامیدی آخرین عکس های یادگاری با بلای کوچک را هم گرفتند.

اخبار,اخبارحوادث,حوادث روز


 اما درست سی دقیقه بعد وضعیت عمومی جسمی بلا روبه بهبود رفت و شروع کرد به گریه کردن و دست و پا زدن.

آوریل 2015 خانواده ی ویلیامز که نگران وضعیت سلامتی دخترشان شده بودند، به بیمارستان مراجعه کردند. بلا دچار عفونت ریوی شده و مشکل تنفسی پیدا کرده بود، موهایش دسته دسته می ریختند، نمی توانست روی صندلی تعادلش را حفظ کند و می افتاد اما نتایج آزمایش هیچ چیزی را نشان نمی دادند. کم کم انرژی اش تحلیل رفت تا جایی که این اوخر تماما در آغوش مادرش بود. پس از مراجعه مجدد به بیمارستان و معاینه مشخص شد که پاهای بلا دیگر حرکت نمی کنند. او مرتب از حال می رفت و از آنجایی که هیچ انرژی برایش باقی نمانده بود دستگاه تنفس مصنوعی به او وصل کردند.

اخبار,اخبارحوادث,حوادث روز


نتایج اِم ار آی نشان می داد که در دو نیمکره مغزش ناهنجاری هایی بسیاری وجود دارد و احتمالا به نوعی بیماری میتوکوندری مبتلا شده است. نهایتا مشخص شد که بلا دچار کمبود بیوتینیداز شده که یک ناهنجاری ژنتیکی است. در این ناهنجاری بیوتین مورد نیاز برای رشد سلول ها نمی تواند از پروتئین های موجود در رژیم غذایی یا طی بازگردش پروتئین‌های بدن آزاد شود. از هر 60000 کودک یک نفر به این بیماری مبتلا می شود.


 اخبارحوادث  -  باشگاه خبرنگاران