سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

یک هتل تمام تکنولوژیک در ژاپن +عکس


هتل Hen-na تا ماه جولای در ژاپن افتتاح خواهد شد تا علاوه بر برخورداری از تکنولوژی‌های روز دنیا با داشتن روبات‌های انسان‌نما تبدیل به هتلی متفاوت و منحصر به فرد شود.

خبرگزاری مهر: ژاپن را می توان به جرات اولین کشوری نامید که در عرصه روبات ها در سراسر دنیا پیشگام بوده و روبات هایی را با نقش های متفاوتی مانند گارسون های رستوران، نگهبان های ساختمان، هم بازی کودکان و ... به ادارات و خانه های ژاپنی ها راه پیدا کرده اند. اکنون خبر از افتتاح هتلی با برترین و منحصر به فردترین تکنولوژی های روز دنیا منتشر شده تا ژاپن در این زمینه نیز تبدیل به کشوری پیشگام شود.

این هتل با نامHen-na تا جولای سال 2015 میلادی ( تیرماه 94) افتتاح خواهد شد تا با عجایب و شگفتی های خود توریست های بیشتری را به این کشور جذب کند. در کادر پرسنلی این هتل، نام 10 روبات دیده می شود که به فعالیت در این هتل خواهند پرداخت. این روبات ها، روبات های انسان نما هستند تا بر عجایب این هتل افزوده شود. «هن نا» (Hen-na ) به «عجیب» یا «تغییر» ترجمه می شود. مدیران این هتل با انتخاب این اسم به دنبال تجربه متفاوتی از اقامت در یک هتل بوده اند.

یک هتل تکنولوژیک در ژاپن/تصاویر

3تا از این روبات ها چند زبانه هستند و می توانند به زبان های مختلف صحبت کنند تا پاسخگوی مسافرانی باشند که از کشورهای مختلف در این هتل اقامت می کنند. شرکت سازنده این روبات ها را «اکتروید» نامیده و معتقد است که آینده را می توان در این روبات ها شاهد بود. این روبات ها در بخش پذیرش هتل به فعالیت خواهند پرداخت.

از قابلیت های شگفت انگیز روبات ها می توان به مواردی مانند برقراری ارتباط چشمی و حسی با مسافران هتل اشاره کرد. روبات های دیگر دارای نقش های مانند جابه جایی چمدان مسافران، درست کردن قهوه، تمیز کردن اتاق مسافران  و ... هستند.

یک هتل تکنولوژیک در ژاپن/تصاویر

اما جز خدمه هتل، فناوری هایی که در این هتل به کار گرفته شده اند نیز منحصر به فرد هستند. برای مثال، درب های اتاق های مسافران هوشمند بوده و تنها با شناسایی صورت مسافران باز می شوند. دمای اتاق هتل نیز با توجه به دمای بدن مسافران تنظیم و کنترل می شود، اگر مسافران احساس گرما کنند و با تغییر دمای بدنشان، دستگاه های تهویه برای خنک شدن فضا روشن خواهد شد.

مسافران می توانند سفارشات خود را با تبلت هایشان انجام دهند بدون اینکه نیاز به تلفن زدن باشد. انرژی های این هتل نیز از طریق انرژی های خورشیدی تامین می شود تا کم هزینه  و مقرون به صرفه و همینطور متفاوت باشد. قیمت اتاق های یک تخته این هتل از شبی 60 دلار شروع می شود و بهترین اتاق های این هتل با سه تخت قیمتی در حدود 153 دلار خواهند داشت.

یک هتل تکنولوژیک در ژاپن/تصاویر


ویدیو مرتبط :
خوشامدگویی به هتل روباتی ژاپن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هتل کارتونی؛ جاذبه جدید گردشگری ژاپن + عکس



در آینده نزدیک یک هتل که با الهام از یک کارتون کودکان ساخته شده، به جاذبه جدید گردشگری ژاپن تبدیل می شود.

یک شرکت ژاپنی قصد دارد با هدف جذب بیشتر گردشگران به ژاپن با ساخت یک هتل زیرآبی که با الهام از یک کارتون کودکان ساخته شده، در سالهای آتی گردشگران بیشتری را جذب این کشور کند.

این هتل زیرآبی که دارای یک مرکز تجاری نیز خواهد بود به شکل دایره ای با 500 متر قطر است حدود چهار کیلومتر ار ساحل فاصله داشته به شکل دایره بوده و ساخت آن حدود چهار سال طول می کشد.

هتل کارتونی جاذبه جدید گردشگری ژاپن + عکس

هتل کارتونی با الهام از یک کارتون علمی-تخیلی با استفاده از جدیدترین فناوریها ساخته خواهد شد و در شرایطی در سالهای آتی به میزبان روزانه هزاران گردشگر تبدیل می شود که دولت ژاپن برای جذب 20 میلیون گردشگر به این کشور در سال 2020 هدفگذاری کرده، این در حالی است که شهر زیبای توکیو، پایتخت ژاپن در همین سال نیز میزبان مسابقات المپیک خواهد بود.

دولت ژاپن همچنین در قالب راهبرد جدیدش برای جذب 20 میلیون گردشگر در سال 2020 توجه ویژه‌ای نیز به جذب گردشگر ازکشورهای شرق و جنوب آسیا، بویژه چین و هند با بیش از دو میلیارد نفر جمعیت دارد، البته از آنجا که گردشگری حلال یکی از سودآورترین گونه های صنعت گردشگری در جهان برای اقتصاد کشورهاست، توسعه گردشگری حلال و جذب گردشگران مسلمان از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و شمال آفریقا نیز در دستور کار دولت ژاپن قرار دارد.
اخبارگوناگون - خبرگزاری فارس