سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

یک عکس تاسف برانگیز...


آهوی رمیده ای که یادگار صیاد را همیشه با خود دارد ..!


ویدیو مرتبط :
واقعا تاسف برانگیز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اقدام تاسف برانگیز شهرداری در کم آبی + عکس



صرفه جویی کنید تا استخر شهرداری بی آب نماند!
اقدام تاسف برانگیز شهرداری در کم آبی + عکس

"آب کم است، مردم صرفه جویی کنید"! این هشداری است که مردم ایران  سال ها است که با آن آشنا هستند و امسال نیز جدی تر از هر سال به گوش می رسد.

وزارت نیرویی ها در روزهای اخیر رسما هشدار داده اند که اگر مردم در مصرف آب صرفه جویی نکنند، جیره بندی آب در کلان شهرها به  خصوص تهران آغاز خواهد شد.

وضعیت آب در کشور آنقدر بحرانی است که حتی اظهارات رئیس جمهور، حسن روحانی هم در خصوص اندیشیدن راهکاری برای عدم جیربندی آّب هم موثر واقع نشده چرا که خبر رسیده جیره بندی آب در برخی از کلان شهرها و حتی در شهرستان های استان تهران آغاز شده  است.

این خبری است که معاون هماهنگی و پشتیبانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب ایران  اعلام کرده و در این خصوص گفته: خطر جیره بندی آب در 12 کلانشهر کشور وجود دارد و در تعدادی از آنها جیره بندی شروع شده است.

شاهین پاک روح، برخی از این شهرها را با اولویت تهران، کرج، همدان، اهواز، مشهد و اصفهان ذکر کرده و تاکید کرده: از روزهای گذشته جیره بندی آب در برخی از این کلانشهرها (به عنوان مثال کرج) شروع شده است.

به این ترتیب مردم دوباره باید در فصل گرما طعم جیره بندی آب را بکشند و در ضل گرما بی کولر بمانند! اما در جایی در همین پایتخت آب آشامیدنی توسط شهرداری تهران رسما هدر می رود و کسی به فکر نیست و این در حالی است که شهردار تهران نیز بارها و بارها در خصوص کم آبی در تهران و مصرف بهینه آب به مردم هشدار داده است.

صحبت از باغ موزه دفاع مقدس تهران و استخری است چند ده هزار لیتری. استخری که بنا بر بررسی های میدانی خبرنگار شهرخبر از کارکنان و کارگران باغ موزه، در این روزهای کم آبی و بحران آب و در حالی که بسیار از مردم با جیره بندی آب مواجه هستند، آب شرب و آشامیدنی تنها به دلیل شفافیت بیشتر و زیبایی باغ موزه روانه استخر می شود.

این در حالی است که بنا بر آمار سرانه مصرف آب در استان تهران روزانه به ازای هر نفر 320 لیتر است که هر چند گفته می شود  حدود دو برابر استانداردهای جهانی است اما با آب استخر باغ موزه حداقل می توان چند صد تهرانی را  سیراب کرد.

در هر حال، بنا بر گفته کارگران باغ موزه، پر شدن آب این استخر 5 روز طول می کشد! و در باغ موزه چند منبع آب وجود دارد که از آب آشامیدنی تهرانی ها پر می شود!

دو تن از کارمندان باغ موزه دفاع مقدس نیز که خواستند نام آنها فاش نشود، استفاده از آب شرب تهران در استخر باغ موزه و حتی آبیاری درختان و باغچه های این باغ توسط آب آشامیدنی را تایید کردند.

از سوی دیگر کارگران تاکید کرده اند که شهرداری تهران علاوه بر زیبایی و شفافیت تصاویری از دفاع مقدس که با تکنولوژی تصویر سازی لیزری روی آب نشان می دهد، بهانه دیگری نیز دارد، بالا بودن هزینه موتور و برق برای کشیدن آب چاه که ظاهرا برای شهرداری صرف ندارد!

به این ترتیب مردم تهران باید بی آبی بکشند تا شهرداری تهران که مسئول مستقیم خدمتگذاری به مردم تهران است، هزینه موتور و برق آب چاه را ندهد !

البته این تنها نمونه ای از اقدامات آبی شهرداری تهران است و با این تفاسیر به نظر می رسد آب تهران در بسیاری از موارد مشابه هم همین طور تلف می شود وآنگاه مسئولین مردم را به صرفه جویی دعوت می کنند!

به راستی چه کسی پاسخگوی مردم تهران خواهد بود که هم دود و دم و ترافیک را تحمل می کنند هم گرما و قطعی آب را؟!

هرچند پیگیری های خبرنگار ما از مسئولین شهری درباره چند و چون این اقدام بی نتیجه ماند، اما شهرخبر حاضر به انعکاس توضیحات مدیران شهرداری تهران در این باره است.

 

اخبار,اخباراجتماعی,شهردارتهران

 

اخبار,اخباراجتماعی,شهردارتهران

 

اخبار,اخباراجتماعی,شهردارتهران

 

اخبار,اخباراجتماعی,شهردارتهران

اخبار اجتماعی -  شهر خبر