سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

گیاهی که می‌تواند دو محصول تولید کند


در انگلستان گیاهی تولید می شود که به طور همزمان می تواند دو محصول جداگانه طبیعی تولید کند. این گیاه در ریشه خود سیب زمینی و در قسمت فوقانی خود گوجه فرنگی گیلاسی تولید می کند.

مجله مهر: در انگلستان گیاهی تولید می شود که به طور همزمان می تواند دو محصول جداگانه طبیعی تولید کند. این گیاه در ریشه خود سیب زمینی و در قسمت فوقانی خود گوجه فرنگی گیلاسی تولید می کند.

گیاهی که می‌تواند دو محصول تولید کند

یک شرکت باغبانی انگلیسی در شهر «ایپسویچ» به نام «تامپسون و مورگان» با استفاده از تکنولوژی بالای پیوند توانسته گیاه جالبی را تولید کند. نام این گیاه برگرفته از اسم لاتین گوجه فرنگی (tomato) و سیب زمینی (potato)، تومتیتو(tomtato) نامیده شده است. اگرچه تاکنون گیاهان مشابهی به این شکل تولید شده اند. اما این اولین بار است که گیاهی به صورت تجاری و با چنین کیفیت و دوامی تولید شده است. این گیاه به گفته سازندگانش صد در صد طبیعی است و هیچ اصلاح ژنتیکی روی آن انجام نشده است.

گیاهی که می‌تواند دو محصول تولید کند

به گفته مسئولان شرکت « تامپسون و مورگان» گیاهان پیوندی هیچ گاه محصولات با کیفیت و قابل دفاعی نداشتند. اما این چندساله فراز و نشیب های فراوانی داشته است و در حال حاضر تومتیتو محصول تلاش 10 ساله این شرکت است و حالا این گیاه می تواند به طور همزمان دو محصول با کیفیت تولید کند.

«پائول هنسورد» مدیر این شرکت باغبانی می گوید: «15 سال پیش زمانی که در ایالات متحده بودم یک نفر به شوخی زیر گوجه فرنگی هایی که کاشته بود سیب زمینی کاشت. اما بعد از این اتفاق متوجه شد که این دو می توانند باهم پیوند شوند چون هر دو از یک خانواده هستند. اما پیوند این دو گیاه چندان هم کار ساده ای نیست. چون باید بین ساقه های نازک گوجه فرنگی و ساقه های زمخت سیب زمینی دو ساقه یکسان پیدا کرد. در نهایت ما توانستیم این کار را با کمک متخصصان پیوند انجام دهیم.»

گیاهی که می‌تواند دو محصول تولید کند

گیاه تومتیتو در ماه سپتامبر رونمایی شد و در حال حاضر یکی از محبوبترین گیاهان خانگی در انگلستان است. این گیاه در حال حاضر با قیمت 24 دلار (76 هزار تومان) در اندازه های 90 سانتی متری به فروش می رسد.

احتمالا شرکت سازنده تومتیتو باوجود استقبال مردم و رسانه ها سراغ ابداع دیگری در پیوند زدن گیاهان و میوه های متفاوت برود.


ویدیو مرتبط :
محصول کاملا گیاهی ژوتن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گرم شدن زمین میزان تولید محصول...



 

 

 

گرم شدن زمین

 

 

بررسی های علمی جدید نشان می دهد که محصول برنج در بسیاری از نقاط قاره آسیا به دلیل گرم تر شدن هوای کره زمین در حال کاهش است.

بنا بر این بررسی ها که عمدتا دانشمندان آمریکایی انجام داده اند، دمای فزاینده هوا در طول شب، تاثیر منفی در میزان تولید محصول برنج دارد.

در این تحقیقات، شماری از کارشناسان موسسه بین المللی مطالعه برنج، که دفتر آن در فیلیپین قرار دارد و نیز کارشناسانی از سازمان ملل متحد شرکت داشتند.

در سال ۲۰۰۴، گروه دیگری از پژوهشگران اعلام کردند که به دلیل یک درجه سانتی گراد گرم تر شدن هوا در طول شب، میزان محصول برنج فیلیپین ۱۰ درصد کاهش یافته است.

تهیه کنندگان گزارشی که در این باره تهیه شده خاطرنشان می کنند که در بعضی از مناطق شش کشور عمده تولید کننده برنج در قاره آسیا، در طی بیست و پنج سال اخیر، مقدار این محصول تا بیست درصد کاهش یافته است.

پژوهشگران هشدار می دهند که چنانچه کشاورزان روش های تازه ای برای کشت برنج پیدا نکنند و به تولید انواع دیگر برنج که در برابر گرما مقاوم ترند نپردازند، گرمای کره زمین می تواند تلاش ها برای افزایش محصول برنج را به مخاطره بیندازد.

برخی از کارشناسان توصیه کردند که فصل کشت برنج تغییر یافته و تولید برنج در ماه های خنک تر سال صورت گیرد.

تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۷ در مورد پیامدهای گرم تر شدن هوای کره زمین به عمل آمده بود، نشان می داد، اگر چه افزایش جزیی درجه حرارت در طول روز، ممکن است در برخی نقاط به افزایش محصول کمک کند، چنانچه این افزایش به سه درجه سانتیگراد برسد، در محصول غلات در سراسر جهان تاثیر منفی خواهد گذارد.

برنج از مهمترین غلات بوده و در تغذیه بسیاری از مردم آسیا و آفریقا نقشی اساسی دارد.

قاره آسیا بیش از ۹۰ درصد محصول برنج دنیا را تولید و مصرف می کند.

کاهش محصول برنج سبب خواهد شد که تغذیه جمعیت فزاینده جهان در آینده مشکل تر شود.

در یک گزارش تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۹، انتشار یافت، پیش بینی شده بود تا سال ۲۰۱۰ نیمی از جمعیت جهان با بحران مواد غذایی مرتبط با گرمتر شدن هوای کره زمین مواجه خواهند شد.

در حال حاضر جاری شدن سیل در پاکستان، هند و چین سبب نگرانی در مورد خطر کمبود گندم شده و خشکسالی و آتش سوزی های گسترده در مزارع روسیه سبب شده که این کشور محدودیت هایی برای صدور غلات قائل شود.

بانک جهانی هم اکنون در مورد احتمال کاهش محصول غلات و افزایش بهای مواد غذایی ابراز نگرانی کرده است..../تحلیل:ایرنا