سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

گوش دهید: آوای کهکشان راه شیری


ناسا مجموعه صدا هایی را که"خارج از جو زمین" ضبط کرده است، تحت عنوان Symphonies of the Planets روانه بازار کرده و تا کنون پنج ولوم آن پخش شده است. بخش هایی که در سایت های معتبر بفروش میرسد.

صبح بخیر: ناسا مجموعه صدا هایی را که"خارج از جو زمین" ضبط کرده است، تحت عنوان Symphonies of the Planets روانه بازار کرده و تا کنون پنج ولوم آن پخش شده است. بخش هایی که در سایت های معتبر بفروش میرسد. گفته می‌شود در ضبط و تنظیم این آهنگ ها از هیچ ساز یا افکت خاصی بهره گرفته نشده و تمام این صداها زمزمه سیارات کهکشان راه شیری میباشند. در سکوت گوش فرادهید.

مجموعه صدا های خارج از جو زمین

برای گوش دادن یا دانلود آوا، کلیک کنید.
مجموعه صدا های خارج از جو زمین


ویدیو مرتبط :
آیا برخورد کهکشان راه‌شیری و کهکشان اندرومدا نزدیک است؟ + زیرنویس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گوش كودک را حتما به پزشک نشان دهید



 

 

 

نماینده فروش خاویار ایران در اسپانیا ورشكسته شد

 

یك متخصص شنوایی شناسی عوامل ژنتیك را عامل ۵۰ درصد ناشنوایی در افراد عنوان كرد و گفت: این عارضه درمان قطعی ندارد و تنها با استفاده از سمعك یا كاشت حلزون میزان شنوایی تا حدودی بهبود می یابد.

دكترسعید فراهانی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران، عوامل ژنتیك، ابتلا به عفونت های گوش، كاركردن در محیط های پر سر و صدا و تصادفات را از مهم ترین علل بروز ناشنوایی عنوان كرد و به ایسنا گفت: گوش دادن به صدای بلند و استفاده طولانی مدت از وسایل صوتی خطر افت شنوایی را در پی دارد.

فراهانی توضیح داد: ابتلا به بیماری هایی مانند اوریون، سرخك و سرخجه، ضربه به جمجمه در كودكی و انفجارهای ناشی از جنگ ها نیز از عوامل خطر بروز ناشنوایی و افت شنوایی در دوران بزرگسالی است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران عوامل اكتسابی را از دیگر علل ناشنوایی دانست و گفت: برخی از عوامل جنبه اكتسابی و محیطی داشته و پس از تولد بروز می كنند.

بنابراین توجه به ملاحظات دوران بارداری و حین زایمان برای تولد نوزاد سالم ضروری است.

وی، عفونت ها و ویروس های گوش میانی و داخلی را شایع ترین عفونت های گوش در دوران كودكی عنوان كرد و گفت: این ویروس ها در سیستم حلقی ایجاد شده و پس از انتقال به گوش باعث عفونت می شوند.

در مجموع عفونت ها و ویروس ها درجات مختلفی دارند كه پرده گوش را در سطوح مختلفی درگیر می كند و در صورتی كه در دوران كودكی درمان نشود، در بزرگسالی منجر به بروز ناشنوایی خواهد شد.

وی افزود: تشخیص بموقع افت شنوایی در كودكی بسیار مهم و تاثیرگذار است و در این راستا چند ساعت بعد از تولد نوزادان، غربالگری روی آنها انجام می شود.

با توجه به اختلال در گفتار و زبان كه از عوارض جانبی افت ناشنوایی است، بلافاصله پس از آزمایش های غربالگری، خدمات درمانی ، پزشكی و توانبخشی انجام می شود تا عوارض جانبی به حداقل برسد...../تحلیل:ایرنا