سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

گلی که شبیه چهره میمون است


Dracula simia نوعی ارکیده بسیار نادر در ژاپن است که بسیار شبیه چهره میمون هاست. این گل را نیز به نام ارکیده میمونی نیز می شناسند.

وبسایت تاپ ناپ: Dracula simia نوعی ارکیده بسیار نادر در ژاپن است که بسیار شبیه چهره میمون هاست. این گل را نیز به نام ارکیده میمونی نیز می شناسند.

گلی که شبیه چهره میمون است

گلی که شبیه چهره میمون است

گلی که شبیه چهره میمون است

گلی که شبیه چهره میمون است

گلی که شبیه چهره میمون است

گلی که شبیه چهره میمون است

گلی که شبیه چهره میمون است

گلی که شبیه چهره میمون است

گلی که شبیه چهره میمون است


ویدیو مرتبط :
گلی مزیّن به چهرۀ میمون! بسیار زیبا و جالب!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مردانی که چهره شان شبیه رئیس جمهور ایران است



رئیس جمهور, رئیس جمهور ایران

 رادیوفردا مروری دارد بر چهره هایی که طی سال های اخیر، شباهتشان با احمدی نژاد در رسانه ها و شبکه های اجتماعی خبرساز شده است.

 وب سایت "رادیوفردا" (radiofarda) در گزارشی می نویسد: «در مراسم افطاری که با حضور جمعی از بازیگران و دست اندرکاران سینما و تلویزیون در دفتر ریاست جمهوری ایران برگزار شد، برخی مهمانان از محمود احمدی‌نژاد خواستند مشکلات "محمود بصیری" را که گفته می‌شود به‌دلیل شباهت با رئیس جمهور ممنوع‌الکار شده است، برطرف کند.»

به نوشته این وب سایت، خبرگزاری فارس در شرح حاشیه های این نشست، تیتر "رفع‌ مشکل بازیگر شبیه احمدی‌نژاد" را برگزیده است. این بازیگر ۶۵ ساله همچنین در مصاحبه با سایت خبری "فردانیوز" با یادآوری دوران انتخابات ریاست جمهوری و کارگردان هایی که فیلم تبلیغاتی برای احمدی نژاد می ساختند، در توضیح آغاز ماجراهای شباهتش به رئیس جمهور ایران گفته: «به من گفتند بیا و لباس های محلی که آقای احمدی نژاد می پوشد را بپوش، گفتم ببخشید من از این کارها بلد نیستم. کار من نیست و تحت هیچ شرایطی از این کارها نمی کنم. بصیری یادآور شده که طی این سال ها بارها با او قرار همکاری گذاشته اند. فیلمنامه را هم می خوانده اما ناگهان می رفتند و دیگر خبری نمی دادند.»

کمدین پرسابقه ایرانی که چهل سال سابقه کار در سینما و تلویزیون را دارد، به فردانیوز گفته: «ممنوع می کنند و تازه بعد از هفت سال سراغم می آیند که خوشحالی یا ناراحت؟! کی ناراحت باشه؟ هفت سال خانه نشینی که ناراحتی ندارد. اینها در این هفت سال کجا بودند که یهو بصیری یادشان افتاده؟ من اصلا از اینکه بیایند و زندگی من را نشان دهند خوشم نمی آید.»

 

رئیس جمهور, رئیس جمهور ایران


غیبت طولانی مدت بصیری در مجموعه های تلویزیونی، این شایعه را بین تلویزیونی ها رواج داده بود که او مبلغ هنگفتی از ستاد ریاست جمهوری دریافت کرده تا دیگر جلوی دوربین ظاهر نشود. در جریان افطاری سینمایی ها و تلویزیونی ها با احمدی نژاد نیز "مهدی سلوکی" از مجریان صداوسیما، همین شایعه را در قالب سؤال، با محمود احمدی نژاد طرح کرد و گفت: «شایعه کردند به این آقا (محمود بصیری) ماهی یک میلیون و نیم حقوق می دید.»

خود بصیری هم می گوید: «شایع کرده بودند که احمدی نژاد به من خانه دوطبقه و ماشین صفر کیلومتر داده و گفته تا پایان دولت من کار نکن.»

رادیوفردا خاطرنشان می کند: «حالا در شرایطی از رفع توقیف فعالیت های هنری او خبر می دهند که هنوز اعلام نشده چرا او ممنوع التصویر بوده؟ وزارت ارشاد یا صداوسیمای ایران هنوز واکنشی به این ماجرا نشان نداده اند.»

این کمدین پرسابقه در مجموعه های تلویزیونی متعددی مثل "آرایشگاه زیبا" ، "کتابفروشی هدهد" ، "بدون شرح" و "هتل" و فیلم های سینمایی فراوانی از جمله "سوته دلان" ، "دستفروش" ، "الو الو من جوجو ام" ، "دادشاه" ، "مهریه بی بی" ، "زرد قناری" و "گل های داوودی" هم ایفای نقش کرده است.

رادیو فردا در این گزارش مدعی می شود که محمود بصیری فقط یکی از افرادی است که طی هفت سال اخیر، شباهت ظاهری شان به رئیس جمهور ایران خبرساز شده؛ اما تفاوت او با تمام نمونه های پیشین، شخصیت حقیقی اوست که به متضرر شدن او در فعالیت های هنری اش انجامیده است. این وب سایت در ادامه مروری دارد بر چهره هایی که طی سال های اخیر، شباهتشان با احمدی نژاد در رسانه ها و شبکه های اجتماعی خبرساز شده است:

 -تقی محمدی، خودکشی در زندان

بعد از نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و اعلام نام محمود احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور منتخب، تعدادی از کارمندان سفارت آمریکا که در جریان تسخیر سفارت این کشور در تهران -سیزدهم آبان ۱۳۵۸- به گروگان گرفته شده بودند، از مشارکت احمدی نژاد در جریان آن حوادث خبر دادند. عکس یک پاسدار شبیه آقای احمدی نژاد کنار دیپلمات اسیر آمریکایی با دست ها و چشم های بسته، در ابعاد گسترده ای در رسانه ها و دنیای مجازی منتشر شد. پیش از آن نیز نشریه "یالثارات" وابسته به انصار حزب الله، در شماره ۲۲۳ نام احمدی نژاد را در زمره تسخیرکنندگان سفارت آمریکا آورده بود. اما "سعید حجاریان" در مصاحبه با اسوشیتدپرس گفت که گروگان‌‏گیر حاضر در این عکس، "تقی محمدی" نام دارد. افشای هویت حقیقی پاسدار حاضر در عکس، جنجال دیگری را دامن زد که  که درباره نحوه مرگ او بود. محمدی در کمیته انقلاب فعالیت داشت و در ادامه نیز مسئولیت های اطلاعاتی و امنیتی متعددی از جمله فعالیت در ستاد ضد کودتای نوژه را برعهده گرفته بود.

  رئیس جمهور, رئیس جمهور ایران


 دادستانی انقلاب به دلیل نزدیکی او با "مسعود کشمیری" عامل انفجار سال ۱۳۶۰ دفتر نخست‌وزیری، او را بازداشت کرد. تقی محمدی نیز سال ۱۳۶۵ در بازداشتگاه خودش را کشت.
رسانه های نزدیک به دولت از جمله خبرگزاری فارس، در گزارشی با اشاره به ابهامات خودکشی محمدی در زندان، به نقل از کارشناسان امنیتی نوشتند: «این‌گونه خودکشی با توجه به اینکه تقی محمدی بر روی رگ‌های گردنش چوب کبریت گذاشته بود، امکان ندارد. احتمالاً او را کشته‌اند و بعد حلق‌آویزش کرده‌اند.»

-ویدیوهایی در سایت های اجتماعی
فروکش کردن ماجرای تقی محمدی، فقط آغازی بود برای توزیع و تکثیر گسترده چهره های شبیه به احمدی نژاد؛ بلوتوث های مختلفی در شبکه مخابراتی داخل ایران رد و بدل می شد و سایت های اجتماعی نیز در قالب های مختلف، احمدی نژادهای متعددی را شناسایی و معرفی می کردند. رویه ای که خصوصاً در چهار سال اول ریاست جمهوری احمدی نژاد، متداول بود.
بین ویدیوهایی که در سایت یوتوب منتشر شدند، چهره فردی با کلاه آفتابگیر که به نظر می رسید کشاورز باشد، شباهت خیره کننده ای به رئیس جمهور ایران داشت.

-بنگلادشی مقیم کویت
در آغاز سال ۲۰۰۸، روزنامه کویتی "السیاسه" با انتشار عکسی از فردی شبیه احمدی‌نژاد، او را یک شهروند بنگلادشی مقیم کویت معرفی کرد. فرد مورد نظر که پارچه ای شبیه چفیه را دور سرش پیچیده بود، فرم صورت، سبیل و محاسن و حتی نوع لبخندش نیز شباهت چشمگیری با رئیس جمهور ایران داشت. روزنامه کویتی درباره عکس مزبور نوشت: «قدرت خداوند را ببینید که چگونه دو نفر را شبیه یکدیگر آفریده و انسان را دچار شک و تردید می‌کند که آیا این شخص، همان رئیس‌جمهور ایران است، یا یک فریب اطلاعاتی است؟!»
سایت "تابناک" اما با رد ادعای روزنامه مزبور در بنگلادشی بودن فرد مورد نظر، او را ایرانی معرفی کرد و نوشت: «عکس این شهروند ایرانی، پیش تر در سایت‌های ایرانی نیز منتشر شده بود.»

  رئیس جمهور, رئیس جمهور ایران


  گفتنی است خط خبرسازی و حاشیه پردازی پیرامون مقامات شاخص جمهوری اسلامی هرازچندگاهی با اهداف و اغراض گوناگون توسط رسانه ها شکل می گیرد..... /جام سیاسی