سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

گلدان هایی که خودشان را آبیاری می کنند!


این گلدان های سرامیکی زیبا از قاتل شدن شما جلوگیری می کنند! خاصیت مویینگی اولین بار توسط لئوناردو داوینچی مستند شد و به تازگی در این گلدان های سرامیکی زیبا از این خاصیت استفاده شده،

وبسایت لاپلاس: این گلدان های سرامیکی زیبا از قاتل شدن شما جلوگیری می کنند! خاصیت مویینگی اولین بار توسط لئوناردو داوینچی مستند شد و به تازگی در این گلدان های سرامیکی زیبا از این خاصیت استفاده شده، به این صورت که آب از طریق یک ریسمان پنهان در نی و حیوان بالا کشیده می شود و گل شما را آبیاری می کند. هنگامی ک که آب کاملا مرطوب باشد جذب آب متوقف  می شود تا زمانی که دوباره خاک خشک شود. تصاویر این گلدان های خلاقانه و دوست داشتنی را مشاهده کنید.

گلدان هایی که خودشان را آبیاری می کنند!

گلدان هایی که خودشان را آبیاری می کنند!

گلدان هایی که خودشان را آبیاری می کنند!

گلدان هایی که خودشان را آبیاری می کنند!

گلدان هایی که خودشان را آبیاری می کنند!

گلدان هایی که خودشان را آبیاری می کنند!

گلدان هایی که خودشان را آبیاری می کنند!


ویدیو مرتبط :
گلدان با فناوری آبیاری خودکار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آبیاری گلدان های آپارتمانی



 

گلدان های آپارتمانی,گل و گلدان


 

       

گیاهان آپارتمانی به طورمعمول در تابستان دو بار و در زمستان یک بار در هفته به آب نیاز دارند.

 

به گلدان وقتی آب دهید که خاک روی گلدان خشک شده باشد و مقدار آبی که هر بار به آن می دهید نباید زیاد باشد تا اضافی آن پایین بریزد. زیرا مواد غذایی موجود در خاک همراه آب اضافه از گلدان خارج می شود.

 

برای آب دادن به گل ها از آبپاش مخصوص که لوله درازی دارد استفاده کنید. علاوه بر این باید آبپاش دیگری هم که آب را به صورت پودر در می آورد به کار ببرید و به خصوص در تابستان که گل های ظریف طاقت بی آبی را ندارند به طور مرتب اسپری کنید و رطوبت لازم را برای آن ها فراهم آورید.

 

روی گل ها و گیاهانی که برگ های کرکدار دارند از اسپری استفاده نکنید زیرا روی آن ها لکه ایجاد می شود.

 

هیچ گاه در نور شدید و گرم آفتاب روی یک گل اسپری نکنید. زیرا ذرات آب عدسی های محدب کوچکی تشکیل می دهند که هر کدام نور و حرارت خورشید را در یک نقطه جمع می کنند و باعث سوختگی گلبرگ ها و گل ها می شوند.

 

با یک میله فلزی خاک گلدان را بررسی کنید. اگر با فرو بردن میله به خاک چیزی به آن نچسبید خاک گلدان خشک است و باید آبیاری شود.

 

هرگاه در روزهای گرم تابستان از آب دادن به گلدان غفلت کردید و برگ های گلدان پلاسیده و ساقه هایش خم شده بود فورا گلدان را در لگن ظرفشویی قرار دهید و آن قدر آب داخل آن بریزید که تمام گلدان داخل آب غوطه ور شود و حباب های هوا از آن خارج شود. وقتی آخرین حباب خارج شد گلدان را در سایه قرار دهید تا به تدریج حالت عادی خود را بازیابد .

 

به دلیل وجود کلر در آب لوله کشی بهتر است ظرف آب را ۲ تا ۳ ساعت در محیط خانه قرار دهید و سپس برای آبیاری گلدان استفاده کنید.

 

اگر می خواهید به مسافرت بروید و نگران بی آب ماندن گلدان هایتان هستید کف تشت بزرگ پلاستیکی یا وان حمام، حوله یا پارچه های پنبه ای پهن کنید و رویش آب بریزید تا آب پارچه ها را احاطه کند.

 

سپس تمام گلدان ها را روی آن بچینید و آب کافی بدهید. در غیاب شما آب به تدریج از سوراخ زیرگلدان ها جذب ریشه خواهد شد.

 

در زمستان گلدان ها احتیاج به بخار دارند بدین منظور دستگاه بخار را داخل گلخانه قرار دهید.

هر گاه تخم مرغ آبپز کردید آب آن را دور نریزید زیرا به دلیل دارا بودن املاح معدنی بهترین آب برای گلدان های شما است.

 

اگر همه آبی که به گلدان می ریزید به زیر گلدانی ریخته می شود و مانند این است که اصلا خاکی در گلدان وجود ندارد دلیل آن فاصله گرفتن خاک گلدان از بدنه است.

 

برای رفع این عیب یک میله فلزی را دور گلدان فرو ببرید و خاک را جا به جا کنید.

 

منبع : روزنامه خراسان