سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

گشتی در دنیای سلفی‌های منحصربفرد!


این روزها و با گسترش شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، فیس‌بوک، گوگل پلاس و..، سلفی نیز رواج بیشتری یافته است. البته در میان بی‌شمار عکس‌های سلفی که روزانه در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک گذاشته می‌شوند، تنها معدودی دارای ویژگی‌های منحصربفرد بوده و توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنند.

zoomit.ir - مریم اصلانی: این روزها و با گسترش شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، فیس‌بوک، گوگل پلاس و..، سلفی نیز رواج بیشتری یافته است.  البته در میان بی‌شمار عکس‌های سلفی که روزانه در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک گذاشته می‌شوند، تنها معدودی دارای ویژگی‌های منحصربفرد بوده و توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنند.

 سلفی (Selfie) که در واقع همان عکاسی از خود است، معمولاً با دوربین‌های دیجیتال دستی یا دوربین تلفن‌های هوشمند گرفته می‌شود. در سال‌های اخیر از ستارگان سینما و دنیای ورزش گرفته تا سیاستمداران و البته مردم عادی، همه و همه یا به موج گرفتن سلفی پیوسته و یا به آن دامن زده‌اند. حتی کار به جایی رسیده که گرفتن سلفی در هر محل و هر حالتی به امری رایج تبدیل شده است.

گشتی در دنیای سلفی‌های منحصربفرد

اما البته کاملاً روشن است که از میان این موج وسیع که کمابیش دارای خصوصیات مشابه بوده و حتی از  پس زمینه‌ای شبیه به هم برخوردارند، تنها معدودی توجهات را به سمت خود جلب می‌کنند. در واقع شاید بتوان گفت که بسیاری از سلفی‌های گرفته شده ، در مقایسه با یک گروه خاص، خسته کننده و یکنواخت ظاهر شده‌اند. اما سلفی که از دایره‌ی روزمرگی و تکرار بیرون آمده و از زاویه‌ای جدید گرفته شده است چه ویژگی‌هایی دارد؟

در ادامه به سراغ تعدادی از سلفی‌های هیجان‌انگیز می‌رویم تا ببینیم دارای چه خصوصیات یا ویژگی‌های منحصربفرد و جالب توجهی هستند که آنها را دیدنی‌تر کرده‌اند.

گشتی در دنیای سلفی‌های منحصربفرد
سلفی تماشایی برفراز مزارع سرسبز، جمهوری چک

عکاس: جیکاب ویک (Jacub Vik)

گشتی در دنیای سلفی‌های منحصربفرد
سلفی از شنا با والی غول پیکر

عکاس: آماندا کاتن (Amanda Cotton)

گشتی در دنیای سلفی‌های منحصربفرد
سلفی با دوستان برفراز آسمانخراشی در هنگ کنگ

عکاس: الکساندر رمنف (Alexander Remnev)

گشتی در دنیای سلفی‌های منحصربفرد
سلفی با هواپیمای کنترل از راه دور (Drone) برفراز کوهستان آلپ، سوئیس

عکسی از ماموت فوتو (Mammut Photo)

گشتی در دنیای سلفی‌های منحصربفرد
سلفی هنگام پرش از بالن هوای گرم در  تعطیلات هالووین

عکاس: مایک اسکامیلا (Mike Escamilla)

گشتی در دنیای سلفی‌های منحصربفرد
سلفی از فراز مجمسه‌ی نگهبان ریو (عیسای منجی)، ریو، برزیل

عکاس: لی تامپسون (Lee Thompson)

گشتی در دنیای سلفی‌های منحصربفرد
سلفی خلبان F-16

عکسی از Forsvaret

گشتی در دنیای سلفی‌های منحصربفرد
سلفی تماشایی از فضانورد ژاپنی آکی هوشیده (Aki Hoshide)، در فضا

عکس از ناسا

گشتی در دنیای سلفی‌های منحصربفرد
مردی از بومیان برزیل با فرزندش سلفی می‌گیرد

عکاس: تارسو ساراف (Tarso Sarraf)

گشتی در دنیای سلفی‌های منحصربفرد
سلفی مریخ نورد

عکس: ناسا

گشتی در دنیای سلفی‌های منحصربفرد
گربه‌ها هم به گرفتن سلفی علاقمند شدند

گشتی در دنیای سلفی‌های منحصربفرد
دختری که در سالن کنسرت به گرفتن سلفی مشغول است

 و همچنین این سلفی‌های مهیج از عاشقان آدرنالین و ارتفاع
گشتی در دنیای سلفی‌های منحصربفرد

گشتی در دنیای سلفی‌های منحصربفرد

گشتی در دنیای سلفی‌های منحصربفرد

گشتی در دنیای سلفی‌های منحصربفرد

گشتی در دنیای سلفی‌های منحصربفرد

و آخرین مورد، جوان بدشانسی که هنگام گرفتن سلفی دچار مشکلاتی ناخواسته می‌شود
گشتی در دنیای سلفی‌های منحصربفرد

در خاتمه سلفی مورد علاقه‌ی شما کدام بود؟ اگر اهل گرفتن سلفی هستید، چه موقعیت‌هایی را ترجیح می‌دهید؟ و آیا با سلفی گرفتن در همه جا و در هر وضعیتی موافقید؟


ویدیو مرتبط :
گشتی در دنیای ب ام و - ایران جیب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گشتی در دنیای سینما و ادبیات


اگر از دوستداران سینما باشید؛ به خوبی مطلع هستید که بسیاری از شاهکارهای سینمایی اقتباس از یک اثر ادبی مشهور هستند. بنابراین در کنار هم قرار گرفتن این دو شکل هنری در کنار هم در یک مجله جای تعجبی ندارد.




صبح بخیر - محمودرضا حائری: اگر از دوستداران سینما باشید؛ به خوبی مطلع هستید که بسیاری از شاهکارهای سینمایی اقتباس از یک اثر ادبی مشهور هستند. بنابراین در کنار هم قرار گرفتن این دو شکل هنری در کنار هم در یک مجله جای تعجبی ندارد. فصل نامه ی «سینما  و ادبیات» یازده سالی است که منتشر می شود در این مدت این فصل نامه با مطالب متنوع و پربارش در هر دو زمینه ی ادبیات و سینما توانسته است مخاطبانی وفادار برای خودش پیدا کند.

مروری بر فصل نامه سینما و ادبیات

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که تیراژ ده هزار نسخه برای یک مجله فرهنگی و هنری در ایران تیراژ بسیار مناسبی است. نویسندگان و مترجمان مشهوری با سینما و ادبیات همکاری می کنند از میان آنها می توان به کاوه میرعباسی، احمد اخوت، مهدی غبرایی، رضا رضایی و.. اشاره کرد. سینما و ادبیات هر چقدر در تولید محتوی موفق است در عوض از لحاظ بصری مجله چندان جذابی نیست. این فصل نامه صفحه آرایی مناسبی ندارد و تورق آن خواننده ی ناآشنا را ترغیب به مطالعه ی این مجله پربار نمی کند. سردبیری این فصل نامه را نیلوفر نیاورانی به عهده دارد.

آشنایی با بخش های سینما و ادبیات

اولین مطلبی که در سینما و ادبیات خواهید خواند «سخنی با خوانندگان» است که به طور مختصر به معرفی مطالب ارائه شده در هر شماره می پردازد. پس از آن بخش «سینمای جهان» قرار دارد. در هر شماره از سینما و ادبیات در بخش «سینمای جهان» نیم ویژه نامه ای درباره ی یک فیلمساز منتشر می شود برای مثال چهار نیم ویژه نامه  سال 93 به ترتیب به رابرت آلتمن، ژان-پیر ملویل، استیون سودربرگ و ژاک تاتی اختصاص یافته است.

مروری بر فصل نامه سینما و ادبیات

معمولاً طرح روی جلد این فصل نامه اختصاص به تصویر فیلم سازانی قرار می گیرد که نیم ویژه نامه به آنها اختصاص داده شده است. در این نیم ویژه نامه ها در شناخت فیلمساز مورد نظر مطالبی ترجمه و تألیف می شود و گاهی مصاحبه ای نیز با همان فیلمساز پرونده ی آن ر ا در فصل نامه غنی تر می کند. پس از این بخش نوبت به «فیلم/فلسفه» و «فیلم ها و احساس ها» می شود و پس از این دو بخش نوبت به «سینمای ایران» می رسد. 

پس از سینمای ایران بخش «شعر و داستان» قرار دارد که در آن از داستان و شعرهای ترجمه و تألیفی استفاده می شود. سپس نوبت به بخش ادبیات مجله می رسد که با «نقد و بررسی» شروع می شود. سپس «پرونده ی ویژه» اختصاص به یک نویسنده دارد. پس از آن «مطالب آزاد»، «تئاتر»، «تجسمی» و «فیوژن» به چاپ می رسند.

مروری بر مطالب شماره 44 سینما و ادبیات

شماره ی 44 آخرین شماره منتشره شده ی فصل نامه ی سینما و ادبیات است که به تازگی راهی پیشخوان کتاب فروشی ها و کیوسک های مطبوعات شده است با مطالب این شماره آشنا شوید:

مروری بر فصل نامه سینما و ادبیات

سینمای جهان این شماره به سینمای فرانسه و ویژه‌نامه ژاك تاتی سینماگر موج نو این كشور اختصاص دارد. ریتم؛ محور بخش سینمای ایران این شماره است كه در میزگردی با حضور هایده صفی یاری، مسعود جعفری جوزانی، علیرضا رئیسیان و جواد طوسی به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته است. در ادامه شماره ی گذشته سرنوشت سینمای تجربی و «سینمای آزاد» در این شماره نیز در گفت‌وگو با ابراهیم حقیقی پی گرفته شده است.

مروری بر فصل نامه سینما و ادبیات

بخش ادبی مجله این شماره بحران مضمون در ادبیات داستانی ایران را در نشست مهدی غبرائی, مدیا كاشیگر و كاوه میرعباسی و در یادداشت‌های احمد اخوت، احمد آرام، ابوتراب خسروی، حسین سناپور، ضیاء موحد و ... پی گرفته است؛ اینكه مضمون‌ های نو چگونه آفریده می شوند و اینكه چرا در ادبیات داستانی ایران با كمبود مضمون‌ های نو مواجه هستیم.

مروری بر فصل نامه سینما و ادبیات

گفت‌وگوی مهسا محبعلی با جعفر مدرس‌صادقی و یادداشت‌ های اصغر فرهادی و شیوا ارسطویی در مورد دو كتاب تازه منتشرشده‌ ی مدرس‌صادقی كامل‌كننده بخش كتاب هستند. گفت‌وگوی اختصاصی با املی نوتومب نویسنده فرانسوی كه كتاب‌ های «ترس و لرز» و «خرابكاری عاشقانه» از او در ایران منتشر شده و مقالاتی در مورد اتوبیوگرافی زنانه پرونده ویژه این شماره سینما و ادبیات هستند. گفت‌وگو با عبدالله كوثری و گفت‌وگو با امیررضا كوهستانی در بخش تئاتر از دیگر بخش‌های مجله هستند.