سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

گران ترین شهرها برای یک دانشجو +عکس


یکی از کابوسهای دانشجویانی که اروپا را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند اجاره اتاق است.

خبرآنلاین: یکی از کابوسهای دانشجویانی که اروپا را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند اجاره اتاق است.

 سایت فرانسوی etudiant.fr در گزارشی به بررسی و مقایسه قیمت اجاره بهای یک آپارتمان یا به عبارت بهتر یک اتاق حدودا بیست متری مبله در جای جای اروپا پرداخته است.

در این گزارش لندن با782 یورو بالترین نرخ و بخارست رومانی با 276 یورو کمترین نرخ را داشته اند البته این نرخ ها مربوط به نقاط شهری است و هرچه به طرف حومه نزدیک شوید از این نرخ کاسته و به نرخ حمل و نقل اضافه خواهد شد.

اما گرانترین شهرها برای دانشجویان به قرار زیر است

لندن - پایتخت یکی از مراکز اصلی سرمایه داری اروپا گران ترین شهر برای دانش جویان از نظر مسکن است (782 یورو به طور متوسط) است . در زوم های دورتر لندن این نرخ به حدود 550 یورو می رسد.

 

مسکو - پایتخت روسیه همینطور هم شهر گرانیست چه برسد به دانشجویانی که برای تحصیل مجبورند در این شهر اتاق بگیرند در این شهر اجاره اتاق 756 یورو آب می خورد.



پاریس - پایتخت فرانسه شهر عشق و رویاست اما برای دانشجویان یک کابوس مجسم است با اجاره 740 یورو، برای بیست متر اتاق در رتبه سوم خود را قرار داده است.



استکهلم- پایتخت سوئد که به ونیز شمال اروپا شهرت دارد نیز شهر گرانیست مخصوصا کومون های مرکزی که در آنها متوسط اجاره 688 یوروبرای یک اتاق کوچک است.

 

اسلو - پایتخت نروژ که کلا گرانترین شهر اروپاست برای اجاره هر اتاق دانشجویان 653 یورو باید بپردازند البته دانشگاههای رایگان امتیاز این کشور است.

 

دوبلین - پایتخت ایرلندبا-متوسط 645 یورو برای دانشجویان نیز از شهرهای دانشجویی بسیار گران است.

 

آمستردام - پایتخت هلند با 579 یورو برای دانشجویانی که مجبورند در پایتخت این کشور اتاق بگیرند شهر گرانیست.

 

کپنهاگ - پایتخت دانمارک گرچه دارای دانشگاههای رایگان است اما با 577 یورو اجاره بها باز هم شهر گرانیست گرچه این کشور در بین کشورهای اسکاندیناوی ارزان ترین کشور از حیث ارزاق عمومی است.

 

رم - پایتخت ایتالیا با 540 یورو هزینه گرانترین شهر جنوب اروپاست.

 

برن -سوئیس با 510 یوروهزینه اجاره در رتبه آخر طبقه بندی 10 تا از گرانترین شهرهای اروپاست.

 

اما هزینه های بالای زندگی در این شهر باعث شده است حتی آخرین شهر این طبقه بندی هم برای خود کابوس شبانه دانشجویان کم پول تلقی شود.


ویدیو مرتبط :
گران ترین انگشتر جهان+عکس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گران‌ترین ساخته دست بشر چیست؟(+عکس)



 

 

گران‌ترین ساخته دست بشر چیست

 

ایستگاه فضایی بین‌المللی با هزینه تقریبی 160 میلیارد دلار، گران‌ترین وسیله ساخت بشر تاکنون است.این ایستگاه که در ارتفاع تقریبا 400 کیلومتری زمین گردش می‌کند، وسعتی به اندازه زمین بازی فوتبال دارد.

 

برای بهتر دیدن دلیل این انتخاب باید بدانیم که 10 سال پیش، ناسا هزینه فرستادن فضانوردان به سیاره مریخ را کمتر از 40 میلیارد دلار تخمین زده بود و ایستگاه فضایی «میر» روسیه فقط 4.7 میلیارد دلار هزینه داشت. البته هزینه سنگین ایستگاه بین کشورهای کانادا، اتحادیه اروپا، ژاپن، روسیه و آمریکا تقسیم شده‌است

 

فضای داخلی این ایستگاه فضایی از یک خانه پنج خوابه بزرگ‌تر است و آن‌چه کمک می‌کند ساختار این ایستگاه را حتی با دوربین دوچشمی ساده‌ای تشخیص داد، سلول‌های خورشیدی بسیار وسیع آن است که طول این ایستگاه را از 100 متر بیشتر کرده است. بزرگ‌ترین قمر مصنوعی زمین در سال جاری میلادی تکمیل خواهد شد./ ایسنا

ایستگاه فضایی بین المللی/عصرایران