سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

گالری عکس های عباس کیارستمی


کیارستمی در زمینه میزان اهمیت عکاسی می گوید؛ «یک عکس به تنهایی می تواند مادر سینما باشد. این نقطه یی است که سینما از آن آغاز می شود، یک عکس.»

 
 
 
 
  صبح بخیر:  کیارستمی در زمینه میزان اهمیت عکاسی می گوید؛ «یک عکس به تنهایی می تواند مادر سینما باشد. این نقطه یی است که سینما از آن آغاز می شود، یک عکس.»

جاده ها و باران

سه مجموعه «جاده ها»، «باران» و «به سفیدی برف»  در حدود سال های انقلاب در کنار علاقه و کار فیلم،  عکاسی شده اند.

جاده ها و باران

در عکس های او تلاش عکاس برای تقطیر تصویر به عریان ترین و بنیادی ترین عناصر آن مشهود است. کیارستمی هنر عکاسی را به مراتب خالص تر از فیلم ارزیابی می کند زیرا عکس ناچار نیست روایتگر باشد و وظیفه سرگرم نگه داشتن مخاطب را نیز بر عهده ندارد.

جاده ها و باران
 
به عنوان مثال در «به سفیدی برف» موضوع درختانی هستند که برف آنها را فرا گرفته؛ پیکره های سیاه ضدنوری که روی زمینه خالی سفید نشسته اند و در نگاه اول خشن و به نوعی ماورایی به نظر می رسند. این مجموعه نتیجه ساعت ها پیاده روی کارگردان در جست وجوی لوکیشن برای فیلمی در زمستان است.

جاده ها و باران
 
کیارستمی نیاز خود به عکاسی را چنین شرح می دهد؛ «تنها اندیشیدن به آسمان ابری و ریشه های در هم درختان زیر نوری جادویی دشوار است. ناتوانی در کشف لذت دیدن یک چشم انداز دل انگیز با دیگری نوعی شکنجه است؛ به این دلیل است که من عکاسی را شروع کردم. می خواستم آن لحظه های احساس و رنج را جاودانه کنم.»

جاده ها و باران


ویدیو مرتبط :
‫دست نوشته ای که اجازه نداد عباس کیارستمی در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شود سینمای ایران کیارستمی را‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس هدیه تهرانی در افتتاحیه نمایشگاه عباس کیارستمی



عکس هدیه تهرانی در افتتاحیه نمایشگاه عباس کیارستمی
تجسمی - «گالری بوم»، عصر جمعه چهارم اسفند 1391 با نمایش عکس‌های دیده نشده و یک ویدئو آرت از «عباس کیا رستمی» افتتاح شد.
در مراسم افتتاحیه این گالری چهره‌های فرهنگی هنری چون بهمن فرمان‌آرا، محمود دولت‌آبادی، پرویز کلانتری، داریوش شایگان، مرتضی کاظمی،  علیرضا سمیع آذر، حسین الهی‌قمشه‌ای، رضا کیانیان، هدیه تهرانی، افشین پیرهاشمی، کوروش شیشه‌گران، علی شیرازی، گیزلا وارگا سینایی، حامد بهداد، لوریس چکناواریان، پری ملکی، سامان مقدم، رویا نونهالی، فاطمه معتمد‌آریا، طناز طباطبایی، علی قربان‌زاده، همایون ارشادی، پویا آریان‌پور، آرمان استپانیان و ... حضور داشتند.

هدیه تهرانی,عکس هدیه تهرانی ,نمایشگاه عباس کیارستمی

منبع:khabaronline.ir