سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

کوچکترین انجیل جهان +عکس


کوچکترین انجیل جهان بر روی یک نانوتراشه 4.76 میلی‌متری چاپ شده است.

ایسنا: هر تراشه از یک ویفر سیلیکونی ساخته شده که اندازه آن تنها 4.67 میلی‌متر است و بر روی ناخن انگشت جا می‌شود؛ بر روی هر تراشه، حروف در اندازه 0.18 میکرون (18 میلیونیوم متر) چاپ شده‌اند.

هر ویفر حاوی تمامی 27 کتاب و رساله عهد جدید است و یک ویفر سیلیکونی 2.3 سانتی‌متری می‌تواند حاوی بیش از یک هزار انجیل باشد.

برای طراحی این انجیل از نسخه یونانی عهد جدید استفاده شده است؛ اندازه هر حرف بر روی تراشه نیز 0.18 میکرون (18 میلیونیوم متر) است که تنها با استفاده از میکروسکوپ قابل خواندن هستند.

محققان قصد دارند بزودی نانوتراشه‌ای حاوی عهد عتیق (تورات) طراحی کنند. سازندگان همچنین به دنبال ثبت این رکورد در کتاب گینس هستند.

کوچکترین انجیل جهان/تصاویر

رکورد قبلی کوچکترین انجیل جهان در اختیار محققان هندی قرار داشت که کتاب مقدسی در اندازه 1*3.4*2.8 سانتی‌متر طراحی کرده بودند.

کوچکترین انجیل جهان/تصاویر


ویدیو مرتبط :
کوچکترین بدنساز جهان!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کوچکترین لپ تاپ جهان+عکس



کوچکترین لپ تاپ جهان+عکس

مقامات سونی مدعی شده اند که در این نمونه مینیاتوری تراشه corei9، در کنار8گیگابایت رم و256گیگابایت هارد را گنجانده اند!

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران، وایو"کیو" کوچکترین لپ تاپ جهان است. مقامات سونی مدعی شده اند که در این نمونه مینیاتوری تراشه corei9، در کنار8گیگابایت رم و256گیگابایت هارد را گنجانده اند!/باشگاه خبرنگاران



تصویرکوچکترین لپ تاپ جهان,اخبار,اخبار گوناگون,اخبار

 

تصویرکوچکترین لپ تاپ جهان,اخبار,اخبار گوناگون,اخبار