سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

کودک ایرانی، اعجوبه بی وقفه حیرت!


نگاهی به این تصاویر حیرت انگیز بیندازید. این عکس ها فتوشاپی و ساختگی نیستند. در این گزارش متفاوت سوژه را با این تصاویر معرفی می کنیم. روزانه در اینستاگرام 18 هزار کاربر تمرینات ژیمناستیک این کودک 2 ساله را دنبال می کنند!





مجله همشهری سرنخ: نگاهی به این تصاویر حیرت انگیز بیندازید. این عکس ها فتوشاپی و ساختگی نیستند. در این گزارش متفاوت سوژه را با این تصاویر معرفی می کنیم. روزانه در اینستاگرام 18 هزار کاربر تمرینات ژیمناستیک این کودک 2 ساله را دنبال می کنند!

«آرات حسینی» کودکی است که بدون آموزش و بدون مربی از 13 ماهگی می توانست حرکات دارحلقه که یکی از دشوارترین حرکات در ورزش ژیمناستیک است را اجرا می کند.

گفتگوی اختصاصی «سرنخ» را با محمد حسینی - پدر کوچکترین اعجوبه ژیمناستیک دنیا- بخوانید. آقای حسینی در ادامه برایمان از اینکه چطور استعداد کودکش کشف شد می گوید. از به شهرت رسیدن آرات که روزنامه های بریتانیایی به او لقب «طوفان راه انداز شبکه اجتماعی» و «بی نظیرترین استعداد و اعجوبه ژیمناست آینده در دنیا» داده اند.

اعجوبه بی وقفه حیرت!

گیره قدرتمند دستان آوات

نیازی نیست از انعطاف بدن و حرکات خارق العاده آوات برایتان بگوییم. کافی است تنها نگاهی به این عکس ها بیندازید تا همه چیز دستگیرتان شود. می خواهیم برگردیم به کمی قبل تر. به یک سال و چند ماه پیش. پدر آرات حرف های شنیدنی از 3 ماهگی پسر حیرت انگیزش دارد.

«از سه ماهگی متوجه دستان فوق العاده قوی آرات شدم. همه نوزادان وقتی انگشت دست تان را به سمت شان ببرید، دست شان را حلقه می کنند به دور انگشت شما. این یک حس غریزی و مشترک در همه نوزادان است. آرات من هم این حرکت را انجام می داد.

اولین بار در 3 ماهگی انگشت دستم را به سمتش بردم. دست راستش را حلقه کرد به دور انگشتم و فشرد؛ به قدری که احساس می کردم آنقدر با قدرت انگشتم را گرفته که حتی اگر تلاش هم بکنم نمی توانم انگشتم را از گیره قوی دستش آزاد کنم!

آرات وقتی به انگشتم محکم چسبیده بود، یکدفعه هر دو پایش را به سمت سرش آورده و یکباره تمام بدنش را از روی زمین بلند کرد؛ آن روز قدرت عجیب دستان آرات و انعطاف حیرت انگیز بدنش را دیدم. بعد از آن روز حرکت های عجیب و غریب تری از پسرم دیدم.

اعجوبه بی وقفه حیرت!

7 ماهگی و پشتک های حرفه ای

اوج حرکت های انعطاف پذیر آرات از 7 ماهگی اش شروع شد. پدر آرات ژیمناست کار نیست. مادر او نیز همینطور. آقای حسینی شغلش آزاد است و همسرش نیز خانه دار. آنها فرزند دیگری هم به جز آرات دارند. یک دختر 15 ساله. هیچ کدام از اعضای این خانواده نه ژیمناست هستند و نه مانند آرات استعدادی در این ورزش دارند.

پدر آرات می گوید یک روز که از سر کار به خانه آمدم، دیدم که پسرم از سر جایش بلند شد، به صورت نیم خیز ایستاد، دو دستش را از پشت سر به زمین رساند و مثل چهارپایه روی زمین ایستاد! آن موقع 7 ماهش بود. وقتی این حرکت را دیدم اولش خیلی ترسیدم با نگرانی به سمتش دویدم. با خودم گفتم الان کمر پسرم می شکند.

وقتی به او نزدیک شد جفت پاهایش را از روی زمین بلند کرد و پشتک زد! بعد که به صورت نشسته روی زمین فرود آمد به من نگاه کرد و لبخند زدم. هول شده بودم. در حالی که لبخند می زدم، آرات را با نگرانی معاینه می کردم تا ببینم خدای نکرده دست و پایش نشکسته باشد!»

اعجوبه بی وقفه حیرت!

دارحلقه فی البداهه

آرات بازی های کودکانه اش همراه با تمرین های انعطاف پذیری است. خانواده حسینی در بابل زندگی می کنند و محل تمرین آرات حیاط خانه و اتاق هاست. پدر کوچکترین اعجوبه ژیمناست دنیا می گوید: «بعضی وقت ها پسرم را به جنگل می برم تا آنجا برای خودش تمرین کند. آراک تا به حال هیچ آموزشی ندیده است.

همه این حرکات را با اتکا به استعداد و توانایی ذاتی خودش انجام می دهد. بازی های او کلا تمرین های انعطاف پذیری است. کودک بیش فعالی است و بسیار باهوش. خیلی هم خوش خوراک است و پر اشتها. وقتی 13 ماهش شده بود، پاهاش را 180 درجه باز می کرد. دو کف دستش را روی زمین می گذاشت و در همین حالت از روی زمین بلند می شد.

واقعا خیلی عجیب و شگفت انگیز است که همه حرکاتی که آرات انجام می دهد در ژیمناستیک تعریف شده و ژیمناست ها آن را انجام می دهند. در 13 ماهگی وقتی دیدم او به خوبی از پس انجام حرکات ورزشی برمی آید یک روز به ذهنم رسید که دستان آرات را با حلقه آشنا کنم. دو حلقه آویزانی که ژیمناست ها به آن «دارحلقه» می گویند. باورتان نمی شود. وقتی برای اولین بار آرات را از روی زمین بلند کردم و دو دستش را به طرف حلقه ها بردم دستانش را گره کرد به حلقه ها و همینطور فی البداهه شروع کرد به انجام حرکات دارحلقه و پشتک زدن! از این حرکت او هم فیلم گرفتم و هم عکس.»

اعجوبه بی وقفه حیرت!

کودک 2 ساله؛ ستاره ورزشی!

پدر آرات چند ماه پیش عکس ها و فیلم هایی از حرکت های نمایشی کودکش را در صفحه اینستاگرام گذاشت و بعد از آن بود که خبر اعجوبه ژیمناست 2 ساله مثل بمب در فضای مجازی ترکید تا آنجا که یک روزنامه بریتانیایی عکس های آرات را منتظر کرد و او را «بی نظیرترین استعداد و اعجوبه ژیمناستیک آینده در دنیا» و «طوفان راه انداز شبکه های اجتماعی» معرفی کرد. به گفته آقای حسینی این روزها 18 هزار کاربر در اینستاگرام، عکس ها و فیلم های تمرین روزانه آرات را دنبال می کنند.

«آرات به سرعت در میان کاربران فضای مجازی به عنوان ستاره ورزشی معرفی شد. در چند ماه گذشته، تماس های مکرری از کشورهای المان، قطر، انگلستان و چند کشور دیگر دریافت کرده ایم. تماس هایی که تحت عنوان دعوت از آرات، خیلی محترمانه از ما می خواستند که از ایران مهاجرات کنیم. ما اصلا قصد مهاجرت از ایران را نداریم و امیدوارم مسئولان و کارشناسان ورزشی، آرات را یاری کنند تا در کشور خودش و با پرچم پر افتخار ایران در آینده در میدان های ورزشی افتخارآفرینی کند.»

اعجوبه بی وقفه حیرت!


ویدیو مرتبط :
ایران فان - کودک اعجوبه ایرانی که دنیا رامبهوت خود کرده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کودک 2 ساله ایرانی دیلی میل را حیرت زده کرد! (+عکس)



دیلی میل از اقدامات او به عنوان ایجاد کننده طوفان در شبکه های اجتماعی یاد کرده است و افزوده که همگان از میزان بالای انعطاف پذیری این کودک شگفت زده شده اند.

روزنامه بریتانیایی "دیلی میل" با انتشار گزارشی یکی از استعدادهای آینده ژیمناستیک ایران را معرفی کرده است: آرات حسینی. این پسربچه دو ساله قادر به انجام حرکات پیچیده ژیمناستیک است.
 
به گزارش مشرق، این روزنامه بریتانیایی در ادامه می نویسد:"او زمانی شروع به یادگیری حرکات ژیمناستیک کرد که تنها نه ماه سن داشت. این کودک در حال حاضر بیش از 18 هزار نفر دنبال کننده در اینستاگرام دارد. پدر او امیدوار است که پسرش روزی به ستاره ای دست نیافتنی در عرصه ورزش تبدیل شود."
 
دیلی میل در ادامه اشاره می کند که پشتک زدن ، حفظ تعادل در حین انجام حرکات سخت ژیمناستیک از جمله کارهای جالب و عجیب این کودک 2 ساله ایرانی هستند. دیلی میل از اقدامات او به عنوان ایجاد کننده طوفان در شبکه های اجتماعی یاد کرده است و افزوده که همگان از میزان بالای انعطاف پذیری این کودک شگفت زده شده اند.
 
آرات به همراه محمد و فاطمه پدر و مادرش در بابل در استان مازندران زندگی می کند. پدرش گفته که او روزانه 20 تا 30 دقیقه تمرین می کند و هیچ آموزش حرفه ای ندیده است.

اخبار,اخبار اجتماعی ,ژیمناستیک

 

اخبار,اخبار اجتماعی ,ژیمناستیک

 

اخبار,اخبار اجتماعی ,ژیمناستیک

 

اخبار,اخبار اجتماعی ,ژیمناستیک

 

اخبار,اخبار اجتماعی ,ژیمناستیک

 

اخبار,اخبار اجتماعی ,ژیمناستیک

 اخباراجتماعی - مشرق