سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

کنکوری که کسی در آن پذیرفته نشد!


همه 25 هزار داوطلب ورود به دانشگاهی در لیبریا، در آزمون ورودی این دانشگاه مردود شدند.

العالم: همه 25 هزار داوطلب ورود به دانشگاهی در لیبریا، در آزمون ورودی این دانشگاه مردود شدند.

 مسئولان دانشگاه لیبریا در شهر مونرویا پایتخت این کشور، سه شنبهاعلام کردند: هیچ یک از دانش آموزان داوطلب ورود به دانشگاه که 25 هزار نفر بودند، نتوانستند بیش از نیمی از نمرات را کسب کنند، در حالی که شرط ورود به دانشگاه لیبریا کسب حداقل 70 درصد نمرات آزمون است.

لی ووکی یکی از دانش آموزان داوطلب ورود به دانشگاه لیبریا گفت: برای من خنده دار به نظر می رسد که 25 هزار نفر در آزمون شرکت کنند، اما حتی یکی از آنها نتواند نمره قبولی را بگیرد.

برخی از این دانش آموزان داوطلب عقیده دارند که نتایج این آزمون دستکاری شده و در آن تغییراتی صورت گرفته است.

الین جانسون سرلیو رئیس رئیس جمهوری لیبریا پیش از این گفته بود که نظام آموزشی در کشورش با بی نظمی و هرج و مرج روبروست.

لیبــِریا کشوری است کوچک در غرب آفریقا که پایتخت آن مانروویا است. این کشور در حاشیه شمالی خلیج گینه در غرب آفریقا قرار گرفته‌است.

کشور لیبریا در سال ۱۸۴۷ توسط بردگان آزادشده‌ای که از آمریکا به قاره آفریقا بازگشته بودند بنیاد شده و یکی از قدیمی‌ترین جمهوری‌های قاره آفریقا است. این کشور از دهه ۱۹۹۰ به دلیل جنگ‌های طولانی داخلی و نیز نقشی که در جنگ سیرالئون داشت، کشوری شناخته شده‌است.

لیبریا دارای حدود ۳.۵ میلیون جمعیت است. زبان رسمی این کشور انگلیسی است که به همراه ۲۹ زبان محلی آفریقایی دیگر در این کشور تکلم می‌شود.

با وجود آرامشی که از یک دهه پیش بر لیبریا حکمفرماست، نظام آموزشی این کشور از تبعات جنگ داخلی 14 ساله در امان نمانده است، به گونه ای که بسیاری از نیروهای خبره از جمله معلمان مجبور به ترک این کشور شده اند.


ویدیو مرتبط :
گل آکروباتیک ماریو پذیرفته نشد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون کنکوری‌ها از 18 دی/ اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان در اواخر بهمن



توکلی خبر داد:

آغاز ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون کنکوری‌ها از 18 دی/ اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان در اواخر بهمن

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون در دانشگاه‌های پیام‌نور و غیرانتفاعی از روز یکشنبه 18 دی ماه خبر داد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

دکتر حسین توکلی، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ثبت‌نام در این شیوه پذیرش‌ دانشگاه‌ها تا روز یکشنبه 24 دی ادامه خواهد داشت، افزود: براساس مصوبه کارگروه ماده 4 قانون پذیرش دانشجو در حدود 10 هزار کدرشته محل‌ تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، پیام‌نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی بدون برگزاری آزمون و براساس سوابق تحصیلی دیپلم متقاضیان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پذیرش در این کدرشته محل‌ها از نیمسال دوم سال جاری شروع خواهد شد، تصریح کرد: شرایط، ضوابط و فهرست کد رشته محل‌های تحصیلی، نحوه ثبت‌نام و انتخاب کد رشته محل‌های تحصیلی و نحوه گزینش دانشجو در کد رشته محل‌های مذکور بدون آزمون برای دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سایت مرکز آزمون این دانشگاه در نیمه دوم دی ماه و در تاریخ در نظر گرفته شده، اعلام می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: شرایط، ضوابط، فهرست کد رشته محل‌های تحصیلی، نحوه ثبت‌نام، انتخاب کد رشته محل‌های تحصیلی و نحوه گزینش در کد رشته محل‌های بدون آزمون دانشگاه‌های پیام‌نور و موسسات غیر انتفاعی توسط سازمان سنجش آموزش کشور به صورت دفترچه تنظیم شده و از روز دوشنبه (17 دی ماه) بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

توکلی همچنین درباره زمان انتشار اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره شرایط، ضوابط و نحوه ثبت‌نام برای پذیرش دانشجو در کد رشته محل‌های تحصیلی بدون آزمون دانشگاه پیام‌نور و غیر انتفاعی نیز تصریح کرد: این اطلاعیه در روز شنبه (16 دی ماه) بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت و همچنین در نشریه پیک سنجش روز دوشنبه (18 دی ماه) نیز منتشر خواهد شد.

وی همچنین درباره شرایط ثبت‌نام داوطلبان در این پذیرش، گفت: کلیه متقاضیان ضرورت دارد واجد شرایط عمومی، اختصاصی و دیگر شرایط مندرج در دفترچه راهنما بوده و برادران از لحاظ خدمت وظیفه عمومی منعی برای ثبت‌نام و ادامه تحصیل در صورت پذیرفته شدن برابر مقررات مندرج در دفترچه راهنما نداشته باشند.

مشاور عالی سازمان سنجش خاطر نشان کرد: دارندگان دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه، دارندگان گواهینامه پیش دانشگاهی و یا شاغل در این دوره که حداکثر تا 30 بهمن ماه موفق به اخذ گواهینامه این دوره شوند، دارندگان مدرک کاردانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دارندگان مدرک کاردانی پیوسته فنی و حرفه‌ای و یا شاغلین به تحصیل در دوره‌های کاردانی که حداکثر تا پایان بهمن ماه موفق به اخذ گواهینامه کاردانی شوند، حق ثبت‌نام در این دوره از پذیرش را دارند.

توکلی درباره شرایط ثبت‌نام در گروه‌های آزمایشی مختلف نیز تصریح کرد: تمامی داوطلبان بدون توجه به نوع دیپلم و یا مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک دوره کاردانی، می‌توانند منحصرا در یکی از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و یا زبان‌های خارجی ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به نحوه ثبت‌نام در پذیرش بدون آزمون دانشگاه‌های پیام‌نور و غیرانتفاعی برای نیمسال دوم سال تحصیلی 91-92، اظهار کرد: هر یک از داوطلبان ضرورت دارد پس از مطالعه دقیق اطلاعیه منتشره سازمان سنجش و همچنین دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته، در صورت واجد شرایط بودن، از روز 18 دی ماه به سایت سازمان سنجش مراجعه و پس از پرداخت مبلغ 85 هزار ریال به عنوان وجه ثبت‌نام انتخاب رشته در یک گروه آزمایشی از طریق کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، نسبت به دریافت شماره پرونده و رمز ورود و سپس ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: داوطلبانی که علاوه بر شرکت در گروه‌های علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و یا علوم انسانی، علاقه‌مند به شرکت در گروه آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی و یا هر دو باشند، لازم است برای هر کدام از گروه‌های آزمایشی دوم و سوم مبلغ 85 هزار ریال بابت هزینه ثبت‌نام و انتخاب رشته پرداخت و سپس نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته در کد رشته محل‌های گروه‌های آزمایشی دوم و سوم اقدام نمایند.

توکلی تاکید کرد که انتخاب رشته این متقاضیان در یک فرم صورت گرفته که داوطلب لازم است با توجه به علاقه، نسبت به اولویت‌بندی رشته خود اقدام نماید.

وی همچنین درباره داوطلبانی که منحصرا علاقه‌مند به شرکت در گروه آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی هستند، گفت: این دسته از داوطلبان می‌توانند این گروه‌ها را به عنوان تنها گروه آزمایشی از میان گروه‌های آزمایشی پنج گانه انتخاب کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش درباره نحوه پرداخت وجه ثبت‌نام و انتخاب واحد، تصریح کرد: داوطلبان می‌توانند علاوه بر پرداخت از طریق سایت سازمان، نسبت به پرداخت وجه ثبت‌نام از طریق دستگاه‌های خودپرداز (ATM) بانک صادرات ایران اقدام کنند.

توکلی با اشاره به تعداد کدرشته محل‌های مجاز انتخابی، افزود: هر داوطلب می‌تواند با توجه به مفاد دفترچه راهنما و رعایت شرایط و ضوابط، حداکثر 50 کد رشته محل را از میان کد رشته محل‌های گروه‌های آزمایشی انتخابی، انتخاب و کد رشته‌ محل‌های مربوط را به ترتیب تقدم علاقه، مرتب نماید.

به گفته وی، داوطلبان لازم است پیش از تکمیل فرم تقاضانامه الکترونیکی ثبت‌نام، ابتدا نسبت به تکمیل فرم پیش‌نویس تقاضانامه و انتخاب رشته اقدام کرده و پس از بررسی‌های لازم و اطمینان از صحت آن، اطلاعات مربوط را حداکثر تا 24 دی ماه در سایت سازمان سنجش و فرم تقاضانامه الکترونیکی وارد کند.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به انتشار اطلاعات تکمیل شده تقاضانامه و فرم انتخاب رشته داوطلبان بر روی سایت سازمان سنجش از 20 دی ماه، گفت: اطلاعات داوطلبان از روز 20 تا 26 دی ماه بر روی سایت سازمان سنجش به منظور مشاهده ثبت‌نام کننده و در صورت لزوم ویرایش اطلاعات قبلی قرار خواهد گرفت.

اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان در اواخر بهمن

توکلی همچنین درباره زمان اعلام نتایج نهایی پذیرفته‌شدگان، گفت: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، پس از گزینش نهایی، فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی هر یک از کد رشته محل‌های تحصیلی در هفته پایانی بهمن ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده خواهد شد و پذیرفته‌شدگان باید بر اساس مفاد اطلاعیه همراه فهرست اسامی، با در دست داشتن مدارک لازم در تاریخ‌های تعیین شده، برای ثبت‌نام در کد رشته محل قبولی به دانشگاه‌ها یا موسسه آموزش عالی ذیربط مراجعه کند.

وی تاکید کرد: پذیرفته‌شدگانی که از این طریق پذیرش و به موسسات آموزش عالی معرفی می‌شوند، بر اساس مصوبات مربوط، مجاز به تغییر رشته و انتقال نمی‌باشند؛ بنابراین متقاضیان باید در انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی و اولویت‌بندی آنها توجه و دقت لازم را داشته باشند.

مشاور عالی سازمان سنجش در پایان خاطرنشان کرد: بدیهی است پس از اعلام نتایج نهایی، به هیچ وجه تقاضایی در این خصوص پاسخ داده نخواهد شد./ایسنا