سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

کلید خانه خدا را دیده اید؟ +عکس


زمانی‌که کعبه توسط حضرت ابراهیم(ع) بازسازی شد، پس از ایشان و حضرت اسماعیل، نگهبانی و نگهداری از این خانه مقدس، به قبیله‌ جرهم سپرده شد که از یمن آمده بودند.

وبسایت مشرق: زمانی‌که کعبه توسط حضرت ابراهیم(ع) بازسازی شد، پس از ایشان و حضرت اسماعیل، نگهبانی و نگهداری از این خانه مقدس، به قبیله‌ جرهم سپرده شد که از یمن آمده بودند.

کلید خانه خدا را دیده اید

این قبیله پس از پیروزی و تسلط قبیله عربستانی «بنی خزاعه»، مجبور به ترک مکه شدند و این قبیله بت‌پرست که متعلق به جنوب عربستان بودند، کعبه را به محلی برای نگهداری بت‌هایشان تبدیل کردند، در این زمان آنها خود کلیددار کعبه بودند.

 بعدها در اواسط قرن پنجم پنجم میلادی، خاندان قریش (خاندان پیامبر اعظم) بر مکه تسلط یافتند، «قصی بن کلاب» رئیس قبیله قریش مسئولیت نگهداری از مکه و کلیدهای این مکان مقدس را به عهده گرفتند.

«قصی‌‌بن کلاب» پیش از مرگ، وظایفش را به دو پسرش «عبد الدار» و «عبد مناف» سپرد. در این میان وظیفه نگهداری و مراقبت کعبه به «عبد الدار» رسید.

پس از پیروزی مسلمانان بر مکه به رهبری حضرت محمد (ص)، ایشان شخصاً این خدمات را به عهده گرفتند.


ویدیو مرتبط :
شراب خواری کلید دار خانه خدا با جورج بوش!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تبلیغ داعش در جوار خانه خدا + عکس



 اخبار بین الملل - تبلیغ داعش در جوار خانه خدا + عکس

  یکی از هواداران گروه تروریستی داعش درحالی که تی شرت سیاه این گروه را بر تن داشت در حال طواف خانه خدا دیده شد.

به گزارش ابنا ـ پس از برافراشته شدن پرچم داعش در میان حجاج به هنگام ادای بزرگترین رکن حج و وقوف در عرفات، روز گذشته تصویری از یک هوادار داعش که تی‌شرت تبلیغاتی این گروه تکفیری را به تن کرده در جوار خانه خدا منتشر شد.

تصویر این فرد درحال طواف در طبقه سوم درحالی منتشر شده که به تازگی سعودی‌ها دشمنی شدید خود را با داعش اعلام کرده و آن‌ها را در اوج اقدامات تروریستی می‌دانند.

تی‌شرت سیاه این فرد که عبارت «لااله الا الله محمد رسول الله» در وسط آن به رنگ سفید به چشم می‌خورد توجه هرکسی را به خود جلب می‌کند.

به هرحال پرچم سیاه داعش به مکه مکرمه و کوه عرفه راه یافته که البته شاید اقدام یک حاجی هیجان زده باشد یا یک اقدام عمدی که از پیش به خوبی برای آن برنامه ریزی شده باشد، اما هرچه که باشد، پیامی مهم و در عین حال بسیار خطرناکی دارد.

 

اخبار,اخباربین الملل, تبلیغ داعش در جوار خانه خدا

 اخبار بین الملل  - ابنا