سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

کلاس‌های درس خورشیدی سیار +عکس


محققان ، کلاس درس خورشیدی سیار را برای افزایش سواد دیجیتالی افراد در افریقا طراحی کرده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: محققان ، کلاس درس خورشیدی سیار را برای افزایش سواد دیجیتالی افراد در افریقا طراحی کرده‌اند.

در مناطق دور افتاده آفریقا، کلاس‌های درس گاهی به سختی پیدا می‌شود، اما محققان کلاس درس خورشیدی طراحی کرده‌اند که می‌توان در مناطق دورافتاده هم از آن استفاده کرد.

DigiTruck، کلاس درس مجهز به پنل‌های خورشیدی است که 12.2 مترمربع مساحت دارد و حمل‌ونقل آن با یک کانتینر بر روی یک تریلر انجام می‌شود.

بیش از 75 درصد جمعیت آفریقا در جوامع روستایی زندگی می‌کنند که مانع بزرگی برای رشد و پیشرفت افراد است.

کلاس‌های درس خورشیدی سیار +عکس

فناوری اطلاعات و ارتباطات مدرن، همراه با ارائه راه‌حل‌هایی با انرژی خورشیدی مانند DigiTruck، باعث شده تا این شکاف دیجیتالی به همراه آموزش با کیفیت به جوامع از راه دور برداشته شود.

محققان موفق به توسعه یک کلاس سیار دیجیتالی شده‌اند که توان مورد نیاز را از خورشید دریافت می‌کند و قادر است در مناطق روستایی و دورافتاده آفریقا سفر کند و فناوری‌های دیجیتال را به دانش‌آموزان آفریقایی آموزش دهد.

سازمان غیرانتفاعی Close the Gap با همکاری دو شرکت Arrow Electronics و Hoops of Hope پروژه DigiTruck را برای حل مشکل سواد دیجیتالی در کشورهای افریقایی ارائه کرده‌اند.

این کلاس 18 دانش‌آموز را همزمان در خود جای می‌دهد و تجهیزاتی نظیر 20 لپ‌تاپ، چاپگر و یک صفحه نمایش LED دارد.

کلاس درس سیار درهای فولادی و پنچره‌های کرکره‌ای برای امنیت دارد و پنل‌های خورشیدی آن قادر به تامین انرژی برای چند روز است و این موضوع برای روستاهایی که دسترسی به شبکه برق ندارند بسیار مهم است. در صورت نیاز می‌توان از این کلاس سیار برای کارهای مختلف استفاده کرد؛ از جمله مرکز بهداشت و یا در مراکز آموزشی.

نمونه اولیه این کلاس درس مدرن در منطقه محروم و در مکانی است که کودکان نیازمند کمک هستند.

در سال 2016 قرار است این کلاس سیار به محل دیگری منتقل شود و برنامه ساخت چندین DigiTruck در سراسر افریقا در حال بررسی است.


ویدیو مرتبط :
Iran Man Nik Tarahan Sorush co. solar panels, power source تولید صفحه خورشیدی کوچک و سیار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برگه امتحانی فرهاد مجیدی در کلاس های درس انگلیس ؛ عکس




اخبار ورزشی - برگه امتحانی فرهاد مجیدی در کلاس های درس انگلیس ؛ عکس

فرهاد مجیدی در کلاس های مربیگری در انگلیس شرکت کرده و موفق شده بالاترین نمره در کلاس سطح B را کسب کند. وی این تصویر را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است.

 

اخبار,اخبار ورزشی,فرهاد مجیدی

اخبار,اخبار ورزشی,فرهاد مجیدی

برگه امتحانی فرهاد مجیدی در کلاس های مربیگری

اخبار ورزشی - جام نیوز