سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

کشور دزدان دریایی از زوایه دیگر +عکس


به نقل از گزارش پست دیلی بریتانیا، به طور احتمال از نظر بیشتر مردم جهان، کشور سومالی یک کشور خطرناک و عقب مانده آفریقایی است.

رادیو چین: به نقل از گزارش پست دیلی بریتانیا، به طور احتمال از نظر بیشتر مردم جهان، کشور سومالی یک کشور خطرناک و عقب مانده آفریقایی است. ولی اخیرا، یک دختر بیست و هفت ساله سومالیایی به اسم اوگاسو ابوکار بوکو، از طریق شبکه اینترنتی؛ واقعیت سومالی را به جهان نشان داده است. او کشور سومالی را در "نوک آفریقا" با دریای سبز، آسمان آبی و ابرهای سفید توصیف کرده است.

ابوکار در سومالی به دنیا آمده ولی در دو سالگی به علت جنگ داخلی سومالی، این کشور را ترک کرده و همراه با مادر بزرگ خود به تورنتو در کانادا مهاجرت کرد. این دختر در بیست و هفت سالگی دوباره به موگادیشو پایتخت سومالی بازگشت و به مادر خود پیوست. اکنون ابوکار به عنوان کارمند دولتی در سومالی مشغول است و این را وظیفه خود می داند که واقعیت سومالی را به جهانیان معرفی کند.

معمولا با اشاره به این کشور، بحران زندگی مردم و درگیری های نظامی شدید به ذهن می رسد، ولی سومالی نیز نماد صلح و آرامش است. به این سبب، ابوکار کشور سومالی را از زاویه ای دیگر نشان می دهد.

کشور سومالی از زوایه دیگر

کشور سومالی از زوایه دیگر

کشور سومالی از زوایه دیگر

کشور سومالی از زوایه دیگر

کشور سومالی از زوایه دیگر

کشور سومالی از زوایه دیگر

کشور سومالی از زوایه دیگر

کشور سومالی از زوایه دیگر

کشور سومالی از زوایه دیگر

کشور سومالی از زوایه دیگر

کشور سومالی از زوایه دیگر

کشور سومالی از زوایه دیگر

کشور سومالی از زوایه دیگر


ویدیو مرتبط :
جنگ دزدان دریایی - خلیج دزدان - Pirate Battles: Corsairs bay

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حقایقی در مورد دزدان دریایی سومالی+عکس



دزدان دریایی,دزدان دریایی سومالی,تصاویردزدان دریایی,عکسهای دزدان دریایی,اخبار دزدان دریایی

 

حقایقی در مورد دزدان دریایی سومالی+عکس

در سالهای اخیر گروه هایی که در سواحل این کشور در دریای سرخ تشکیل شده اند به حمله به کشتی های تجاری و نفت کش پرداخته اند و باعث شده اند تا این منطقه به یکی از خطرناک ترین نقاط برای کشتی رانی تبدیل بشود.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران ، بسیاری از ما با شنیدن واژه دزد دریایی به یاد یک کشتی چوبی بزرگ با ملوانانی اکثرا یک چشم و پرچمی سیاه رنگ با تصویر یک جمجمه و دو استخوان می افتیم. اما دزدی دریایی پدیده ای است که در جهان امروز نیز وجود دارد و در سالهای اخیر و در نزدیکی کشور ما شدت زیادی پیدا کرده است.

 

کشور سومالی در شاخ آفریقا از سالهای اولیه دهه 90 میلادی شاهد جنگ داخلی و نا آرامی های گسترده ای بوده است که این کشور را به سمت بی ثباتی کامل کشیده است. در سالهای اخیر گروه هایی که در سواحل این کشور در دریای سرخ تشکیل شده اند به حمله به کشتی های تجاری و نفت کش پرداخته اند و باعث شده اند تا این منطقه به یکی از خطرناک ترین نقاط برای کشتی رانی تبدیل بشود.

بسیاری از ناظران دخالتهای خارجی را نیز در این ماجرا را بی دلیل نمی دانند تا به این بهانه در این آب راه مهم و استراتژیک حضور پیدا کنند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با ارقام و مسائلی در مورد این دزدان دریایی قرن بیست و یکمی آشنا کنیم.

_ اقدامات چند سال اخیر این گروه ها باعث شده است که هزینه کشتی رانی در جهان با افزایش چشم گیری مواجه شود. هزینه بیمه کشتی ها و اسکورت کشتی ها از جمله این هزینه ها است که سالانه به حدود 10 میلیارد پوند می رسد.

_ چیزی در حدود 44 درصد دزدی های دریایی که در سال 2010 میلادی رخ داده است در سواحل سومالی بوده است و ای منطقه را به نوعی به خطرناک ترین نقطه برای دریانوردی تبدیل کرده است.

_ تنها در پاییز سال 2011 میلادی چیزی در حدود 300 نفر از شهروندان کشورهای مختلف توسط گروه های مختلف از دزدان دریایی سومالی گروگان گرفته شدند.

 

دزدان دریایی,دزدان دریایی سومالی,تصاویردزدان دریایی,عکسهای دزدان دریایی,اخبار دزدان دریایی

 

_ سلاح عمده این شورشی ها سلاح های اتوماتیک تهاجمی مثل کلاشینکف ، راکت انداز آر پی جی 7 و گاها مسلسل های سنگین است که بر روی قایقهای این دزدها نصب می شود.

_ با توجه به نبود دولت مرکزی ، تعدادی از شرکتهای ماهی گیری خارجی به این منطقه آمده اند و در حال استفاده منابع غنی آبزیان این کشور برای ماهی گیری هستند. بسیاری معتقد هستند که این شرکتها در حال آلوده کردن سواحل سومالی هستند.

_ بر اساس آمار موجود چیزی در حدود 70 درصد ساحل نشینان سومالیایی از این گروه ها حمایت می کنند.

_ بسیاری از دزدان دریایی در این منطقه نوجوان و جوان هستند که به دلایل مختلفی به این گروه ها می پیوندند./باشگاه خبرنگاران