سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

کشف یک گلِ 15 میلیون ساله! +عکس


محققان دانشگاه اورگان موفق به کشف دو گل فسیل شده درون کهربا شدند که برای ۱۵ میلیون سال در درون این ماده محبوس شده‌اند به شکلی شگفت‌انگیز سالم و تازه به نظر می‌آیند.

وبسایت همشهری آنلاین: محققان دانشگاه اورگان موفق به کشف دو گل فسیل شده درون کهربا شدند که برای ۱۵ میلیون سال در درون این ماده محبوس شده‌اند به شکلی شگفت‌انگیز سالم و تازه به نظر می‌آیند.

براساس گزارش BBC، زیست‌شناسان دو گونه كاملا جدید از گیاهی منقرض شده را معرفی كردند كه فسیل آنها برای 15 میلیون سال درون كهربا محبوس شده‌بود.گیاه استریكنوس الكتری به سرده بوته‌ها و درختان گرمسیری تعلق دارد و به تولید استركنین زهرآگین شهرت دارد. محققان آمریكایی نام این گیاه را از روی عبارت لاتین كهربا، الكترون انتخاب كرده‌اند. این دو گل جدید بخشی از 500 فسیلی بودند كه در اكتشاف زمینی جورج پوینار محقق دانشگاه اورگان در سال 1986 كشف شده‌اند.

پوینار حشره‌شناسی مشهور است و بیشتر نمونه‌های جمع‌آوری شده نیز فسیل حشرات هستند، اما پس از 30 سال او به صورت ناگهانی با فسیل این دو گل مواجه‌شد. این گل‌ها برخلاف دیگر نمونه‌های گیاهی محبوس در كهربا به شكلی عجیب كامل هستند. پوینار در سال 2015 تصاویری با وضوح بالا را برای محققانی در دانشگاه روتگرز ارسال كرد.

کشف گل‌های منقرض شده ۱۵ میلیون ساله!/سالم و تازه به صورت خارق‌العاده

به گفته پوینار این گل‌ها به اندازه‌ای سالم هستند، گویی كه هم‌اكنون از شاخه جدا شده و به زمین افتاده‌اند. محققان دانشگاه روتگرز با مقایسه ویژگی‌های فیزیكی این فسیل‌ها با 200 نمونه از گونه گیاه استریكنوس موفق به شناسایی آن شدند.

به گفته پوینار گیاهان سرده استریكنوس هریك تا حدی سمی هستند، برخی از آنها نسبت به دیگری سمی‌ترند از این رو برخی از آنها برای مدتی بیشتر توانسته‌اند زندگی كنند زیرا دربرابر گیاه‌خواران از سیستم دفاعی برخوردار بوده‌اند. مشهورترین سمی كه از این سرده از گیاهان به دست می‌آید استریكنین نام دارد كه از آن در ساخت سم مرگ‌موش استفاده می‌شود و همچنین به این سم در فیلم روانی آلفرد هیچكاك نیز اشاره شده‌است.

اما بیش از 80 هزار گیاه گلدار دیگر از جمله گیاهانی كه منبع غذایی انسان به شمار می‌روند مانند سیب‌زمینی، آفتابگردان و قهوه نیز از اعضای این خانواده از گیاهان قرار دارند.


ویدیو مرتبط :
نابغه ۳ ساله در مسابقه کشف استعداد ...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف مجسمه 2300 ساله الهه مادر+عکس



اخبار,خبر,هنر,اخبار ایران

 


 

باستان‌شناسان هندی موفق به کشف مجسمه‌ای سنگی از الهه مادر در یکی از معابد باستانی این کشور شدند.

 

این مجسمه که نخستین تصویر رب‌النوع گونه یک زن به عنوان الهه در هند به شمار می‌رود به قرن سوم پیش از میلاد تعلق دارد که در ایالت «آندرا پرادش» هند کشف شده است.

 

کارشناسان موسسه پژوهش‌های باستان‌شناسی هند با اشاره به اینکه از نقطه نظر باستان‌شناسی تصویر الهه مادر از جمله اکتشاف‌های نادر در این منطقه به شمار می‌رود می‌گویند: این مجسمه تصویری منحصر به فرد از الهه مادر را در حالی که در گوشه‌ای دورافتاده از معبد نشسته بود، نشان می‌دهد.

 

 

 

اخبار,خبر,هنر,اخبار ایران

 

 

 

طبق بررسی‌های صورت گرفته این مجسمه در حدود 150 سانتی‌متر ارتفاع، 67 سانتی‌متر عرض و 28 سانتی‌متر ضخمات داشته و اولین نمونه از چنین اثری است که تاکنون در جنوب هند شناسایی شده است.

 

صورتی گرد و پهن با چشمانی درشت و لبی کوچک، اندامی چاق، دستانی پر از النگو و گوشواره‌هایی به گوش از دیگر مشخصات ظاهری این مجسمه عنوان شده است.

 

الهه مادر یا مادر زمین در آیین هندوها رب‌النوع مادری، باروری و زایش است..... / farsnews.com