سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

کشف نخستین :) جهان! +عکس


به باور بسیاری، شکلک‌ها با واردشدن کلام متنی و ارسال پیام‌ها با استفاده از تلفن‌های همراه یا در ایمیل‌ها ظهور کردند اما نخستین شکلک و به ویژه صورت خندان، دارای قدمت بسیار بیشتری است.

ایسنا: به باور بسیاری، شکلک‌ها با واردشدن کلام متنی و ارسال پیام‌ها با استفاده از تلفن‌های همراه یا در ایمیل‌ها ظهور کردند اما نخستین شکلک و به ویژه صورت خندان، دارای قدمت بسیار بیشتری است.



یک منتقد ادبی به نام «لوی استال» از دانشگاه شیکاگو پرس کشف کرده که یکی از اشعار رابرت هریک که در سال 1648 سروده شده، احتمالا نخستین کاربرد شکلک صورت خندان یا :) بوده است.

این شکلک در خط دوم شعر این شاعر انگلیسی به نام «خطاب به بخت» (To Fortune) ظاهر شده است. نسخه دو جلدی حاوی این شعر سال گذشته توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد منتشر شد.

چنانچه این شکلک به طور عمدی برای نشان‌دادن لبخند به کار رفته باشد، قدمت شکلک‌ها را دویست سال عقب‌تر می‌برد اما تعدادی از کارشناسان بر این باورند این شکلک می‌تواند صرفا یک علامت تایپی بوده باشد.

تا پیش از این، نخستین شکلک جهان در یکی از سخنرانی‌های آبراهام لینکلن در سال 1862 دیده شده بود.

شکلک‌های مدرن نیز اوایل دهه 1980 برای نشان‌دادن عواطف در پست‌های متنی به کار برده شدند.


ویدیو مرتبط :
زیباترین پرنده جهان!کشف جدید!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف بزرگترین حشره جهان که هویج میخورد! +عکس



کشف بزرگترین حشره جهان که هویج میخورد! +عکس
یک حشره شناس آمریکایی از شناسایی یک حشره غول پیکر خبر داد که وزن آن سه برابر وزن معمول یک موش و غذای مورد علاقه آن هویج است. این جانور بسیار عجیب سنگین ترین حشره ای است که تاکنون در جهان شناسایی شده است.
مارک موفیت، حشره شناس دانشگاه کلورادو که این حشره را پیدا کرده می گوید: دو روز متوالی این حشره غول پیکر را در یک جزیره دوردست در نیوزلند تعقیب کردم تا توانستم آن را در حالی که هویج می خورد در دست های خود نگه دارم.

بزرگترین حشره جهان,حشرات غول پیکری

موفیت می گوید: از نظر وزنی این حشره سنگین ترین گونه ای است که تاکنون در طبیعت شناسایی شده است و وزن آن حدود سه برابر وزن یک موش معمولی است. این حشره عجیب شبیه به جیرجیرک بوده و بال های آن حدود ۱۷ سانتیمتر است.
این حشره غول پیکر فقط در جزیره دورافتاده «لیتل باریر» در نیوزلند مشاهده شده است.

منبع:irannaz.com