سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

کشف مومیایی«زنده»در مغولستان! +عکس


کشف یک مومیایی 200 ساله در اولان باتور، بار دیگر جهان را با معمای باستانی مومیایی‌ها روبه‌رو کرده است اما این مومیایی ویژگی‌های بسیار عجیب‌تری نسبت به انواع قبلی دارد که اعتقاد به زنده بودن آن، یکی از آنهاست.

خبرگزاری آنا: کشف یک مومیایی 200 ساله در اولان باتور، بار دیگر جهان را با معمای باستانی مومیایی‌ها روبه‌رو کرده است اما این مومیایی ویژگی‌های بسیار عجیب‌تری نسبت به انواع قبلی دارد که اعتقاد به زنده بودن آن، یکی از آنهاست.

به گزارش یاهو ایندیا، مومیایی یک راهب بودایی که در حالت «لوتوس» (حالت مراقبه در یوگا و آیین هندو) نشسته است و در همان حالت چهارزانو با پوست احشام پوشیه و مومیایی شده است، اکنون زیر دست باستان‌شناسان مغول در سیبری در حال بررسی است تا پرده از رازهای نهفته آن برداشته شود.

کشف مومیایی«زنده»در مغولستان!+ عکس

آنچه این مومیایی را از دیگر انواع قدیمی آن مجزا می‌کند حالت نشسته و پیچیده آن است که تاکنون سابقه نداشته است و از سوی دیگر برخی معتقدند که این یک جسد نیست و راهب در بالاترین درجه خلسه که «توکتم» نامیده می‌شود قرار دارد و هنوز هم زنده است.

این عقیده را متخصصان یوگا و کارشناسان دین بودایی مطرح کرده‌اند که حفظ حالت لوتوس نشانه این است که این راهب توانسته به بالاترین درجه پرواز روح دست پیدا کند و جسمش را برای مدت 200 سال گذشته در این وضعیت نگهدارد.

کشف مومیایی«زنده»در مغولستان!+ عکس

توکتم در آیین بودایی به مرحله قبل از «نیروانا» گفته می‌شود که درست قبل از محو جسمانیت روی‌ می‌دهد و در این حالت فرد، هنوز زنده محسوب می‌شود.

کشف مومیایی«زنده»در مغولستان!+ عکس
نمونه مراقبه یک بودیست

این نظریه توسط پروفسور گانهوجیان پیوروباتا، استاد و بنیانگذار بخش هنر بودایی در دانشگاه بودیسم اولان باتور مطرح کرده است اما باستان‌شناسان از زاویه دید علمی در حال بررسی مشخصات علمی این مومیایی تازه هستند.


ویدیو مرتبط :
کشف یک مومیایی هخامنشی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف لاک‌پشت زنده ۵۰۰ ساله+عکس



لاک‌پشت پیر , کشور چین , تشخیص  سن لاک‌پشت

کشف لاک‌پشت زنده ۵۰۰ ساله+عکس

یک لاک‌پشت پیر زنده ۵۰۰ ساله در یکی از استان‌های چین کشف شد.

یک لاک‌پشت پیر زنده که بیش از 5 قرن زندگی کرده است در استان «هنان» در چین کشف شد.

اولین سوالی که مطرح می شود که این است که چگونه سن لاک‌پشت تشخیص داده می‌شود.

 

شما می‌توانید سن لاک‌پشت را از طریق حلقه‌های فلسش تشخیص دهید و این حلقه‌ها در سالهایی که لاک‌پشت جوان به بلوغ کامل نرسیده است رشد دارند و هنگامی که به بلوغ کامل برسند هیچ حلقه ‌دیگری افزوده نمی‌شود.

 

لاک‌پشت پیر , کشور چین , تشخیص  سن لاک‌پشت

 

لاک‌پشت پیر , کشور چین , تشخیص  سن لاک‌پشت

 

لاک‌پشت پیر , کشور چین , تشخیص  سن لاک‌پشت

 

لاک‌پشت پیر , کشور چین , تشخیص  سن لاک‌پشت

منبع:farsnews.com