سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

کشف بزرگترین اسفنج جهان +عکس


محققان با نفوذ به اعماق اقیانوس ها از کشف بزرگترین اسفنج دنیا خبر داده اند.

خبرگزاری مهر: گروهی از محققان خود را به سواحل هاوایی رسانده و با نفوذ به اعماق اقیانوس با موجودی روبرو شده اند که به گفته آنها بزرگترین اسفنج شناسایی شده در دنیاست.

این موجود دریایی که ابعادی در حد و اندازه یک مینی ون دارد در عمق ۲ کیلومتری اقیانوس و در مناطق دوردست شمال غرب جزیره هاوایی شناسایی شده است.

کشف بزرگترین اسفنج جهان +عکس

این اسفنج به رنگی سفید – آبی بوده و ظاهری همچون مغز دارد. کشف این موجود حیرت انگیز در نوع خود جالب توجه بوده است. محققان درحالی که با سیستمهای حرکتی زیرآبی مجهز به دوربینهای پیشرفته مشغول گشت زنی در اعماق تاریک اقیانوس بودند با این موجود عجیب روبرو شدند.

نکته جالب توجه دیگر درباره این کشف مهم به زمان شناسایی آن مربوط می شود. این اسفنج عظیم حدود یک سال پیش شناسایی شده و درحالی که تاکنون هیچگونه اطلاعاتی درباره آن منتشر نشده بود گروهی از محققان سازمان ملی اتمسفریک و اقیانوس شناسی آمریکا به همکاری دانشگاه هاوایی مشغول مطالعه دقیق بر روی آن بوده اند.

به باور دانشمندان از آنجا که بخش عظیمی از سیاره زمین در زیر آب قرار دارند همچنان باید به کشف انبوهی از ناشناخته ها در اعماق آبهای جهان امیدوار بود.

این اسفنج عظیم در منطقه ای ویژه از آبهای آمریکا شناسایی شده که به عنوان منطقه حفاظت شده محسوب می شود. این منطقه یکی از بزرگترین مناطق حفاظت شدن در آمریکا و جهان به شمار می آید.


ویدیو مرتبط :
بزرگترین و مخوف ترین مار جهان کشف شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف بزرگترین حشره جهان که هویج میخورد! +عکس



کشف بزرگترین حشره جهان که هویج میخورد! +عکس
یک حشره شناس آمریکایی از شناسایی یک حشره غول پیکر خبر داد که وزن آن سه برابر وزن معمول یک موش و غذای مورد علاقه آن هویج است. این جانور بسیار عجیب سنگین ترین حشره ای است که تاکنون در جهان شناسایی شده است.
مارک موفیت، حشره شناس دانشگاه کلورادو که این حشره را پیدا کرده می گوید: دو روز متوالی این حشره غول پیکر را در یک جزیره دوردست در نیوزلند تعقیب کردم تا توانستم آن را در حالی که هویج می خورد در دست های خود نگه دارم.

بزرگترین حشره جهان,حشرات غول پیکری

موفیت می گوید: از نظر وزنی این حشره سنگین ترین گونه ای است که تاکنون در طبیعت شناسایی شده است و وزن آن حدود سه برابر وزن یک موش معمولی است. این حشره عجیب شبیه به جیرجیرک بوده و بال های آن حدود ۱۷ سانتیمتر است.
این حشره غول پیکر فقط در جزیره دورافتاده «لیتل باریر» در نیوزلند مشاهده شده است.

منبع:irannaz.com