سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

کشف اسکلت هزار ساله در ریشه‌های درخت!


کشف اسکلتی با قدمت نزدیک به هزار سال در میان ریشه‌های درخت راش دویست ساله‌ای که چندی پیش در اثر طوفان از ریشه درآمده بود موجب حیرت ساکنین روستایی در ایرلند شده است.

وبسایت نوچه - آرزو مقدس: کشف اسکلتی با قدمت نزدیک به هزار سال در میان ریشه‌های درخت راش دویست ساله‌ای که چندی پیش در اثر طوفان از ریشه درآمده بود موجب حیرت ساکنین روستایی در ایرلند شده است. گفته می‌شود بقایای کشف شده متعلق به مرد جوانی بوده‌اند که احتمالاً با مرگی خشونت‌بار از دنیا رفته اما هنوز مشخص نیست که این خشونت در اثر جنگ بوده یا نزاعی شخصی. این اسکلت در حالتی کشف شد که نیمه‌ی فوقانی آن در میان ریشه‌های درخت از خاک خارج شده بود و نیمه‌ی تحتانی بدن همچنان در خاک قرار داشت.

کشف اسکلت هزار ساله در ریشه‌های درختی در ایرلند!

کشف اسکلت هزار ساله در ریشه‌های درختی در ایرلند!

بررسی‌های اولیه نشان می‌دهند که این مرد جوان در زمان مرگ بین ۱۷ تا ۲۵ سال سن داشته و اثر ضربات متعدد وارد شده با جسم بُرنده (احتمالاً چاقو یا شمشیر) بر استخوان‌هایش قابل مشاهده است اما اطلاعاتی در مورد دلیل بروز درگیری در دست نیست. این جسد در یک گور کم‌عمق غربی-شرقی دفن شده و تاریخ‌گذاری رادیوکربن زمان مرگ او را چیزی بین سال‌های ۱۰۳۰ و ۱۲۰۰ میلادی برآورد می‌کند.

کشف اسکلت هزار ساله در ریشه‌های درختی در ایرلند!

    در حال حاضر بررسی منطقه برای مشخص شدن این که آیا این گور جزئی از یک گورستان بوده یا این جسد به تنهایی در این نقطه دفن شده بوده ادامه دارد. تا کنون گورهای دیگری در این ناحیه کشف نشده‌اند اما مدارک تاریخی وجود احتمالی یک کلیسا و گورستان را در منطقه نشان می‌دهند.


ویدیو مرتبط :
با کشف این اسکلت تهران 7 هزار ساله شد!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف اسکلت 6 هزار ساله یک زوج در کنار هم


باستان‌شناسان یونان موفق به کشف اسکلت‌های زن و مردی شدند که 6 هزار سال پیش پس از مرگ کنار هم و در یک گور به خاک سپرده شده‌اند.

روزنامه ایران: باستان‌شناسان یونان موفق به کشف اسکلت‌های زن و مردی شدند که 6 هزار سال پیش پس از مرگ کنار هم و در یک گور به خاک سپرده شده‌اند.

آسوشیتدپرس گزارش داد؛ این اسکلت‌ها در غار «دیروس» در منطقه «پلوپونز» در جنوب یونان طی عملیات حفاری باستان‌شناسان کشف شده است.

«آناستازیا پاپاتانازیو» از تیم تحقیقاتی می‌گوید: اسکلت‌ها نخستین‌بار در سال 2013 میلادی کشف شده‌اند ولی ما تا انجام آزمایش‌های «دی‌.ان‌.ای» این موضوع را اعلام نکرده بودیم. آزمایش‌ها نشان داده که قدمت اسکلت‌ها به 6 هزار سال پیش می‌رسد و آنها زن و شوهر جوانی بوده‌اند که در سن 20 سالگی به دلیل نامعلومی جان سپرده‌اند.

باستان‌شناسان می‌گویند این قبر مشترک بدون شک قدیمی‌ترین قبر کشف شده در یونان است.

وی می‌گوید: ما در حفاری در این غار که در آن دوران یک گورستان عمومی بوده سفال، نقره و آثار مس یافته‌ایم. ما همچنان در حال بررسی منطقه هستیم تا به اشیا و کشفیات بیشتری دست پیدا کنیم.