سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

کشتار 11 هزار پرنده برای نجات ماهی‌ها


امریکا بنا دارد ۱۱ هزار پرنده «باکلانیان» کاکل دار را در ایالت اورگان از بین ببرد تا از انقراض ماهی های قزل آلا جلوگیری کند.

مجله مهر - کیوان ابراهیمی: امریکا بنا دارد ۱۱ هزار پرنده «باکلانیان» کاکل دار را در ایالت اورگان از بین ببرد تا از انقراض ماهی های قزل آلا جلوگیری کند.

کشتار ۱۱ هزار پرنده برای نجات ماهی‌ها

 دولت فدرال امریکا بناست ۱۱ هزار پرنده «باکلانیان  کاکل دار» در جزیره‌ای کوچک واقع در ایالت اورگان را ظرف ۴ سال از بین ببرد تا جان ماهیان قزل آلای این منطقه حفاظت شده را نجات داده و از انقراض این ماهی جلوگیری کند. انتقادات و مخالفت های زیادی با این طرح انجام شده اما واحد مهندسی ارتش امریکا که نقش مجری و تصمیم گیر این طرح را دارد، در تصمیم خود جدی است!

کشتار ۱۱ هزار پرنده برای نجات ماهی‌ها

باکلانیان (نام علمی: Phalacrocoracidae) نام یک تیره از پرندگان راستهٔ بوبی‌سانان است. برنامه معدوم سازی این پرندگان در دست بررسی قرار دارد و در صورت تصویب نهایی، کارگران کشاورزی دولتی می توانند بوسیله تیراندازی و چرب کردن تخم این پرندگان (عملی که برای جلوگیری از بیرون آمدن جوجه ها از تخم انجام می شود) نسبت به از بین بردن این گونه اقدام کنند.

طرح دومی که وجود دارد، کشتن ۱۸ هزار عدد از این پرندگان تا سال ۲۰۱۸ است که نسبت به طرح اول طرفدار کمتری دارد.

«دیانا فردلاند» سخنگوی واحد مهندسی ارتش آمریکا می گوید: «این یک تصمیم دشوار است! ما در تلاشیم که تعادلی بین ماهی قزل آلا و ماهی شمال در مقابل پرندگانی که شکارچی آن ها محسوب می شوند، بیابیم. یافتن جواب دقیق بسیار مشکل است و زمان زیادی می برد. متخصصان زیادی مشغول کار بر روی این طرح هستند.»

این واحد همچنین راه های دیگری از جمله انتقال پرندگان به مناطق دیگر را بررسی کرده اما فردلاند می گوید: «این یک راه حل پایدار نیست و تنها مشکل را به جای دیگر انتقال می دهد. وجود این پرندگان یک معضل منطقه ای است و ما نمی خواهیم تنها آن ها را از جزیره بیرون انداخته و به آن ها اجازه دهیم برای دیگران مشکل مشابهی را بازتولید کنند.»

کشتار ۱۱ هزار پرنده برای نجات ماهی‌ها

مقامات دولتی می گویند پرندگان گونه باکلانیان با خوردن ماهی های قزل آلای جوان، جمعیت آن ها را تحت خطر قرار داده اند به گونه ای که این ماهی در محدوده جزیره رو به نابودی و انقراض است. از طرفی برخی موسسات دیگر نظری متفاوت دارند و مشکل را از دست رفتن زیستگاه ماهی قزل آلا، سدهای زده شده در منطقه و حوضچه های پرورش ماهی می دانند. برای مثال مدیر حفاظت محلی انجمن Audubon که در پورتلند واقع است، می گوید: «پرندگان به عنوان عامل کاهش جمعیت ماهی ها سرزنش می شوند در حالی که دلیل این امر به طور قطع و یقین مشخص نیست. طبق این طرح، نه تنها قرار است هزاران پرنده کشته شوند، بلکه مجوز تخریب ۲۶ هزار لانه نیز صادر خواهد شد. انجمن ما قصد دارد در مقابل تصمیم واحد مهندسی ارتش ایستاده و به ضرب و زور شکایت و دادگاه هم که شده از این اقدام نابخردانه جلوگیری کند.»


ویدیو مرتبط :
کشتار حدود 80 هزار اسیر المانی توسط شوروی+فارسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پر پرنده حدوداً ۶ هزار دلار فروخته شد



 

پر پرنده حدوداً ۶ هزار دلار فروخته شد

 

یکی از پرهای پرنده ای در نیوزلند ۵ هزار و ۸۸۰ دلار آمریکایی فروخته شد.این پر متعلق به یک پرنده سیاه است که هم اکنون نسل آن منقرض شده و آخرین بار در سال ۱۹۰۷ دیده شده است.

 

این پر که از قسمت دم پرنده کنده شده ۸ هزار و ۴۰۰ دلار نیوزلندی برابر با ۵ هزار و ۸۸۰ دلار آمریکایی فروخته شد.

 

هاکیمیت هاروود، محقق موزه ملی تپاپا نیوزلند در این باره گفت: روئسای قبایل ماوری که ساکنان اصلی نیوزلند هستند در مراسم سنتی به عنوان سمبل از پر این پرنده استفاده می کردند.