سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

کتی که هم ضد گلوله است و هم ضد چاقو!


یک خیاط کانادایی ست کت ضد گلوله جدیدی متشکل از کت، جلیقه و بلوز طراحی کرده که به واسطه استفاده از چندین ورق نانولوله کربنی در میان لباس، ضدگلوله و ضدچاقو است.

ایسنا: یک خیاط کانادایی ست کت ضد گلوله جدیدی متشکل از کت، جلیقه و بلوز طراحی کرده که به واسطه استفاده از چندین ورق نانولوله کربنی در میان لباس، ضدگلوله و ضدچاقو است.

یک خیاط کانادایی با استفاده از لایه‌های نانولوله کربنی، کت ضد گلوله جدیدی طراحی کرده است.

این لباس ضد گلوله متشکل از یک کت، جلیقه و بلوز است و ویژگی ضد گلوله بودن آن توسط چندین ورق نانولوله های کربنی که در لایه های میانی لباس پنهان شده است، تأمین می شود.

ورق های نانولوله کربنی از استحکام مناسب برای مقاومت در برابر گلوله برخودار بوده و می توانند گلوله شلیک شده از اسلحه کمری و کلت 45 را درون لایه های خود مهار کنند.

بر خلاف جلیقه های ضد گلوله از جنس کولار، نانولوله های کربنی بسیار سبک وزن بوده و از انعطاف پذیری بالایی برخودار هستند.

نانولوله کربنی در مواجهه با نیروی وارد شده از خارج، تمایل به سفت شدن بافت پیدا می کند و همین مسأله کلید مقاومت در برابر ضرب گلوله است.

این کت ضد گلوله حتی در برابر حمله مهاجمان با چاقو نیز دوام داشته و به سختی پاره می شود.

قیمت هر دست کت ضد گلوله 20 هزار دلار اعلام شده است.












ویدیو مرتبط :
جوراب ضد گلوله به شرط چاقو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت جلیقه ضد گلوله با الگوبرداری از بدن نرم ماهی



جلیقه ضد گلوله,ساخت جلیقه ضد گلوله,اژدر ماهی,ساخت جلیقه ضد گلوله با الگوبرداری از بدن ماهی

ساخت جلیقه ضد گلوله با الگوبرداری از بدن نرم ماهی
محققان مؤسسه تکنولوژی ماساچوست (MIT)‌ قصد دارند با الگوبرداری از پوست ماهی اژدها، جلیقه ضد گلوله ای با قابلیت زره‌های قدیمی طراحی کنند.
شوالیه‌ها در قدیم از زره‌های سخت، به هم پیوسته و فلس دار استفاده می‌کردند که این الگو می‌تواند برای ساخت جلیقه‌های ضد گلوله نسل جدید مورد استفاده قرار گیرد.
گونه اژدر ماهی Polypterus senegalus دارای آرواره قوی و اسکلت محکم بوده و بیش از 96 میلیون سال قدمت دارند؛ فلس این ماهی از چندین لایه ساخته شده است و زمانی که حیوان توسط مهاجمان گاز گرفته می‌شود، هر لایه در یک الگوی متفاوت شکسته می‌شود، اما کل ساختار پوسته سالم باقی می‌ماند.
محققان با استفاده از اسکن اشعه ایکس، پوشش فلس‌دار و نحوه تعامل آنها را در هنگام حرکت ماهی مورد ارزیابی قرار دادند.
فلس‌ها در نزدیکی مناطق انعطاف‌پذیر بدن از جمله دم، کوچک بوده و امکان خم شدن ماهی را فراهم می‌کند؛ فلس‌های کنار بدن نیز که از اندام های داخلی محافظت می کنند، بلندتر و سخت‌تر هستند.
مدل رایانه ای با استفاده از انواع فلس در قسمت های مختلف بدن ماهی طراحی شده و نمونه اولیه ای 10 برابر اندازه واقعی با کمک پرینتر سه بعدی و مواد سخت ساخته شد که یک پوشش متشکل از 144 فلس بهم پیوسته است.
«سوآتی وارشنی» از محققان موسسه تکنولوژی ماساچوست (MIT) تأکید می کند: مجموعه ای از مفاصل بین دندانه ها و حفره های فلس، اجازه خم شدگی و شنای راحت ماهی درون آب را فراهم می کند؛ ترکیب انعطاف پذیری و قدرت بهترین کارآیی را برای جلیقه ایجاد می کند.
محققان امیدوارند این تحقیقات منجر به توسعه جلیقه هایی سبک، مقاوم و انعطاف پذیر مانند فلس ماهی شده و جایگزین جلیقه‌های سنگین کولار فعلی شود.
منبع:isna.ir