سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

کالسکه 270 ساله در تهران +عکس


نمایشگاه خودورهای کلاسیک با نمایش ‌چهارچرخ‌های اتوماتیک شگفت‌انگیز، این روزها در سعدآباد برپا است‌ اما عجیب‌ترین چهارچرخی که در این نمایشگاه تاریخی به نمایش گذاشته شده، ‌«کالسکه‌ی قجری» است.

ایسنا: نمایشگاه خودورهای کلاسیک با نمایش ‌چهارچرخ‌های اتوماتیک شگفت‌انگیز، این روزها در سعدآباد برپا است‌ اما عجیب‌ترین چهارچرخی که در این نمایشگاه تاریخی به نمایش گذاشته شده، ‌«کالسکه‌ی قجری» است.

 نمایشگاه خودروهای کلاسیک تا 19 مردادماه در محوطه‌ی کاخ ملت در مجموعه‌ی تاریخی فرهنگی سعدآباد برپا است که در آن، علاوه‌بر نمایش مجموعه‌ای از خودروهای آنتیک و تاریخی، دوچرخه‌ و موتورهای قدیمی هم به نمایش گذاشته شده است؛ ولی نامتعارف‌ترین بخش این نمایشگاه، همان کالسکه‌ی قدیمی است که در کنار بنز کهنسال 160S، ساخت 1936 آلمان قرار گرفته و خودنمایی می‌کند.

کالسکه 270 ساله در تهران!

کالسکه در روزهای برپایی نمایشگاه هنوز به جمع خودروهای کلاسیک اضافه نشده بود؛ اما مسوولان نمایشگاه که همان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی باشد، با دیدن آن، تصمیم می‌گیرند برای تنوع در نمایشگاه، آن را به این مجموعه‌ی ارزشمند و جذاب اضافه کنند.

آن‌طور که در شناسنامه کالسکه آمده؛ ساخت آن به سال 1746 و کشور انگلستان مربوط می‌شود که به توصیه‌ی «سردار ماکو» به ایران آورده شده و در زمان خود جزو کمیاب‌ترین و ارزشمندترین وسایل نقلیه در ایران به شمار می‌آمده است.

به گفته‌ی اژدری، مالک کالسکه، سال‌هاست این چهارچرخ چوبی در محوطه‌ی خانه نگهداری شده و حالا بعد از 30 سال، برای نخستین‌بار رونمایی شده، آن هم در نمایشگاهی که به خودروهای کلاسیک اختصاص دارد.

کالسکه 270 ساله در تهران!

کالسکه‌ی 270 ساله که کاملا دست‌ساز بوده، هنوز هم سر پا است و فقط بخش‌هایی از آن، مثل چرم‌ها و یا تکه‌های چوبی‌اش تعمیر شده، چراغ‌های نفتی‌اش هنوز کار می‌کند و چرخ‌ها، شاسی و فرمان‌اش هم که یک تکه ساخته شده، کاملا سالم است.

مالک کالسکه قجری، شماره‌ی سریال‌های ساخت را نشان می‌دهد که روی شاسی و توپی‌های چرخ، حک شده و بعد از دو قرن، هنوز هم به خوبی دیده می‌شود.

این کالسکه‌ با قدمتی نزدیک به سه قرن را می‌توان در نمایشگاه خودروهای کلاسیک که از ساعت 10 صبح تا 8 شب در مجموعه سعدآباد برپاست، دید.

کالسکه 270 ساله در تهران!


ویدیو مرتبط :
استقبال بی نظیر از 270 شهید گمنام/ تهران قیامت شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری خلافکار 19 ساله شمال تهران + عکس



اخبار,اخبار حوادث ,سرقت

اعضای باندی که به شیوه تک یا ۲ موتوره و با استفاده از انواع موتورسیکلت‌های طرح هوندا ۱۲۵ و پالس اقدام به زورگیری از شهروندان شمال شهر تهران می‌کردند با تلاش پلیس آگاهی دستگیر شدند.

به گزارش جام جم به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، ۱۸ دی ماه ۹۳ فردی با مراجعه به کلانتری به مأموران اعلام کرد که توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ مورد زورگیری و سرقت گوشی تلفن همراه قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری و به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباخته
مالباخته پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:در ساعت ۲۲:۳۰ مورخه ۱۸ دی ماه ۹۳ در خیابان ولی عصر– جنب پمپ بنزین باغ موزه سینمایی- جهت خرید ساندویچ ایستاده بودم که یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ مشکی با دو سرنشین حدودا ۲۲-۲۰ ساله به من نزدیک شد و سرنشینان آن به بهانه تماس اضطراری از من درخواست تلفن همراه کردند.

به قصد کمک، گوشی تلفن همراه خود را به آنها داده اما ناگهان سرنشین عقب موتور، چاقویی را به سمت من گرفت و با تهدید اقدام به زورگیری و سرقت وجوه نقد همراهم کرد.

دستگیری سرکرده گروه
با آغاز رسیدگی به پرونده و انجام چهره نگاری و بهره گیری از بانک اطلاعاتی پلیس آگاهی، یکی از مجرمان سابقه دار به نام «عباس . ن» (۱۹ ساله) که با وجود سن کم بارها به اتهام ارتکاب جرایم مرتبط با سرقت دستگیر و روانه زندان شده بود از سوی مالباخته شناسایی شد.

 

اخبار,اخبار حوادث ,سرقت

 
با شناسایی «عباس . ن» دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و در محل سکونتش واقع در منطقه تجریش – خیابان اسداللهی، در مورخه ۱۹ بهمن دستگیر و در بازرسی از محل سکونتش تعدادی گوشی تلفن همراه دارای سابقه سرقت کشف شد.

متهم که چاره ای جز بیان حقیقت نداشت در همان تحقیقات اولیه ضمن معرفی همدستان خود و اعتراف به دهها فقره زورگیری و موبایل قاپی در مناطق شمالی شهر تهران عنوان داشت که گوشی های تلفن همراه مسروقه گران قیمت را به قیمت هر گوشی ۴۰۰ هزار تومان فروخته است.

شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان
با توجه به کشف تعدادی از گوشی های تلفن همراه دارای سابقه سرقت، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگان شدند.

 

اخبار,اخبار حوادث ,سرقت

 
دو مالباخته که گوشی تلفن همراه آنها به صورت همزمان سرقت شده بود، پس از حضور در پایگاه یکم آگاهی و شناسایی اموال خود عنوان داشت:در داخل پارک نشسته بودیم که یک موتورسیکلت با دو سرنشین در مقابل پای ما ایستادند و ناگهان با تهدید چاقو هر دو نفر ما را مجبور کردند تا تمامی وجوه نقد و گوشی های تلفن همراه خود را به آنها بدهیم؛ زمانیکه دیدیم در صورت هرگونه مقاومت، سرنشین موتور هر دو نفر ما را چاقو خواهد زد به ناچار کلیه وجوه نقد و گوشی های تلفن همراه خود را به آنها دادیم.

دستگیری سایر اعضای گروه سارقان زورگیر
در ادامه رسیدگی به پرونده، دیگر اعضای گروه سارقان به نام های حمید (۲۱ساله)، فردین (۲۷ساله)، مصطفی (۱۸ ساله)، ولی (۲۵ ساله) و مخفیگاه های آنها در خیابان گلابدره و محدوده امامزاده قاسم شناسایی و به صورت همزمان، دستگیر شده و به پایگاه یکم پلیس آگاهی منتقل شدند.

 

اخبار,اخبار حوادث ,سرقت

 
متهمان دستگیر شده که به مصرف مواد مخدر از نوع «گل» اعتیاد دارند صراحتا به زورگیری به شیوه تک یا دو موتوره و با استفاده از انواع موتورسیکلت های طرح هوندا ۱۲۵ و همچنین پالس اعتراف کردند.

 

اخبار,اخبار حوادث ,سرقت

 
رییس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با اعتراف صریح متهمان به دهها فقره زورگیری در مناطق شمال شهر تهران و به جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و همچنین سایر شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان از سوی مقام قضایی صادر شده است.

 

اخبار,اخبار حوادث ,سرقت

 
سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام گفت: از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمان شدند دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در اتوبان صدر (مسیر شرق به غرب)– ابتدای خیابان شهید قلندری شمالی مراجعه کنند.

اخبار حوادث - جام جم