سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

کاغذی که می توان 260 بار استفاده کرد!


برای تهیه این کاغذ الکترونیکی با ضخامت 0.123 میلی‌متر، یک لایه کریستال مایع کلستریک که ساختار آن مشابه مولکول‌های کلسترول است، روی یک فیلم پلاستیکی قرار داده شده است.

ایسنا: کاغذ الکترونیکی جدید موسوم به "i2R e-Pape" در مرکز پژوهش فناوری صنعتی تایوان تولید شده است.

فقط با فشار یک دکمه، کاغذ را می‌توان پاک و مجدد از آن استفاده کرد. گرچه تاکنون نمونه‌های دیگری از کاغذ الکترونیکی تولید شده، اما محققان می‌گویند کاغذ جدید تنها نمونه‌ای است که می‌توان از آن در چاپگرهای گرمایی استفاده کرد. همچنین طرز استفاده از کاغذ الکترونیکی بیشتر به نحوه استفاده از کاغذ معمولی شباهت دارد. کاغذ جدید نیازی به الکترودهای الگو یافته ندارند و بسیار سبک‌، نرم و قابل استفاده مجدد است.

بر اساس اطلاعاتی که از این محصول برروی سایتها منتشر شده، برای تهیه این کاغذ الکترونیکی با ضخامت 0.123 میلی‌متر، یک لایه کریستال مایع کلستریک که ساختار آن مشابه مولکول‌های کلسترول است، روی یک فیلم پلاستیکی قرار داده شده است.

استفاده از کریستال مایع این مزیت را دارد که در آن نیازی به تاباندن نور نیست و با استفاده از تجهیزات ساده می‌توان رنگ‌های آبی، قرمز و سبز را تولید کرد. از این نظر نیز کاغذ برای استفاده در تابلوها یا پوسترها ایده‌آل است.

کاغذ الکترونیکی جدید 260 بار امکان پاک شدن و بازنویسی دارد، اما دانشمندان امیدوارند این ظرفیت را تا دو سال دیگر به 500 بار برسانند. زمینه لازم برای تولید انبوه این کاغذ نیز فراهم شده و اولین نمونه‌های آن احتمالا تا دو سال دیگر به بازار عرضه خواهد شد.

کاغذی که می توان 260 بار استفاده کرد!


ویدیو مرتبط :
کارهای جالب که می توان با گیره کاغذی انجام داد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه می توان از بشقاب در چیدمان منزل استفاده کرد؟



 

حتی ممكن است تعدادی از ظرف‌های سرویس چینی شما ترک خورده و قابل استفاده نباشد، ولی نتوانید آنها را دور بریزید. در این صورت، سطح خالی دیوار بهترین فضا برای نگهداری آنهاست.

گاهی اوقات، تزئین دیوارها به مشکلی تبدیل می‌شود و برای پر كردن قسمتی خالی از دیوار باید وقت و هزینه‌ای بسیار بپردازید، زیرا به‌عنوان مثال، برای خرید تابلویی تزئینی باید دست‌کم 50 تا 60 هزار تومان هزینه کنید. چرا از اشیایی كه در خانه دارید، مانند ظرف‌ها و بشقاب‌ها برای جلوه دادن به دیوار‌ها كمك نمی‌گیرید؟

چیدمان منزل, آویزان کردن بشقاب‌ها

بشقاب‌های تزئینی را که کادو گرفته‌اید یا به‌عنوان سوغات از سفری با خود آورده‌اید یا به شما ارث رسیده است، به یاد بیاورید. حتی ممكن است تعدادی از ظرف‌های سرویس چینی شما ترک خورده و قابل استفاده نباشد، ولی نتوانید آنها را دور بریزید. در این صورت، سطح خالی دیوار بهترین فضا برای نگهداری آنهاست. با این كار، با یك تیر دو نشان می‌زنید؛ هم فضای كابینت‌ها و قفسه‌های شما خالی می‌شود و هم سطح دیوار‌ها روح و جانی تازه می‌گیرد.

•    بشقاب‌ها می‌توانند رنگ و سبک‌های مختلف را به فضای شما وارد کنند و روی دیوار هر فضایی از آشپزخانه گرفته تا اتاق کار، آویزان شوند. برای نصب این ظرف‌ها كنار هم یا تركیب آنها با عناصر دكوری دیگر، وقت و سلیقه خرج كنید و طرح‌هایی زیبا و جالب به‌وجود آورید.

•   بشقاب‌های سرامیکی با زمینه سفید می‌تواند برای دکوراسیون مدرن شما مناسب باشد. اگر فضای شما سبکی سنتی دارد، از بشقاب‌هایی با طرح‌های قدیمی مانند گل و مرغی، لیلی و مجنون، شاه عباسی یا گل سرخی استفاده کنید. فراموش نکنید که انتخاب ظرف‌هایی که با یکدیگر هماهنگی داشته باشند و به خوبی کنار یکدیگر بنشینند، بسیار مهم است.

چیدمان منزل, آویزان کردن بشقاب‌ها

• دلیلی ندارد جنس تمام بشقاب‌ها چینی یا سرامیك باشد، حتی می‌توانید از بشقاب‌های ملامین یا مسی هم استفاده كنید.

• برای تغییر جلوه بشقاب‌های ساده و سفید، آنها را نقاشی كنید یا طرح و شكل را با استفاده از برچسب‌هایی روی بشقاب‌ها منتقل كنید.

چیدمان منزل, آویزان کردن بشقاب‌ها

• برای آویختن بشقاب باید به دنبال قلاب‌هایی باشید که تحمل وزن بالا را داشته باشند و تنها به یک یا دو نقطه متصل نباشد. بهترین و مطمئن‌ترین راه آن است که از قلاب‌هایی استفاده کنید که چهار طرف بشقاب را تحت پوشش قرار دهند. همچنین، می‌توانید از قلاب های مخصوص نصب قاب عکس روی دیوار استفاده کنید.

چیدمان منزل, آویزان کردن بشقاب‌ها

مراحل آویزان کردن بشقاب‌ها:

1.  برگه یا روزنامه‌ای را به اندازه فضایی از دیوار که می‌خواهید ظرف‌ها را روی آن نصب کنید، روی زمین قرار دهید. پیش از آن که بشقاب‌ها را روی دیوار آویزان کنید، روی برگه بچینید و به چیدمانی نهایی برسید. اگر طرح‌های سنتی را دوست دارید از چیدمانی متقارن استفاده كنید و چنانچه طرح های مدرن مورد علاقه شماست، آنها را به صورت نامتقارن روی برگه بچینید.

2. برای حفظ تعادل، حدود 15 سانتی متر بین ظرف‌ها و از آنها تا سقف فاصله‌ بگذارید.

3. محل قرار گرفتن ظرف‌ها را با ماژیک روی برگه مشخص کنید و برگه را به کمک چسب کاغذی روی دیوار بچسبانید. سپس، این نقاط را روی دیوار مشخص کنید.

منبع:bartarinha