سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

کاغذی با قابلیت نوشتن مجدد +عکس


محققان آمریکایی با هدف کاهش مصرف بیش از اندازه کاغذ، کاغذ قابل نوشتن مجددی تولید کرده‌اند که بدلیل عدم استفاده از جوهر، دوستدار محیط زیست و اقتصادی است.

ایسنا: محققان آمریکایی با هدف کاهش مصرف بیش از اندازه کاغذ، کاغذ قابل نوشتن مجددی تولید کرده‌اند که بدلیل عدم استفاده از جوهر، دوستدار محیط زیست و اقتصادی است.

با وجود توسعه فناوری‌های دیجیتال از جمله کتابخوان‌های الکترونیک، شرکت‌های تجاری همچنان 90 درصد اطلاعات خود را بر روی کاغذ ثبت می‌کنند؛ با وجود افزایش تقاضا برای کاغذ، پیش‌بینی می‌شود که در آینده نزدیک تولید کاغذ به نصف کاهش پیدا کند.

محققان شیمی دانشگاه کالیفرنیا در ریورساید جایگزین مناسبی برای کاغذهای معمولی تولید کرده‌اند.

کاغذی با قابلیت نوشتن مجدد/عکس

در کاغذ قابل نوشتن مجدد از جوهر استفاده نمی‌شود و به جای آن، از نور فرابنفش برای چاپ کلمات و تصاویر بر روی فیلم پلاستیکی با مواد شیمیایی حساس به نور موسوم به رنگ‌های ردوکس (redox dyes) استفاده می‌شود.

با استفاده از نور فرابنفش، رنگ سایر نقاط کاغذ حذف شده و تنها کلمات و تصاویر قابل خواندن می‌شوند؛ نوشتار چاپ شده بسیار خوانا بوده و تا سه روز روی کاغذ باقی می‌ماند؛ پاک کردن نوشته‌های چاپ شده نیز از طریق حرارت دادن امکانپذیر است.

کاغذ قابل نوشتن مجدد دست کم تا 20 بار قابل استفاده مجدد است که برای کاربردهایی مانند چاپ روزنامه گزینه بسیار مناسبی است.

بدلیل عدم استفاده از جوهر، این کاغذ صرفه اقتصادی بالایی داشته و دوستدار محیط زیست محسوب می‌شود.

نتایج این دستاورد در مجله Nature منتشر شد.


ویدیو مرتبط :
نوشتن با حالت کاغذی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موبایل با قابلیت 4 سیمکارت به بازار آمد+ عکس



 

 

 

موبایل

 

 

 

تا به حال موبایل هایی که قابلیت استفاده همزمان از دو سیم کارت را داشته اند، در بازار مورد استقبال مشتریان قرار گرفته اند. در واقع دو سیم کارته بودن موبایل مورد مصرف بسیاری از دارندگان موبایل تا به حال بوده است. اما آیا چهار سیم کارت همزمان هم می تواند مورد استفاده باشد؟

به گزارش بانکی، شرکت OTECH  اولین تولید کننده موبایل با قابلیت ۴ سیم کارت است. این شرکت این محصول را برای کسانی مفید می داند که بسیار مسافرت می کنند و  در کشورهای متعدد به خطوط موبایل نیاز دارند. این شرکت با اطلاع از وجود خطوط بین الملل می گوید مسلما داشتن خط هر کشور بیشتر به لحاظ هزینه صرف خواهد داشت..../تحلیل:عصرایران