سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

کارتون هایی که یک عمر سر کارمان گذاشتند!


بسیاری از بچه های 30-20 سال قبل در هر محفل خودمانی با مرور خاطرات خود از آنچه در كودكی از طریق جعبه جادو دیدند یاد میكنند. در این میان آنهایی كه دقیقتر كارتونها را دیدند و به خاطر سپردند با توجه و ریزبینی به جزئیات این كارتونهای جذاب سؤالهای بامزه ای در پس ذهنشان نقش میبندد كه شاید مرور برخی از آنها جالب باشد.



مجله ایده آل: چقدر دوست داریم هرازگاهی برگردیم و نگاهی داشته باشیم به گذشته.

مرور خاطرات همیشه برایمان زیبا بوده، حتی اگر بدانیم تمام روزهایی كه گذراندیم خوب نبوده است.

شاید اصلا چیزی نباشد كه باعث خوشحالی یا افتخارمان شود اما هرچه كه باشد زیر زبانمان مزه خوبی دارد.

چیزی نزدیك به ملس بودن یك خورش فسنجان وقتی كه صاحبخانه نمیداند خورش مورد علاقهات را شیرین میخوری یا ترش!

برای نوستالژی بازها سفر به دوران كودكی و سرگرمی با كارتونهای زیبای تلویزیونی كه نسبت به دوران كنونی اثرگذاری به مراتب بیشتری روی ذهن بچهها داشت، یك اتفاق ویژه است.

حالا بسیاری از بچههای 30-20 سال قبل در هر محفل خودمانی با مرور خاطرات خود از آنچه در كودكی از طریق جعبه جادو دیدند یاد میكنند.

در این میان آنهایی كه دقیقتر كارتونها را دیدند و به خاطر سپردند با توجه و ریزبینی به جزئیات این كارتونهای جذاب سؤالهای بامزهای در پس ذهنشان نقش میبندد كه شاید مرور برخی از آنها جالب باشد.


سندباد با آن شلوار گشاد چطور آنقدر سریع میدوید و چرا زیر جلیقهاش لباسی به تن نداشت؟

چرا هیچوقت آن یكی چشم علیبابا را ندیدیم؟

چرا هیچكس نفهمید شیلا كه در واقع یك دختر بود تبدیل به كلاغی فضول و هشداردهنده شد؟


در انیمیشن هلندی «باربا پاپا» كه گوینده با سرعتی باورنكردنی نام تمام اعضای خانواده را میگفت هرقدر كه پسرهای خانواده مثل باربازو باربا برای به لحاظ ظاهری و كارهایی كه انجام میدادند ویژه بودند.

چرا هیچ كس نمیتوانست فرق دخترهای خانواده را از هم تشخیص دهد؟

شاید هم واقعا نقشی در پیش بردن داستانها نداشتند!


در سریال كارتونی پینوكیو كه با دوبله بینظیر بارها تكرار شد دنبال پینوكیو یك جوجه اردك (جینا) و یك داركوب كوچولو «روكو» راه افتاده به این شهر و آن شهر میرفتند.

این 2 موجود بامزه همیشه نقش هشداردهنده و مراقب پینوكیو را داشتند اما معلوم نبود در بعضی قسمتها روكو كجاست و چرا از داستان محو میشد؟


حتما بل وسباستین را به یاد دارید.

آن پسربچه اسپانیایی كه سگ سفیدش سهبرابر خودش بود و همیشه با یك صدای خاص و تكراری دشمنان سباستین را میترساند.

بل البته یك سگ ماده بود كه یك توله كوچك داشت.

این سگ كوچولو كه صدای بامزهای هم داشت زیر گردن بل در یك كیف مخصوص نگهداری میشد اما با اینكه بل وسباستین در سفر بودند هیچكس نفهمید فرزند بل كجاست و چه میكند؟


در كارتون پسر شجاع نام كاراكترها برای خودش دنیایی است.

مشخص بود كه اسامی، با اسامی واقعی كارتون منافات دارد وگرنه همه میدانستند كه روباه، روباه است و باید اسمی داشته باشد.

خرس مهربون، خرس قهوهای و خانم كوچولو شاهكارهای دیگری بود كه آن زمان برایمان سؤال به حساب نمیآمد اما حالا همه از هم میپرسند اگر اسم كاراكتر اصلی پسرشجاع نبود نام پدر او چه میتوانست باشد؟


انیمیشن زیبای گوریل انگوری با دوبله فوقالعاده مرحوم قطعهای و اصغر افضلی را هم به یاد میآوریم اما همیشه این سؤال برایمان وجود داشت چطور گوریل 15متری كه با دویدنش زمین میلرزید روی سقف یك ون كوچك مینشست و این ون با سرعت تمام حركت میكرد.


در خیلی از كارتونها شخصیت اصلی دنبال مادرش بود.

هاچ زنبور عسل، چوبین كه هیچوقت مادرش را ندیدیم و كلی كارتون ژاپنی دیگر مثل دختری به نام نل.

اما در این آخری یك اتفاق سركاری كل داستان را معطل خود كرده بود.

اینكه مادر نل جایی به نام پارادایس زندگی میكند و نل مجبور بود برای رسیدن به مادرش به اینجا برود غافل از اینكه چنین مكانی وجود ندارد و معنی این لغت بهشت است!



ویدیو مرتبط :
آیا حضرت علی (ع) در شبهای قدر قرآن بر سر می گذاشتند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سریال هایی که سر کارمان گذاشتند!



سریال های مشهور بسیاری تا امروز بنا به تصمیم مدیران شبکه های تلویزیونی به کما رفته و ساخت ادامه شان منتفی شده؛ اتفاقی که اغلب هواداران سریال ها را عصبانی و ناامید می کند. به همین بهانه نگاهی انداخته ایم به فهرست سریال هایی که در سال 2015 متوقف شدند.

شبکه های تلویزیونی معروف اخیرا یک پاکسازی درست و حسابی انجام دادند و بعضی از سریال ها و برنامه هایشان را از چرخه دنباله سازی حذف کردند. از جمله سریال های محبوبی که در این میان قربانی شدند می توان به «هانیبال» و «کنستانتین» اشاره کرد و با سریال هایی مانند «بتل کریک» و بنس گیلیگان (خالق برکینگ بد) که تازه یک سال از زمان پخش اش می گذشت. موضوع دنباله سازی سریال ها در سطح دنیا مسئله ای پیچیده است و به عوامل مختلفی بستگی دارد.


مهمترین عاملی که مدیران شبکه های تلویزیونی سراسر دنیا را به ساخت دنباله یک سریال موفق ترغیب می کند، استقبال تماشاگران و منتقدان است.

سریال های زیادی به شکلی درخشان کارشان را شروع کردند اما در ادامه نتوانستند بینندگان نشان را راضی نگه دارند؛ «کمدین ها» و «پیروی» از جمله سریال هایی هستند که با وجود استقبال اولیه و حضور ستاره های سرشناس، ناکام ماندند و ساخت شان برای همیشه یا دست کم مدتی طولانی منتفی شد.

برای آنکه بدانید سریال محبوب شما هم در این فهرست غم انگیز قرار دارد یا نه، ادامه مطلب را بخوانید.

کنستانتین (ان بی سی)
Constantine

 

اخبار,اخبار فرهنگی,سریال


این سریال اولین بار پاییز گذشته از شبکه ان بی سی روی آنتن رفت. دنیل چرونه و دیوید اس گویر خالقان این سریال ترسناک - فانتزی هستند. با وجود اینکه تنها یک فصل (13 قسمتی) از «کنستانتین» پخ شد، مدیران شبکه تصمیم گرفتند ادامه ساخت این سریال را متوقف کنند. ظاهرا امتیازی که «کنستانتین» در رتبه بندی ها گرفته، چندان به مذاق مدیران ان بی سی خوش نیامده و آنها ارا از ساخت دنباله این سریال منصرف کرده است.

درباره پسر (ان بی سی)
About Boy

 

اخبار,اخبار فرهنگی,سریال

به نظر می رسد این سریال که بر اساس رمانی از نیک هورنبای، رمان نویس، ترانه سرا و فیلمنامه نویس انگلیسی ساخته شده، نتوانسته نظر مثبت بینندگان ان بی سی را به خود جلب کند، آن هم در حالی که جیسن کاتمز خالق سریال هایی مانند «چراغ های جمعه شب» و «Parenthood» در این پروژه حضور داشته است. پخش این سریال از فوریه 2014 آغاز شد و در قالب دو فصل ادامه یافت.

هانیبال (ان بی سی)
Hannibal

 

اخبار,اخبار فرهنگی,سریال

بعد از پخش سه فصل از درام جنایی و ترسناک «هانیبال»، مدیران شبکه ان بی سی بالاخره تصمیم گرفتند نقطه پایانی بر ساخت این سریال محبوب بگذارند. با وجود امتیاز بالایی که منتقدان و بینندگان به این سریال دادند، ادامه آن منتفی شد.

 

اولین فصل «هانیبال» آوریل 2013 روی آنتن رفت و سومین (و آخرین) فصل آن کمتر از دو ماه قبل پخش شد. 18/ روز بعد از پخش فصل سوم بود که ارتش هواداران دو آتشه این سریال با خبر شوک آور توقف ساخت آن مواجه شدند.

هارت اهل دیکسی (سی دبلیو)
Hart of Dixie

 

اخبار,اخبار فرهنگی,سریال


سی دبلیو بالاخره اعتراف کرد ساخت این سریال  بعد از چهار سال متوقف خواهد شد. این در حالی است که لیلا گرستاین دو ماه پیش از منتفی شدن ساخت ادامه سریال در حساب شخصی توئیتر خود خبر داده بود.

اولین فصل سریال سپتامبر 2011 روی آنتن رفت و فصل چهارم (و پایانی) آن از دسامبر تا مارس 2015 از شبکه سی دبلیو پخش شد. «هارت اهل دیکسی» در میان مخاطبان ایرانی نیز هواداران خودش را داشت.

بکستروم (فاکس)
Backstrom

 

اخبار,اخبار فرهنگی,سریال

این درام - کمدی جنایی که خالق آن هارت هنسن است و بر اساس یک مجموعه کتاب سوئدی به قلم لیف جی دبلیو پرسن ساخته شده از ژانویه تا آوریل 2015 روی آنتن رفت. یک ماه بعد از پایان اولین فصل سریال، شبکه فاکس اعلام کرد به دلیل عدم استقبال مخاطبان، ساخت این سریال متوقف شده است.

داستان این سریال درباره اورست بکستروم، کارگاه چاق، هتاک و بی اعصاب اداره پلیس پورتلند است که دایما با تمایلات خودویرانگرانه اش در جنگ است.

بتل کریک (سی بی اس)
Battle Creek

 

اخبار,اخبار فرهنگی,سریال

وینس گیلیگان و دیوید شور که خالقان این درام پلیسی بودند از همان فصل اول نتوانستند بینندگان را پای تماشای سریال شان نگه دارند و بعد از پخش 13 قسمت، مدیران شبکه سی بی اس منتفی شدن ساخت ادامه این سریال را اعلام کردند. دین وینترز و جاش دومل، بازی در نقش های اصلی این سریال را به عهده داشتند.

گیلیگان فیلمنامه این سریال را 10 سال قبل از این نوشته بود. بتل کریک عنوان سریال برگرفته از نام یکی از شهرهای ایالت میشیگان است.

تا ابد (ای بی سی)
Forever

 

اخبار,اخبار فرهنگی,سریال

داستان این درام تلویزیونی درباره مردی 200 ساله است که در سردخانه شهر نیویورک مشغول کار است و سعی دارد کلید شکستن طلسم جاودانگی اش را پیدا کند. هر چند با تصمیمی که مدیران ای بی سی گرفتند، کار دکتر هنری مورگل، شخصیت اصلی سریال که توسط یوان گریفید خلق شده تمام شد.

پخش این سریال تابستان قبل آغاز شد و بهار امسال پایان یافت. گریفید بعد از اتنشار این خبر، با یک یادداشت غم انگیز در صفحه اینستاگرامش با «تا ابد» خداحافظی کرد.

کمدین ها (اف ایکس)
The Comedians

 

اخبار,اخبار فرهنگی,سریال

اولین فصل این سریال 13 قسمتی با بازی بیلی کریستال و جاش گد، اوایل بهار امسال روی آنتن رفت و تا اوایل تابستان ادامه یافت. با وجود استقبال نسبی منتقدان و حضور ستارگان مطرح، ساخت دنباله این سریال منتفی اعلام شد.

بیلی کریستال که تاکنون نه بار اجرای مراسم اسکار را به عهده داشته، یکی از چهار خالق این مستند خنده دار است.

لری چارلز، مت نیکس و بن وکسلر دیگر خالقان این سریال ناکام هستند. «کمدین ها» با اقتباس از سریالی سوئدی ساخته شده است.

انتقام (ای بی سی)
Revenge

 

اخبار,اخبار فرهنگی,سریال

بعد از پخش چهار فصل از این سریال، شبکه ای بی سی ترجیح داد از ادامه ساخت آن صرف نظر کند. پخش این سریال تابستان 2011 آغاز شد و در زمان خودش توانست مخاطبان بسیاری را پای گیرنده های شان بنشاند اما بعد از ریزش تعداد بینندگان در یک سال اخیر، مدیران شبکه نیز از ادامه آن ناامید شدند.

این سریال با بازی مادلین استو و امیلی ون کمپ درباره زنی جوان است که تصمیم می گیرد از کسانی که به پدرش بی احترامی می کنند انتقام بگیرد.

ادیسه آمریکایی (ان بی سی)
American Odyssey

 

اخبار,اخبار فرهنگی,سریال

اولین فصل این سریال 13 قسمتی اوایل بهار امسال از شبکه ان بی سی روی آنتن رفت و کمتر از دو ماه پیش پخش آن پایان یافت. مدیران شبکه به دلیل عدم استقبال بینندگان و منتقدان ادامه ساخت این سریال را وتو کردند.

داستان «ادیسه آمریکایی» قصه یک سرباز زن، یک وکیل سرخورده و یک فعال سیاسی بدنام است که همگی پای شان به یک توطئه نظامی بین المللی شوک آور باز می شود و به این ترتیب سه خانواده دچار فروپاشی می شوند.

پیامد (ان بی سی)
State of Affairs

 

اخبار,اخبار فرهنگی,سریال

این درام سیاسی اولین بار پاییز سال گذشته روی آنتن رفت و تا فوریه 2015 ادامه پیدا کرد. داستان سریال درباره ی مامور سازمان سیا است که به شغلی جدید در دفتر ریاست جمهوری منصوب می شود و مسئولیت های تازه اش سبک زندگی منحصر به فردی را برایش به دنبال دارد.

کاترین هایگل، آلفرا وودارد و آدام کافمن، بازیگران اصلی این سریال هستند که به دلیل امتیاز پایین، ساخت دنباله آن منتفی شد.

رستاخیز (ای بی سی)
Resurrection

 

اخبار,اخبار فرهنگی,سریال

این درام فانتزی تلویزیونی درباره مردم یکی از شهرهای ایالت میسوری است که بعد از بازگشت عزیزان متوفی شان، زندگی شان برای همیشه تغییر می کند. آرون زلمان خالق این سریال ماوراءطبیعی است که بنا به تصمیم مدیران شرکت ای بی سی ساخت فصل سوم آن منتفی شد. این سریال با شروعی قدرتمندانه همراه بود و توانست نظر منتقدان و تماشاگران را به خود جلب کند اما در ادامه با افت شدیدی مواجه شد و در نهایت ساخت دنباله آن منتفی اعلام شد.

مزاحم (سی بی اس)
Stalker

 

اخبار,اخبار فرهنگی,سریال

این تریلر روانشناسانه از پاییز پارسال روی آنتن رفت و پخش آن تا بهار امسال ادامه یافت اما مدیران شبکه تصمیم گرفتند ساخت این سریال را به دلیل عدم استقبال تماشاگران و واکنش منفی منتقدان ادامه ندهند.

جالب آن که، کوین ویلیامسن، نویسنده و تهیه کننده سری فیلم های «جیغ» و همچنین سریال «خاطرات خون آشام» خالق اصلی این سریال است. داستان این درام جنایی تلویزیونی درباره تیمی از کارآگاهان است که مزاحمان شهر لس آنجلس را ردیابی می کنند.

توقف این سریال بار دیگر ثابت کرد خالقان با استعداد همیشه هم کارشان را درست انجام نمی دهند و ممکن است خیلی راحت صدای منتقدان و تماشاگران را دربیاورند و سریال شان را ناکام بگذارند.

لیلهامر (نتفلیکس)
Lilyhammer

 

اخبار,اخبار فرهنگی,سریال

این سریال نروژی - آمریکایی با نقش آفرینی استیون فون زاندت، موزیسین و بازیگر آمریکایی، اولین بار ژانویه 2012 از شبکه آنلاین نتفلیکس پخش شد. بعد از ساخت فصل سوم بود که مدیران شبکه به ساخت دنباله این درام کمدی - جنایی رأی منفی دادند.

عنوان سریال به نام یکی از شهرستان های نروژ اشاره دارد و داستان آن درباره یک گانگستر نیویورکی است که سعی دارد زندگی جدیدی را در منطقه روستایی لیلهامر نروژ آغاز کند.

این سریال با استقبال منتقدان و تماشاگران روبرو شد. با وجود خبر ناامیدکننده مدیران شبکه نتفلیکس، از آنجایی که حق و حقوق این سریال متعلق به شبکه ان آر کی نروژ است، هنوز هم این احتمال وجود دارد که فصل چهارم «لیلهامر» ساخته شود.

خوشحال طور (شوتایم)
Happyish

 

اخبار,اخبار فرهنگی,سریال


خالق این سریال شالوم اسلندر، مولف و مقاله نویس آمریکایی است و بازیگرانی همچون استیو کوگان، کاترین هان، الن بارکین و بردلی ویتفورد در آن ایفای نقش کرده اند. فصل اول این سریال از اوایل بهار امسال در قالب 10 قسمت روی آنتن رفت و کمتر از یک ماه قبل مدیران شبکه شوتایم اعلام کردند از ساخت دنباله این سریال منصرف شده اند.

اسلندر شدیدا اصرار داشت فیلیپ سیمور هافمن نقش اصلی این درام کمدی سیاه را بازی کند و هافمن نیز به بازی در این نقش علاقه نشان داده بود. او حتی در نسخه آزمایشی این سریال ایفای نقش کرد اما مرگ تراژیکش در فوریه 2014 نقطه پایانی بر حضورش در این سریال گذاشت. این بازیگر در سن 46 سالگی بر اثر استعمال بیش از حد مواد مخدر در خانه اش در نیویورک درگذشت.

پیروی (فاکس)
The Following

 

اخبار,اخبار فرهنگی,سریال


فصل اول این درام جنایی تلویزیونی که توسط شرکت «وارنر برادرز تلویزیون» تهیه و تولید شده، اولین بار ژانویه 2013 روی آنتن رفت. اواخر زمستان پارسال فصل سوم سریال پخش شد و بعد از اتمام آن در بهار امسال، شبکه فاکس اعلام کرد ساخت دنباله این سریال منتفی است.

این در حالی است که این بار نیز نام کوین ویلیامسن به عنوان خالق سریال به چشم می خورد. کوین بیکن در این فیلم نقش یک مامور سابق اف بی آی به نام رایان هاردی را بازی می کند که سعی دارد در دستگیری یک قاتل سریالی فراری قدمی مفید بردارد.

کارول یک قاتل سریالی باهوش، کاریزماتیک و البته روانی است که با دیگر قاتل های سریالی ارتباط برقرار می کند و به این ترتیب فرقه ای را شکل می دهد که پیروانش تک تک دستورات او را بی چون و چرا اجرا می کنند.

اخبار فرهنگی - روزنامه هفت صبح