سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

کابوی های مغولی +عکس


استان «خنتی» در شرق مغولستان یکی از مناطق اصلی پرورش اسب در این کشور است که در فصل زمستان برنامه ویژه ای برای به نمایش گذاشتن توانایی اسب اصیل مغول در آن برگزار می شود.

وبسایت فرادید: استان "خنتی" در شرق مغولستان یکی از مناطق اصلی پرورش اسب در این کشور است که در فصل زمستان برنامه ویژه ای برای به نمایش گذاشتن توانایی اسب اصیل مغول در آن برگزار می شود.

 از دیرباز زندگی مردم مغولستان ارتباط مستقیمی با پرورش اسب دارد به طوری که ساکنان مغولستان بر این باورند که " یک مغولی بدون اسب مانند یک پرنده بدون بال است."

گفته می شود نژاد مخصوص اسب های مغول اکنون به بیش از 3میلیون اسب رسیده است که حتی تصور می شود تعداد آنها بیش از تعداد مغول ها باشد و در گرمای تابستان و سرمای زیر صفر زمستان بیرون از اسطبل زندگی می کنند و خود بدنبال غذا می گردند.

در همین حال استان "خنتی" در شرق این کشور یکی از زیستگاه های اسب اصیل مغولستان است و پرورش دهندگان اسب در آن فعال هستند. آنها زمستان هرسال در اواخر ماه فوریه دور هم جمع می شوند تا در مسابقه ای توانایی و قدرت اسب هایشان را نشان دهند. عکاس "کترز" که برای عکاسی از این مراسم به خنتی رفته گزارش تصویری خود را با عنوان "کابو های مغولی" منتشر کرده است.

(تصاویر) کابوهای مغولی

(تصاویر) کابوهای مغولی

(تصاویر) کابوهای مغولی

(تصاویر) کابوهای مغولی

(تصاویر) کابوهای مغولی

(تصاویر) کابوهای مغولی

(تصاویر) کابوهای مغولی

(تصاویر) کابوهای مغولی

(تصاویر) کابوهای مغولی

(تصاویر) کابوهای مغولی

(تصاویر) کابوهای مغولی

(تصاویر) کابوهای مغولی


ویدیو مرتبط :
طرقه مغولی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اقتصاد مغولی چشم‌ها را خیره کرد +عکس


مغولستان با رشد بی‌سابقه اقتصادی چشم قدرتهای جهان را خیره کرده است.

خبرآنلاین: مغولستان با رشد بی‌سابقه اقتصادی چشم قدرتهای جهان را خیره کرده است.



افزایش مواد اولیه و رشد اقتصادی مغولستان چشمها را خیره کرده است. کشوری که در میان دیگر همسایگان محصور شده و به آب راه ندارد، از سال 2001 تا کنون تولید ناخالص داخلی خود را تا 10 برابر افزایش داده است. عکس فوق یکی از معادن معدنی در اویو تولگوی است.


 
مغولستان؛ کشوری است که در میان همسایگان بزرگی چون چین و روسیه محاصره شده؛ کشورهایی که نگاه چندان دوستانه‌ای به این کشور نداشته‌اند. چین از دیرباز همواره سودای تسلط بر مغولستان را داشته و از سویی آنتن شوروی سابق هم بوده است.


 
در این کارخانۀ بزرگ کمپرسور در مغولستان کارگران چینی کار می‌کنند.


 
معدن بزرگ در عکس فوق که در نزدیکی مرز چین قرار دارد، نزدیک به 18000 نفر کارگر از ملیت‌های مختلف را به خود جذب کرده است.


 
استخراج مواد معدنی از معادن، شکل خاصی به زندگی بسیاری کارگران و ساکنان منطقه داده است.


 
با موقعیت سخت ژئوپولیتیک مغولستان، تساخیاجین البگدورجی، رئیس جمهوری مغولستان باید تلاش زیادی برای حفظ کشور غنی خود صورت دهد. به ظاهر دست‌هایی مانع از آن می‌شود که مغولستان وابستگی خود به مواد اولیه را کاهش دهد. در عکس فوق رئیس جمهور در میان 20 کودکی است که به فرزندی قبول کرده است.


 
مرکز اولان باتور در سال 2012.