سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

چاق ترین ملت دنیا کجایی هستند؟


از دلایل اصلی چاقی مردم نائورو دریافت ماهانه های ثابت از دولت، واردات محصولات و بازی های کامپیوتری و مواد خوراکی چاق کننده و رواج گسترده پدیده شهر نشینی و زندگی راحت مردم این جزیره است که سبب شده ، متوسط وزن مردم این کشور به سرعت بالا برود.

عصرایران: از دلایل اصلی چاقی مردم نائورو دریافت ماهانه های ثابت از دولت، واردات محصولات و بازی های کامپیوتری و مواد خوراکی چاق کننده و رواج گسترده پدیده شهر نشینی و زندگی راحت مردم این جزیره است که سبب شده ، متوسط وزن مردم این کشور به سرعت بالا برود.

مردم جمهوری نائورو در جنوب اقیانوس آرام چاق ترین مردم جهان هستند.

به گزارش وب سایت " بیزنس اینسایدر" بر اساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی مجمع الجزایر جنوب اقیانوس آرام با بیش از 100 میلیون نفر جمعیت چاق ترین افراد جهان را در خود جای داده است.



یکی از این کشورها جمهوری کوچک نائورو است که در سال 2007 نامش در کتاب رکوردهای گینس به عنوان چاق ترین مردم جهان ثبت شد. بر اساس آمارها بیش از 94 درصد از جمعیت 9300 نفری این کوچک ترین جمهوری جهان با معضل چاقی و اضافه وزن روبرو اند.

جمهوری نائورو که از آن  به عنوان " جزیره دلپذیر" یاد می شد در سال 1968 مستقل شد و پس از واتیکان کم جمعیت ترین کشور جهان است.

این جزیره کوچک با 21 کیلومتر مربع در منطقه میکرونزی قاره اقیانوسیه در جنوب اقیانوس آرام واقع شده است.

پیشه اصلی اهالی جزیره نائورو "آبزی‌پروری" بوده است و نارگیل و میوه پاندانوس از محصولات کشاورزی عمده این کشور میکروسکوپی به شمار می رود.؛ اما در دهه های اخیر رشد عظیم ثروت نائورو به واسطه درآمد عظیم این کشور از معادن غنی "فسفات" و صادرات گسترده این محصول معدنی که منبع تولید کودهای شیمیایی است، ثروت عظیمی را برای این کشور رقم زده بود اما پس از اتمام ذخائر معادن نائورو این کشور در وضعیت مالی دشواری قرار گرفت.
 
 نائورو در دو سال گذشته به واسطه بازپرداخت بدهی 170 میلیون دلاری خود به شرکت آمریکایی " جنرال الکتریک" تحت فشار قرار گرفته است.

سازمان بهداشت جهانی دلیل اصلی چاقی مردم ساکن مجمع الجزایر جنوب اقیانوس آرام من جمله جزیره کوچک نائورو را تغییر سبک زندگی از زندگی قبیله ای و بومی به زندگی شهر نشینی اعلام کرده است.

مجمع الجزایر اقیانوس آرام بیش از 7500 جزیره بزرگ و کوچک را شامل می شوند که در مساحتی بیش از 30 میلیون کیلومتر مربع پراکنده شده اند.

جمهوری کوچک نائورو به لحاظ درآمد سرانه دومین کشور مرفه جهان به شمار می رود.

چاق ترین ملت دنیا را بشناسید

بنا به گزارش ورلد نیوز:از نظر بسیاری از ناظران یکی از دلایل اصلی چاقی مردم نائورو دریافت ماهانه های ثابت از دولت، واردات محصولات و بازی های کامپیوتری و مواد خوراکی چاق کننده و رواج گسترده پدیده شهر نشینی و زندگی راحت مردم این جزیره است که سبب شده ، متوسط وزن مردم این کشور به سرعت بالا برود.

 بر اساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی متوسط وزن یک مرد نائورویی 375 پوند (هر پوند 450 گرم است) و متوسط وزن هر نوزاد نائورویی به هنگام تولد 15 پوند است.


ویدیو مرتبط :
دنیا دنیا لالایی و خواب های قشنگ کجایی؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ثروتمندترین و چاق ترین ملت دنیا را بشناسید


قطری ها با سپردن همه کارهای خود به خدمتکارها و آشپزها در ویلاهای خود می نشینند و روز به روز چاق تر می شوند، بدون اینکه به فکر سلامتی خود باشند. صبح بخیر: قطری ها با سپردن همه کارهای خود به خدمتکارها و آشپزها در ویلاهای خود می نشینند و روز به روز چاق تر می شوند، بدون اینکه به فکر سلامتی خود باشند.

 قطر کشور کوچکی است که با یک مشکل بزرگ روبروست: اضافه وزن مفرط.



به گزارش صبح بخیر شهروندان قطر حتی از شهروندان آمریکایی هم چاق ترند. تحقیقات نشان می دهد تقریباً نیمی از جمعیت بزرگسالان و یک سوم جمعیت کودکان قطر اضافه وزن دارند و تقریباً هفده درصد جمعیت این کشور به بیماری دیابت مبتلا هستند.  همچنین درصد بالایی از نوزادان قطری با نوعی نقص فیزیکی یا اختلالات ژنتیکی متولد می شوند که به گفته کارشناسان این مشکل و مشکلات مربوط به چاقی و دیابت در دهه های اخیر بیشتر شده است.



اما منشاء این مشکلات چیست؟ شاید مهم ترین عامل، اقتصاد قطر باشد که  نسبت به سایر کشورها رشد بسیار سریعی داشته است. به گزارش صبح بخیر قطر در حال حاضر بزرگترین صادرکننده نفت  و ثروتمندترین کشور جهان به شمار می رود که در واقع یک شبه ره صد ساله را طی کرده و طرز زندگی مردم آن ناسالم تر و پرخطرتر از قبل شده است. در عین حال مردم این کشور همچنان به سنت های قبیله ای مانند ازدواج فامیلی پایبندند و این امر باعث بروز مشکلاتی مانند اختلالات ژنتیکی نوزادان قطری شده است.



قطر 1.700.000 نفر جمعیت دارد که تنها 250000 نفر آن اصالتاً قطری هستند. زندگی ساده و قبیله ای این مردم حالا تبدیل به زندگی اشرافی در ویلاها شده است و هتل های لوکس و رستوران های فست فود در همه جای دوحه (پایتخت این کشور) دیده می شود. البته تنها قطر با این مشکلات روبرو نیست و کشورهای نفت خیز دیگری مانند کویت، بحرین و عربستان سعودی نیز با این مشکلات دست به گریبان هستند. سنت های اجتماعی محافظه کارانه (مانند ازدواج فامیلی) و نیز رشد سریع اقتصادی وجه مشترک این کشورهای ثروتمند است.