سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

پیوند موفق سر قطع‌ شده یک بچه! +عکس


دانشمندان استرالیایی در یک عمل جراحی معجزه‌آسا توانستند سر پسربچه 16ماهه‌ای را که بر اثر تصادف از داخل قطع شده بود، مجدداً به گردنش پیوند بزنند.

خبرگزاری ایسنا: دانشمندان استرالیایی در یک عمل جراحی معجزه‌آسا توانستند سر پسربچه 16ماهه‌ای را که بر اثر تصادف از داخل قطع شده بود، مجدداً به گردنش پیوند بزنند.

 این پسربچه که جکسون تیلور نام دارد، در روز 24 شهریور در زمان سفر به‌همراه مادر و خواهرش با یک خودروی دیگر تصادف کرد و شدت تصادف به‌حدی بوده که باعث جدا شدن سر وی از گردنش و پارگی داخلی شده است.

جکسون به یک بیمارستان در بریزبن منتقل شد که در آن پزشکان مجرب طی یک عمل جراحی شش‌ساعته با استفاده از سیم و یک تکه از دنده او موفق به پیوند مجدد مهره‌های گردن این کودک شدند.

جف اسکین، جراح ستون فقرات معروف به "پدرخوانده عمل جراحی ستون فقرات استرالیا" که رهبری این عمل جراحی شامل اتصال یک دستگاه halo به جمجمه کودک و ثابت نگه داشتن او تا زمانی‌که مهره‌های گردن به‌طور کامل جوش بخورند، را به‌عهده داشت، اظهار کرد: بسیاری از کودکان بر اثر آسیبی که در وهله اول می‌بینند، زنده نمی‌مانند و حتی اگر زنده مانده و احیا شوند نیز ممکن است هرگز نتوانند حرکت کنند و یا به‌صورت طبیعی نفس بکشند.

پیوند موفق سر قطع‌شده یک پسربچه! + عکس

پیوند موفق سر قطع‌شده یک پسربچه! + عکس

وی افزود: وضعیت جکسون بدترین نوعی بود که تا به حال مشاهده کرده‌ام.

جکسون بسیار خوش‌شانس بود که اعصاب حیاتی او دچار آسیب غیر قابل جبران و یا بر اثر نیروی حاصل از برخورد، قطع نشدند. به‌دلیل سن کم این نوزاد، بهبودی وی به‌سهولت انجام شد. بدن کودکان در این سن، ظرفیت احیای بیشتری نسبت به بدن افراد مسن دارد. این کودک در حال حاضر برای نگه داشتن بدن خود در حالت ثابت باید تا هشت هفته ابزار مخصوصی را بپوشد و پس از آن می‌تواند به‌صورت طبیعی و سالم به زندگی خود ادامه دهد.

والدین جکسون، جراحی و احیای پسرشان را چیزی شبیه به یک معجزه اعلام کردند.


ویدیو مرتبط :
پیوند موفق سر قطع شده یک پسربچه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قدم بزرگ پزشکی با پیوند موفق سر قطع شده یک پسربچه/عکس



دانشمندان استرالیایی در یک عمل جراحی معجزه‌آسا، توانستند سر پسر بچه 16 ماهه‌ای را که بر اثر تصادف از داخل قطع شده بود، مجددا به گردنش پیوند بزنند.

این پسر بچه که جکسون تیلور نام دارد، در روز 24 شهریور در زمان سفر به همراه مادر و خواهرش با یک خودروی دیگر تصادف کرد و شدت تصادف به حدی بوده که باعث جدا شدن سر وی از گردنش و پارگی داخلی شده است.

جکسون به یک بیمارستان در بریزبن منتقل شد که در آن پزشکان مجرب طی یک عمل جراحی شش ساعته با استفاده از سیم و یک تکه از دنده او موفق به پیوند مجدد مهره‌های گردن این کودک شدند.

جف اسکین، جراح ستون فقرات معروف به "پدرخوانده عمل جراحی ستون فقرات استرالیا" که رهبری این عمل جراحی شامل اتصال یک دستگاه halo به جمجمه کودک و ثابت نگه داشتن او تا زمانی‌که مهره‌های گردن به طور کامل جوش بخورند، را به عهده داشت، اظهار کرد: بسیاری از کودکان در اثر آسیبی که در وهله اول می‌بینند، زنده نمی‌مانند و حتی اگر زنده مانده و احیا شوند نیز ممکن است هرگز نتوانند حرکت کنند و یا به صورت طبیعی نفس بکشند.

وی افزود: وضعیت جکسون بدترین نوعی بود که تا به حال مشاهده کرده‌ام.

جکسون بسیار خوش شانس بود که اعصاب حیاتی او دچار آسیب غیر قابل جبران و یا بر اثر نیروی حاصل از برخورد، قطع نشدند. به دلیل سن کم این نوزاد، بهبودی وی به سهولت انجام شد. بدن کودکان در سن، ظرفیت احیا بیشتری نسبت به بدن افراد مسن دارد. این کودک در حال حاضر برای نگه داشتن بدن خود در حالت ثابت باید تا هشت هفته ابزار مخصوصی را بپوشد و پس از آن می‌تواند به صورت طبیعی و سالم به زندگی خود ادامه دهد.

والدین جکسون، جراحی و احیا پسرشان را چیزی شبیه به یک معجزه اعلام کردند.

 

اخبار,اخبار علمی ,پیوند مجدد مهره‌های گردن

 

اخبار,اخبار علمی ,پیوند مجدد مهره‌های گردن

 

اخبار,اخبار علمی ,پیوند مجدد مهره‌های گردن

 

اخبار علمی - ایسنا