سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

پیرترین وامبت دنیا +عکس


شاید تا بحال نه اسمش به گوشتان خورده باشد و نه دیده باشید. اما وامبت ها پستانداران کیسه داری هستند که نزدیک ترین خویشاوند آنها کوآلا است. اما وامبت‌ها، برخلاف کوآلاها، فقط بر روی زمین زندگی می‌کنند.

تاپ ناپ: شاید تا بحال نه اسمش به گوشتان خورده باشد و نه دیده باشید. اما وامبت ها پستانداران کیسه داری هستند که نزدیک ترین خویشاوند آنها کوآلا است. اما وامبت‌ها، برخلاف کوآلاها، فقط بر روی زمین زندگی می‌کنند. طول سر و بدن وامبت‌ها، تا ۱۱۵ سانتیمتر و وزن آنها تا ۳۹ کیلوگرم می‌رسد. طول عمر وامبت‌ها، در طبیعت ۵ سال و در اسارت تا ۲۰ سال می‌باشد. ولی این عکس ها  وامبتی را نشان میدهد که تا 27 سال عمر کرده است.

وامبت‌ها مانند کوآلاها، در استرالیا دیده می‌شوند. هر وامبت معمولی، چندین نقب دارد که ممکن است وامبت‌های دیگر را در آن شریک کند؛ اما هر وامبت در منطقه مخصوص خودش غذا می‌خورد. وامبت‌ها، شب‌ها فعالیت می‌کنند و برای خوردن علف یا ریشه درختان و بوته‌ها بیرون می‌آیند. آنها ممکن است برای یافتن غذا، مجبور باشند چند کیلومتر راه بروند.

آنها تنها یک بچه به دنیا می‌آورند که دوره زندگی این بچه در کیسه، حدود ۶ ماه است. بچه تا حدود ۱۱ ماه یا بیشتر، پیش مادرش می‌ماند.  پوست قسمت عقب بدن وامبت‌ها بسیار ضخیم است و به همین دلیل آنها در هنگام حمله دشمن، پشت خود را به طرف مهاجم می‌گیرند (در حالت دفاعی با پاهای عقب خود نیز به مهاجم ضربه می‌زنند.).











ویدیو مرتبط :
پیرترین پدر دنیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیرترین تنیسور دنیا+ عکس



تنیس یکی از ورزش های بسیار سخت است و نیاز به تناسب اندام بسیار زیادی دارد. انجام حرکات سخت این بازی به انعطاف زیاد و همچنین بدنی جوان نیازمند است.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، استخوان های این پیرمرد همچنان به خوبی کار می کند و باعث نشده است که او دست از بازی در زمین های تنیس بکشد.

پیرترین تنیسور دنیا

"آرتین المایان" که 95 سال سن دارد به عنوان پیرترین بازیکن تنیس حاضر در رده بندی جهان شناخته می شود و تقریبا سه بار در هفته تنیس بازی می کند.

او در آرژانتین زندگی می کند و دریکی از ورزشگاه های ریورپلاته تمرین می کند. المایان می گوید که ما مجبور هستیم با پیرمردهای دیگر بازی کنیم و تقریبا بیشتر آن ها در حدود 85 سال سن دارند.

او می گوید گاهی اوقات به فینال می رسم و در سال گذشته توانستم دو بار مقام دومی را کسب کردم. او همچنین دلیل بازی خودش را در این سن علاقه بسیار زیاد به این ورزش می داند.

پیرترین تنیسور دنیا