سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

پهلوان شیرگیر در سال 1330 +عکس


سیروس قهرمانی معرکه گیری بود که در سال های 1330 تا 1340 با انجام حرکات محیرالعقول در شیراز به شهرت رسیده بود؛ او برنامه هایش را در باغ وحش کوچکی که خود ساخته بود، برپا می کرد.

روزگارنو: سیروس قهرمانی معرکه گیری بود که در سال های 1330 تا 1340 با انجام حرکات محیرالعقول در شیراز به شهرت رسیده بود؛ او برنامه هایش را در باغ وحش کوچکی که خود ساخته بود، برپا می کرد.

سی و پنج سال قبل در باغ وحش شیراز مردی با ریش های بلند و با لباسی از پوست پلنگ یا شیر و خرس، نمایشی برپا می‌كرد كه هر بیننده‌ای شگفت زده می‌شد.
 
 در سال های آغازین 1330 سیروس قهرمانی معرکه گیر یکه تاز شیراز بود. در کنار این معرکه ها «باغ وحش» کوچکش هم در شیراز کم طرفدار نبود. دیدن چند حیوان در قفس های تنگ برای مردمی که به عمرشان «باغ وحش» ندیده بودند تفریحی متفاوت بود.
 
عکس های معرکه گیری این پهلوان قدیمی برای نخستین بار در "شهرفرنگ" منتشر شد. در این عکس های سیروس قهرمانی مشغول بازی و گاه جنگ با شیر و فیل و یا در حال کشیدن اتومبیل و بلند کردن تیرهای سنگین است.
 
این معرکه گیر که اکنون بیش از هفتاد و چند سال دارد همچنان در باغ وحش کوچک خود زندگی می کند و از حیوانات نگهداری می کند. آخرین عکس ها از وی را دو سال قبل خبرگزاری ایسنا منتشر کرد. خبرنگار این خبرگزاری در گزارش خود از شرایط نامساعد باغ وحش این پهلوان قدیمی به دلیل بی توجهی مسئولان وقت خبرداده بود.

وی گفته بود كه تمام توانایی‌هایش را موهبتی از خدا و اهل بیت(ع) می‌داند؛ "این شیرها تمام زندگی من هستند، اینها همه یادآور اسدالله است، برای من مهم است كه این حیوان مورد لطف همه ائمه خصوصا مولا علی(ع) قرار داشته و داستان‌های بسیاری از وفاداری آن گفته و نوشته شده است".

پهلوان شیرگیر در سال 1330 +عکس

پهلوان شیرگیر در سال 1330 +عکس

پهلوان شیرگیر در سال 1330 +عکس

پهلوان شیرگیر در سال 1330 +عکس


ویدیو مرتبط :
‫فیلم/ ماجرای جالب ارتباط ماهواره‌ای یک زوج عاشق در سال 1330‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس؛ اعدام در سال 1330


مراسم اعدام به وسیله چوبه دار در یکی از میادین تهران در سالهای دهه ۱۳۳۰